Toon posts:

FLI4L kabelmodem-probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik zit dus met een probleem. Ik krijg fli4l dus niet aan de praat. Ik ben redelijk begaan het netwerken en shit.

Maar op 1 of andere manier krijg ik het dus niet voor elkaar om verbinding te krijgen met het internet. Nu heb ik gewoon de basis-versie gedownload en daarbij de DSL uitbreiding (dit moest volgens een ict leraar, wat ik dus afvraag of dat nodig is) Nu is het vreemde dat hij 2 netwerkkaarten ziet bij het laden van fli4l. Alleen aan 1 kent hij een IP toe (eth0) Dus ik zie die andere netwerkkaart (eht1) totaal niet, lijkt mij mischien ergens logisch omdat hij geen ip geehft ontvangen van kabelfoon? Dan is nog iets vreemd, op zijn locale IP adres (de netwerkkaart die hij dus wel ziet) 192.168.0.1 kan ik hem niet aanspreken m.b.v ping etc. Maar op zijn broadcast IP (?) 192.168.0.255 kan ik hem wel aanspreken, dit is te verklaren door?

Volgens mij ga ik al de fout in met het toevoegen van die dsl uitbreiding. Want hij vraagt om username,password,hang up time, etc. Die totaal niet van toepassing zijn. Moet gewoon altijd aanstaan, en hoef niet eens in te loggen met username , passwird op dit moment. waarom dan wel? Zet ik voor die lines een # dan zegt hij bij de bootdisk maken dat hij deze waardes (lines) mist! Dus moet ze dus wel degelijk invullen!

Heeft iemand gewoon FLI4L aan de praat met een terayon modem van b.v. kabelfoon of iets dergelijks?
En weet iemand wat ik verkeerd doe?

toch ben ik nog ergens een vette n00b! :)

(zo ja, als iemand het wel aan de praat krijgt/heeft, kan iemand dan zijn base.txt e.d even mailen naar starflexia@hotmail.com.... kan ik even spieken)

Verwijderd

Topicstarter
Yoo.... even topic weer omhoog gooien! :) I'm desperated! :)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

quotje uit de FAQ:
Wees ook geduldig. Niet elke vraag heeft altijd een makkelijk antwoord. Soms zul je maar 1 minuut op een antwoord hoeven te wachten en soms een paar uur tot een dag. Ga aub niet je eigen topic om de 10 minuten weer 'in het zicht krijgen' door er op te reply'en met iets als 'weet iemand het al?'. Mocht je na een dag geen antwoord hebben gehad mag je uiteraard wel door middel van een post je topic weer wat onder de aandacht brengen.
en mag ik je eraan herinneren dat dit nou niet echt het aktiefste moment van de dag is... ;)

Verder:

Het broadcast adres kun je altijd pingen, dus je kunt je router gewoon helemaal niet bereiken. :P

Ik weet niets van dat fli4li af (heb net ff de site bezocht) dus enigste wat ik je aan kan raden is probeer freesco eens (google), zijn iig zat mensen op GoT die dat hebben draaien (iig meer dan fli4l denk ik.. :))

[ Voor 3% gewijzigd door Leon op 22-11-2002 03:01 ]

Eeuwige n00b

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:31

hbokh

Unox: the worst OS!

Prachtig stukje software, dat FLI4L!!
Heb echter alleen ervaring anderhald jaar geleden met deze software als ISDN-router, maar ik doe een poging...
In de documentatie staat het volgende:
code:
1
2
3
4
DSL-Support:

* Roaring Penguin PPPoE driver; with Dial-on-Demand (de-selectable)
    * PPTP for DSL connections in Austria and the Netherlands (EXPERIMENTAL)

Experimenteel dus...
Iets meer gegevens svp.
PPTP wordt wel geladen of gebruikt kablefoon PPPoE?
En portforwarding staat aan?

This is my sick nature.

Verwijderd

Topicstarter
OPT_PORTFW='no' #install port forwarding tools/modulesIf you set

OPT_PORTFW='yes', you can also edit opt/etc/portfw.sh

Neem aan dat als ik hem op NO laat staan dat hij zo'n beetje de standaard poorten doorzet?
Wat dat PORTFW is optioneel, lijkt mij!

Maar wat ik begrijp van jou HBOKH, moet ik dus wel die DSL-support package hebben?

En wat kabelfoon gebruikt?..... in mijn win2k server ken ik dat niet zo gauw vinden.. even kijken op site van kabelfoon..

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat kabelfoon PPTP gebruikt omdat ik lees op http://help.kabelfoon.nl bij de modems instaleren onder linux dat er steeds het PPP-protocol genoemd wordt bij het instellen.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:31

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 14:28:

Maar wat ik begrijp van jou HBOKH, moet ik dus wel die DSL-support package hebben?
Lijkt me wel!
En ook al je (login-)gegevens in "die ene file" zetten.
Maar WAT maakt je connectie: je router (net als een getweakte Alcatel) of FLI4L?

[ Voor 4% gewijzigd door hbokh op 22-11-2002 15:32 ]

This is my sick nature.

Verwijderd

Topicstarter
Me conectie maak fli4l..... De comp (amd k6-2 400Mhz) moet al router gaan dienen zeg maar.
En login gegeven heb ik niet bepaald nodig.. .. denk ik! Want die moet/hoef ik in windows ook nergens in te vullen. Vroeger alleen met zo'n demos modem moesten we dat doen (zeg maaar een soort inbellen)... of als jij het zo bekijkt.. maakt eerst de modem conectie met kabelfoon (meld zich aan, want hun kunnen zien b.v. bij een storing of het modem zich heeft aangemeld op "hun" (?) netwerk)....
Pagina: 1