Toon posts:

Harddisk niet herkend bij install XP

Pagina: 1
Acties:
  • 3.131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn harddisk wordt niet herkend tijdens installatie van windows XP. Xp start keurig op met de blauwe installatie schermen, vraagt vervolgens of is xp wil installeren. Na het ingeven van ENTER, geeft de pc aan dat hij de harddisk niet kan vinden.

Het systeem is nog volledig kaal en net nieuw. Ik heb op de hdd al een partitie aangemaakt, deze aktief gemaakt en vervolgens geformateerd. Toch blijft hij ook hierna deze melding geven.

Weet iemand een oplossing?

De hdd wordt niet gezien als primary of secondary master of slave, maar is dus wel aangesloten, waarschijnlijk op een andere manier (ik weet hier niet al teveel van...blijkt).

Alvast bedankt.

groet,

tR_Azkikr

Verwijderd

Herkent je Bios je HDD? Enuh... als je geen SATA hebt, moet je HDD als master of slave herkent worden...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zit je harddisk soms op een speciale controller (a la Promise of ander raid ding) waardoor je eerst tijdens de installatie op F6 moet drukken om een extra driver te installeren?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Dit laatse zou wel kunnen ja...hoe kan ik daar achter komen (handleiding mobo?)

Ga in ieder geval daar eens doorheen spitten...dat zou een opluchting kunnen betekenen ;-)

tR_Azkikr

Verwijderd

Kun je ook in je bios zien hoor.... ff PC aan zetten en in je bios kruipen... HDD detectie en ff checken of ie daar tussen staat...

Maar als je meer info geeft over je mobo kunnen we je misschien hier wat beter/makkelijker/sneller helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het boekje erbij gepakt en op F6 gedrukt bij het installeren. De installatie vraagt nu inderdaad om een diskette van de fabrikant.

Meer info over mijn mobo:
Asus p4pe
inderdaad met SATA ondersteuning (wat dat ook mag zijn)

Verdere info:
512 MB DDR SDRAM 2700
80 GB HDD
RAdeon 9700 video

Ik heb bij de spullen van de leverancier geen diskette kunnen vinden. Wel een CD met daarop drivers van het mobo. Is dit een probleem en zo ja kan ik de benodigde drivers goed vinden op de site van Asus?

Wederom bedankt.

Groet,

tR_Azkikr

Verwijderd

Wat voor HDD heb je?

Verwijderd

Hee s-kikker, lees ff de policies wat betreft de format van je postings. NIET elke keer groetjes eronder zetten en je naam.

ontopic: Als je niks van computers weet waarom koop je dan geen kant en klare pc met de OS er al op?
Maar ja gedanen zaken nemen geen keer. Wat voor HD is het nu? Dat ie 80b is zegt ons niks natuurlijk. Is het S-ATA of een "gewone" UDMA HD?
Zit hij op de IDE-poorten of op de eventuele RAID?

Verwijderd

Topicstarter
ehrr...een seagate barracuda 80 gb 7200 rpm

ik heb trouwens even op de site van asus gekeken en die hebben alleen manuals en bios downloads..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 23:26 ]

Verwijderd

stel die in als master (jumper op de HD zelf)
Dan in je Primaire IDE poort knallen, das meestal de buitenste en bij de ASUS de blauwe.
PC opnieuw opstarten, cdtje erin en installeren maar, geen F6 drukken, niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Mis ik dan niet het voordeel van de scsi aansluiting? De harddisk werkt namelijk wel op dit moment.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
zit Seagate op de gewone ide controller (south bridge) of op de promise?
enkel indien promise heb je een disk nodig, op de site staat idd geen driver, maar misschien staat deze op de cdrom :)

op de ftp staat ie anders ook:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...LER/IDE/PROMISE/PDC20376/

Verwijderd

Leg nu eens uit:
Wat heb je gekocht? Alles los of prebuild?
Wat zijn de specs? HDD, Mobo...
Wat doet het wel nu en wat lukt niet?

We hebben nu Raid, SCSI, SATA in een thread... Ik neem aan dat je niet een HDD met 3 interfaces hebt, dus ben aub wat duidelijker....

Verwijderd

Oh, is het een SCSI HD zeg dat dan.
SCSI driverdiskette in de FDD prakken nadat je op F6 hebt gedrukt tijdens de setup.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit... gelukkig, bedankt voor het duwtje in de goede richting.

Ik heb geen driver diskette, alleen een cd. Hierop heb ik de volgende info na hard zoeken gevonden. Ik post het maar, aangezien iemand anders er misschien wat aan kan hebben.

Nogmaals bedankt.

Installing Driver During New Windows XP Installation

Note: Before install, you must make a "Promise Floppy Install DISK".
To copy all files and folders in {CD-ROM Drive}:\Drivers\Promise\*.* to Floppy.

1a. Floppy Install: Boot the computer with the Windows XP installation diskettes.
1b. Floppyless Install: Boot from floppy and type "WINXP". After files have been copied,
the system will reboot. On the reboot, press <F6> after the message
"Setup is inspecting your computer's hardware configuration..." appears.
1c. CD-ROM Install: Boot from the CD-ROM. Press <F6> after the message
"Press F6 if you need to install third party SCSI or RAID driver" appears.
2. When the "Windows XP Setup" window is generated, press "S" to Specify an Additional
Device(s) and press the "Enter" key.
3. Insert the "Promise Floppy Install DISK" into the Floppy Drive: and press "Enter" key.
4. Choose "WINXP Promise FastTrak 376 (tm) Controller" from the list that appears on screen,
then press the "Enter" key.
5. The Windows XP Setup screen will appear again saying
"Setup will load support for the following mass storage devices:"
The list will include "WINXP Promise FastTrak 376 (tm) controller"..
NOTE: If you need to specify any additional devices to be installed, do so at this time.
Once all devices are specified, continue to step 7.
6. From the Windows XP Setup screen, press the Enter key. Setup will now load all device
files and then continue the Windows XP installation.

Verwijderd

Ik heb idd een SATA schijf, in het BIOS wordt hij wel herkent.

Het is een: WD1200BEVS schijf.

Divers hiervoor vind ik niet en ik heb in mijn laptop ook geen floppylezer.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 15:49 ]

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-01 13:47

Quintus

Eg wel! Dus....

En verdere info? Je hebt sowieso de Sata drivers die bij je mobo of je pcickaart horen nodig.

Edit: Wel een beetje oud dit topic }:O

[ Voor 18% gewijzigd door Quintus op 13-06-2007 16:04 ]

Unknown

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

de term die je zoekt is "slipstreamen".

Google daar maar eens naar.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Quintus schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:04:
En verdere info? Je hebt sowieso de Sata drivers die bij je mobo of je pcickaart horen nodig.

Edit: Wel een beetje oud dit topic }:O
Zou hij nog leven :o

Verwijderd

Bestonden er toen al computers ? :+

Verwijderd

Ik weet het, deze post is een beetje een achterlopertje maar ik ben wanhopig...

Net een nieuwe Asus F3Sv-AS018C aangeschaft, wil ik dual-booten met xp...
dus ik booten met xp pro cd-rom erin (sp2), zegt hij dat hij m'n harddisk niet herkent.

Ik heb toen met een usb-floppydrive allemaal drivers erop gezet (f6 in xp installatie), maar ik kan de juiste hdd-driver maar niet vinden... kan iemand mij helpen?

Ik heb santa-rosa platform, 160 gb SATA harddisk (PM-ST9160821AS, zo zegt m'n bios), Mobile Intel® 965PM Express Chipset. Ik zou echt niet meer weten waar ik het vandaan moet halen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het lijkt me nou niet verstandig om dat in een topic van 2002 te vragen.

Open liever een nieuw topic, maar zorg in ieder geval dat je dan wel zeker weet dat er een raidadapter in zit of iets anders.
JE hebt het over een dualboot, dat houdt in dat je je draaiende installatie kan gebruiken om de driverversies te controleren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.