Toon posts:

ghost castserver > image over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk regelmatig met het programma Ghost van Symantec. Ik maak er images mee voor computers die in een netwerk zitten (ongeveer 50 stuks en nog steeds groeiende!) :) Omdat niet alle computers cd-romspelers hebben is het het allerhandigst om een image naar een pc te kunnen uploaden via het netwerk. Dat gaat heel goed met het onderdeel GhostCast Server.
Eerst maak ik een bootdiskette met behulp van een bootwizard. Op die diskette plaatst de wizard drivers voor de netwerkkaart die in de computer zit, samen met het programmaatje Ghost.exe zoadat de pc als client kan wachten totdat het image door de Castserver aangeboden wordt.
Echter... dat gaat alleen maar goed als het een netwerkkaart is waarvan ghost al standaard de drivers aan boord heeft. (veel 3com-kaartjes bijvoorbeeld).
De laatste tijd zijn er steeds meer pc's die RTL 8139 (realtec) hebben. Prima kaartjes volgens mij maar ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar om een bootdiskette aan te maken die juist werkt.
Wat voor (nieuwe) drivers ik ook probeer, er gebeurt steeds weer iets dat het nèt niet lukt. |:( Soms gaat alles goed totdat hij gaat zoeken naar de server, soms is de optie in client ghost.exe om multicastserver te gebruiken "grijs" Dan weer een melding over IP. Ook de multicard Template werkt niet. 8)7
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand me op weg helpen, een tip geven?

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Heb je deze driver geprobeerd?
ftp://152.104.125.40/cn/n...xseries/ndis2dos(323).zip

Komt van deze pagina:
http://www.realtek.com.tw...x?series=16&Software=True

Dit is een DOS NDIS2 driver, daar zou het gewoon prima mee moeten werken.

Je hebt het hierboven meestal over "castserver", maar het belangrijke aspect is het woord MULTI(cast). Multicasten is best een wat exotische verbindingsmethode, daar kunnen best wat problemen mee zijn. Je moet bijvoorbeeld een router hebben die multicasting ondersteunt. (Maar het lukt wel met een andere netwerkkaart, dus dat ZOU goed moeten zijn.)

Probeer het eens met een rechtsreekse IP verbinding. Of een net use vanuit DOS en dan een drive mapping maken naar een server waar een image staat als multicasten niet werkt.

Verwijderd

Staat hier wat bij voor je. http://www.lefebure.com/drivers.asp

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Welke versie van ghost gebruik je? Op me werk gebruik ik Ghost 6.0 Enterprise, en ik heb geen moeite bootdisks te maken voor vreemde netwerkaarten (netflex, smc, acton, intel, etc)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Dat probleem had ik ook, wat blijkt, de boot disk wizard van ghost 2003 (de consumenten versie) heeft wel de driver voor de realtek chip. Gebruik ze al een jaar. Ik kan je wel een diskette image sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al de tips. Ik ga aan de slag met verder uitzoeken. Mocht het niet lukken kom ik terug. bij suc6 laat ik wel effe weten.
By the way, ik gebruik Ghost 7.5 (naar ik dacht, enterprise edition)
hbongers...--> Je zou me groot plezier doen met het sturen ervan (je diskette image)

off topic: Sorry Koffie, dacht bij PNS meer op z'n plaats te zijn.

Verwijderd

Is Ghost Console niet een betere oplossing voor je vijftig clients en groeiende, je bent dan meteen van je multicard template probleem af......

Verwijderd

Topicstarter
-- Wat is Ghost Console?--

Overigens voor de volledigheid -> Het is niet 1 netwerk maar zijn 2 van elkaar losstaande netwerken met allebei circa 25 computers (en groeiende :))

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ghost console is een prog die op de ghost 7.5 staat...hiermee zie je alle pc's met een ghost client....kan je taken aanmaken etc...
vet relaxt en zo bv 50 pc's tegelijk terugghosten :D
tis onwijs stoer om te zien hehe en levert veel plezier op NADAT je 1x goede werkende images heb gebakken

dat images maken is pokkewerk maar beloont zich achteraf dubbel en dwars terug!!

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Topicstarter
yonexfreak schreef op 24 November 2002 @ 11:04:
ghost console is een prog die op de ghost 7.5 staat...hiermee zie je alle pc's met een ghost client....kan je taken aanmaken etc...
Dit klinkt nog als abacadabra in mijn oren. Ik weet nog zo weinig :( Misschien kom ik het nog wel eens een keer tegen in mijn zoektocht om dat netwerk zo makkelijk mogelijk up to date te (onder)houden. Eerst maar die #%$@-rtl kaartjes in een dosboot aan de ip-praat krijgen!
Toch bedankt yonexfreak.
hbongers schreef op 22 November 2002 @ 12:16:
Dat probleem had ik ook, wat blijkt, de boot disk wizard van ghost 2003 (de consumenten versie) heeft wel de driver voor de realtek chip. Gebruik ze al een jaar. Ik kan je wel een diskette image sturen.
HBongers
Zou je dat alsnog alsjeblieft willen doen?
paulbeckers NOSPAM @zonnet.nl

Dank

Verwijderd

Console is wel lastig om aan de praat te krijgen maar die tijd verdien je later terug doordat je nooit meer langs je clients hoeft om ze te verversen. Maar.... je zult toch eerst een werkende bootflop moeten maken.

Heb je gelet op de drivername; ik moet het even uit mijn hoofd doen (wegens nu thuis) maar je draait de bootwizard, je kiest voor add template dan zoek je je drivers, bij "e100b.dos", dan moet je daar vlak onder ook de drivernaam nog intypen, in dit geval "e100b".... Daarmee heb ik in ieder geval enorm lopen stuntelen.....

Welke mededelingen krijg jij bij het booten ???

Krijg je zoiets als "bind to default nic" ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dit topic begonnen en zal hem dus ook maar beeindigen....

Het is gelukt!
En ongelooflijk makkelijk ook nog.

Met het schaamrood op m'n kaken moet ik bekennen dat ik een bb (beginnersblunder) heb gemaakt.
(Niet dat alle tips en hulp voor niets zijn geweest, leren kan altijd! :))
Echter binnen de Bootwizard, heb ik steeds de mogelijkheid overgeslagen om na het uitkiezen van de driver de setup te draaien; daar wordt de driver automatisch geconfigureerd lijkt mij.
Ik heb zelf steeds handmatig de driver goed proberen te "zetten" O-)

!!!Dus voor alle beginners: in de bootwizard van ghost...
Add -> Browse for driver -> button setup !!!

Han bedankt voor diskette, werkte echter niet omdat ghostversies verschilden neem ik aan. Ben wel blij met proggie diskimage, ERG handig!

Dank & Suc6 allemaal. _/-\o_ PAul

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
als je je eigen ghost.exe op de disk kopieert moet ie werken :)

Verwijderd

case closed

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
het is heel simpel.
Je kunt met de boot-disk-wizard ook andere netwerkkaarten toevoegen.
Met de originele driver-disks die bij de kaartjes zitten is dat een fluitje van een cent.
De bootdisk-wizard bekijkt je floppy, en neemt automatisch de bijbehorende instellingen mee.
Het kostte mij wel 2 minuten om dit alles te realiseren, en het verbaast met dan ook enigzins dat niemand het hier heeft geprobeerd, of zelf nog veel moeilijkere oplossingen aandraagd.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

You may proceed to the net level............... console! :Y)
Pagina: 1