Toon posts:

[COM(+)] - interface not supported probleem ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nogsteeds een com+ programma. dat prima werkt op een netwerk met een domain en windows 2000 als de server. ik heb als client meerdere configuraties getest en dat maakte niet uit.

Alleen hier thuis heb ik XP sinds een week ( tja dom dom dom ik weet het ) en hier krijg ik dus constant de melding (op de client) " interface not supported ".

Normaal krijg je deze melding als je de tlb niet het geregistreerd... dit heb ik echter wel gedaan net als in de Windows 2000 configuratie.. en maakt geen enkele verschil... of ik het nu wel of niet doe.

Het zou ook kunnen komen doordat ik een gebruiker heb op de client pc die niet op de server pc bekend is. Dit is tevens niet het geval. ik heb mijn client user ook op de server aangemaakt met de volledige rechten van administrator.

Ik ben echt niet helemaal zeker of dit laatste wel helemaal klopt.. maar zie geen mogelijkheid hoe ik dit kan testen.

Het vreemste is nog wel dan mijn COM+ applicatie wel wordt geactiveerd op de server. Kent iemand het probleem, weet iemand een oplossing? Is dit een XP kwaal ??

ik draai:

XP pro op beide systemen.. (en gecompiled met delphi 6, lokaal draaid het dus allemaal super).

Ik heb nu 2 nachten zitten kloten en geen millimeter verder te komen begin ik het redelijk op te geven..

geeft u mij een duwtje.. en gij zijt -> _/-\o_

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Heb je wel gechecked naar welke interface gerefereerd wordt door die foutmelding? Want de kans bestaat dat je in die andere omgeving waar het wel werkt eoa. dependency wordt gebruikt die je niet op je XP Pro bak hebt geinstalleerd. Oftewel dat je iets instantiate dat je wel hebt geregistreerd maar dat die iets probeert te starten dat je niet hebt.

Zou bijv. kunnen komen doordat je verschillende devstudio service packs op die w2k en xpp hebt of verschillende runtimes van andere tools die je gebruikt.

Probeer anders te checken met OLEView (zit bij devstudio in de tools dir) of je wat dependencies kunt vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door JeroenB op 22-11-2002 21:38 . Reden: typo ]

• JeroenB
Wat ook kan is dat er iets wordt geinstantiate waarvan de versie anders is. Zoals je waarschijnlijk wel weet (aangezien je COM(+) programmeert) is een wijziging van de interface van een component (dus ook achterliggende componenten) een reden om de GUID van de interface te wijzigen... En dan werkt het dus niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het mocht niet baten... maar heb nu meer grip:

ik krijg een -> EIntfCastError

Bin Ly zegt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
procedure IntfCast (var Dest: Pointer; const Source: Pointer; const IID: TGUID);
var
    hr: HRESULT;
begin
    if Dest <> nil then IUnknown (Dest).Release;
    if Source <> nil then 
    begin
        hr := Source.QueryInterface (IID, Dest);
        if hr <> S_OK then 
            raise EIntfCastError.Create ('Interface not supported');
    end;
end;

hiero is artikel te lezen zoek maar op EIntfCastError

Ik snap er op het moment helemaal niets meer van.. misschien als ik het morgen voor de xxx-te keer lees dat het wel gaat dagen ... :S ..

Iemand die de bomen door het bos nog ziet ?

Verwijderd

Topicstarter
idd die GUID beginnen hiero ook te dagen.. dat ga ik nu checken

• JeroenB
LOL is dit Delphi COM code wat je zit te quoten? Ziet er HEEL eng uit :-)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is code die van delphi zelf is... sta ik 100% buiten...
Pagina: 1