Welke DD/DTS versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik ben op zoek naar een goede DD/DTS versterker icm Bose Accoustimass 10.
We hebben al een tv, video en dvd van philips.
Deze werken zoals het hoort.
Maar is het een goede keuze om een versterker van Philips zelf te nemen of neem ik beter iets anders?
Dank bij voorbaat.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Als je een systeem van Bose als speakersysteem neemt, dan kun je gewoon een willekeurig goedkope versterker ervoor hangen. De speakers zullen namelijk altijd de beperkende factor zijn (zijn namelijk _klote_ speakers). Zelfs al mogen de speakers niet te groot zijn ivm de WAF, dan nog kun je veel betere speakers krijgen die slechts iets groter zijn, maar wel veel beter geluid geven. Er wordt hier door verschillende users lovend gesproken over Tannoy mx 2 speakertjes. Kijk dus eerst maar eens naar betere speakers (bij een luistersessie vallen die Bose dingen echt genadeloos door de mand). Over de versterker: die laatste versterkers van Philips zijn best goed. Toch zou ik zelf echter naar een merk kijken wat in audio een wat betere reputatie heeft. Ik denk dan aan versterkers van Marantz, Denon, Yamaha, NAD, Onkyo en zelfs Sony.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 07:40

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik zit persoonlijk nog te twijfelen tussen de yamaha rx-v530 rds en de rx-v630rds...

ik vraag mij af af de 530 genoeg is, of dat ik maar meteen meer knaken op tafel leg voor de 630... ga ik dat merken?

¯\_(ツ)_/¯

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
een vriend van mij heeft die 5XX en ik moet zeggen hij is zekker de moeite waard (dts-es etc..) de 6XX heeft alleen wat meer functies (zoals night time mode etc..) echter niet echt iets wat het de moeite waar maakt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 07:40

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

justice_strike schreef op 22 november 2002 @ 11:26:
een vriend van mij heeft die 5XX en ik moet zeggen hij is zekker de moeite waard (dts-es etc..) de 6XX heeft alleen wat meer functies (zoals night time mode etc..) echter niet echt iets wat het de moeite waar maakt.
en wat is dat Top-ART waar ze bij Yamaha zo'n bombarie over maken dan?
want dat zit er bij de 630 wel op en de 530 niet

¯\_(ツ)_/¯

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
Uit de policy:
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.

Da's veel he? Klopt, maar wanneer je zorgt dat je deze info (en liefst meer) in je post verwerkt, geef je a. duidelijk aan dat je serieus bent en b. jezelf meer kans op zinnige antwoorden en reacties.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.