Epox 4PEA+ blijft proberen te booten van LAN

Pagina: 1
Acties:

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:33
Ik heb sinds gisteren een Epox 4PEA+ en er zit standaard een LAN aansluiting op het moederbord. Ik heb er echter nog een extra RealTek kaartje bijgehangen, dus in totaal heb ik nu 2 LAN aansluitingen.
Na het bijzetten van dat extra Realtek kaartje blijft het moederbord bij het booten proberen om te booten van het LAN, ondanks dat ik dit uit heb gezet in de BIOS opties. Na het drukken op de Escape toets gaat ie gelukkig wel gewoon verder en ziet dan dat ie gewoon moet booten van m'n harde schijf of floppy.

Zonder mijn extra Realtek kaartje boot die wel gewoon door.
Heeft iemand dit ook gemerkt en wat heb je eraan gedaan?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Sja, je zegt dat je het al gecheckt hebt, maar waar precies in je bios? Weet je echt zeker dat je bij boot sequence (of hoe dat heet in jouw bios) begint met c? (of a...)

Zit er een bootrom op dat realtek kaartje?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Http://members.chello.nl/~x.vandermeer/A2.BIN , staat een bios voor de 4PEA+,
* Termi houdt zich niet verantwoordelijk voor fouten bij flashen en opstarten, ik heb zelf de Bios niet getest alleen de bootable setup veranderd :).

[ Voor 5% gewijzigd door Termi op 30-11-2002 16:57 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:33
Even voor het volledig maken van deze post , zal ik de oplossing maar even melden:
het flashen van het nieuwe BIOS (van datum 02/12/2002) lostte het LAN boot probleem op. Hij gaat nu niet eerst wachten op een DHCP server enzo, maar boot gewoon gelijk door. (dit is niet het BIOS wat hierboven staat, die heb ik niet geprobeerd namelijk) Het BIOS waar ik het over heb, staat nu gewoon op de epox site.