[3com] geen modules van ...

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb hier dus een Chello netwerkkaartje, dit kaartje is een 3Com Etherlink XL TPO 10Mb NIC. Nu wil ik dus met Freesco gaan draaien ( [rml][ Freesco] Draaiend vanaf diskette .[/rml] ) alleen kan dus niet de module voor deze NIC installeren.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/nic.gif
Een 3com 900B dus

In de readme die bij de modules komt staat wel:
The following optional drivers are available in the /modules/net directory of this archive:

...

3c90x 3c905B, 3c905C, 3c980, 3c980C, 3c900B. NOTE: this driver is experimental, and covers some cards already supported by 3c59x

.....
Alleen nu wil deze kaart dus niet installeren :'( en kan dus ook nergens andere drivers voor deze kaart vinden.

Wie kan me helpen ???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:51
Je zult de 3c59x module moeten gebruiken. Dat is naar mijn weten de enige driver in de kernel die de 3C900B ondersteunt.

• Red
Maar onder de 3c59x wordt hij ook niet ondersteunt.....

Verwijderd

Dat zou normaal gesproken wel de goede driver voor deze kaart moeten zijn, aangezien deze hier wel draait met de 3c59x module. Maar dat is dan niet op FreeSCO. Waar heb je die drivers vandaan geplukt ?

• Red
Van Freesco.org, download page, de modules.zip file....

En toch werkt het niet :S

• Red
Okay, al bijna 2 uur verder en ben nog niets opgeschoten.

Het kopieren of installeren van de NIC drivers is niet geheel goed gegaan volgens mij. Wie kan het volgende eventjes bevestigen:

rtl8139.gz uit modules.zip gehaald en gewoon in Windows gekopieerd naar map A:\ROUTER\DRV\

zelfde gedaan met 3c59x.gz.

en toen gemount.... cd /mnt/router/drv

Alleen het werkt niet :'(

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

DoRRoN schreef op 22 November 2002 @ 01:57:
3c59x.gz uit modules.zip gehaald en gewoon in Windows gekopieerd naar map A:\ROUTER\DRV\

en toen gemount.... cd /mnt/router/drv

Alleen het werkt niet :'(
Heb je ook geprobeerd om de drivers te laden? Alleen kopieren naar een directory gaat niet werken. Met modprobe of insmod kun je een driver laden.

https://timelord.nl

Pagina: 1