Toon posts:

Krijg hem niet overclockt! HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren ABIT KT-7 gekocht en een Duron 700. Uit oude systeem 128 MB PC-100 overgenomen. Cooler is een Cooler Master.

CPU Current Temperature : 48 graden Celsius

En dat is bij de normale instellingen : 7x100, 1.6V

Heb hem gisteren even op 8x100, 1.85V gehad maar dat wil ie nu ook niet meer pakken. Als Windows opstart krijg ik een blauw scherm met general protection fault of een andere foutmelding.

Ik heb deze combinatie gekocht omdat ik hier zoveel had gelezen over opclocken van de Duron, maar dat lukt dus voor geen meter. Even voor de duidelijkheid, ik heb de 4 lijntjes op de proc met een dun HB potloodje doorverbonden en het overclocken is dus in principe mogelijk en al een keer gelukt.

Kan iemand mij svp helpen? ID mijn CPU temp te hoog? Cooler niet goed? Weet het niet.

Alvast bedankt.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:43

Floor-is

5.2

Wat je even zou kunnen doen is de potloodstreepjes verwijderen en opnieuw trekken, soms vervagen ze wat, maar verder lijkt het er meer op dat jij een pech-geval hebt. Je proc wil dus niet zo lekker zegmaar.

Tweede puntje: Een VCore die op 1,85V staat is niet echt denderend goed voor je proc, dat weet je hoop ik, ik heb zelf een 650p-er gehad die met 1,725V prima liep op 950Mhz... Dat houdt hij dan ook wel wat langer vol zegmaar.

Bericht hierboven

Verwijderd

Wellicht een typisch geval van pech.

Voltage is echt heel belangrijk bij Duron tweaking (en niet zo schadelijk als men zegt; ipv 20 jaar gaat een proc nu 1,5 jaar mee...BIG DEAL)

Ik krijg mijn Duron 600 wel tot 1150 na voltage modificatie A7V.