Toon posts:

[DHCP & MYSQL] Leases in mysql stoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een methode zodat je leases voor een dhcp server onde rlinux in een mysql tabel kunt wegschrijven. Misschien heb ik niet goed gezocht maar Google geeft weinig info hierover.

Ik wil eigenlijk het liefste in een mysql tabel bijhouden welke actieve leases er op een bepaald moment zijn. Daarbij zou het ook leuk zijn als ik weet welke ipadressen op een bepaald moment actief zijn.

Kan iemand me een eindje op weg helpen ??

Verwijderd

Ah zoiets zou ik ook willen hebben. Is handig als je in 1 oogopslag die dingen kan zien. :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 23:48:
Weet iemand een methode zodat je leases voor een dhcp server onde rlinux in een mysql tabel kunt wegschrijven. Misschien heb ik niet goed gezocht maar Google geeft weinig info hierover.
Standaard is er geen dhcp-server die dat kan voor zover ik het weet. Maar je kunt altijd in /var/lib/dhcp de leases nakijken .

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Tja, je kan natuurlijk '/var/lib/dhcp' laten parsen door een-of-ander scriptje, en dit scriptje dan die output naar een MySQL DB droppen...

Verwijderd

Topicstarter
Het vervelende is alleen dat je wel de leases kunt opvragen maar je krijgt geen stats te zien welke ipadres op een bepaald moment actief zijn en welke niet. En dat is wat ik eigenlijk wil hebben,.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
dan ping je die toch?
Pagina: 1