Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Advies... Rubbers of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Hi MedeCM'ers,

okay... Ik heb m'n kast dus eindelijk onder de zaag gelegd, en er een patroontje uitgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.bugattiweb.com/bonus/got1.jpg

en nu zie ik hier iedereen praten over rubbers... Ik wil de rubbers weglaten, en het plexiglas vastzetten DMV popnagels... Uiteraard aan de randjes een beetje siliconenprut zodat er geen extra openingen meer zijn waar vieze troep naar binnen kan komen... Dan nog 2 blauwe lampen erin om ongeveer volgend resultaat te gaan halen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bugattiweb.com/bonus/got2.jpg

Maakt toch niets uit als ik geen rubbers gebruik? Al een beetje de search gebruikt, maar volgens mij zie ik niemand anders die geen rubbers gebruikt, dus zodoende de vraag. Andere tips en ideeen zijn natuurlijk ook van harte welkom :)

TIA,

Mark

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

zoals m'n moeder vroeger zei "altijd rubbers gebruiken..."

zonder gekheid, lekker zo laten. Ziet er netjes uit

[edit] gedag zeggen en groeten is hier op got niet gebruikelijk ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Beun_de_Haas op 21-11-2002 22:53 ]

Verwijderd

als je het niet gaat 'rubberen' dan zou ik de randen als ik jou was wel goed en recht schuren, want voor zover ik het op de fotos kan zien is het best wel slordig....

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Okay, zeg ik geen gedag meer, mij best :)
Ook vergeten te melden... Ik zag net een andere topic waar iemand dezelfde kast had gemod, en OOK geen rubbers had gebruikt... Dus ik had weer eens niet goed genoeg gezocht....

Verder zie ik dat iedereen lijkt te modden met de Dremel... dwz, het gat ermee maken... en een hoop schijfjes mollen/verbruiken op die manier... Zelf heb ik het gedaan met een decoupeerzaag, en daarna met de Dremel alleen de braampjes wat weggewerkt.... Scheelt een hoop schijfjes... en het zaagje van de decoupeerzaag is nog hardstikke scherp.... Alleen als je dunne randjes over wilt houden is het niet te adviseren. Misschien wel een handige tip voor andere modders.

Verwijderd

Kan 'rubberen' eigenlijk wel bij zo'n figuurtje? (Wil zelf ook zo iets gaan maken)

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 22:57:
als je het niet gaat 'rubberen' dan zou ik de randen als ik jou was wel goed en recht schuren, want voor zover ik het op de fotos kan zien is het best wel slordig....
hmmm, idd nu ik goed kijk.

Rubber wordt trouwens niet echt makelijk met deze vorm denk...

Verwijderd

het is jou kast, jij moet er tegen aan kijken dus als je 'm zo mooi vindt moet je 'm zo laten :)
ziet er goed uit trouwens.

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 22:57:
Moet je de bovenste bekijken en niet de onderste. De onderste ziet er zo slordig uit door een te snelle PS verander-actie. Ja, 100% is het niet, maar vanaf een meter afstand valt het niet zo heel erg op....

Maar het rubber is dus eigenlijk hoofdzakelijk om lelijke randjes af te werken begrijp ik uit je post.

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 22:59:
Kan 'rubberen' eigenlijk wel bij zo'n figuurtje? (Wil zelf ook zo iets gaan maken)
Volgens mij moet het kunnen... Je moet dan alleen her en der wat gaan snijden om het mooi in elkaar over te laten lopen... Daar gaan wel wat uurtjes in zitten denk ik.

Nee, ik ga hem of popnagelen... En anders met boutjes en moertjes... Lijkt me ook wel een leuk effect.

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 21 November 2002 @ 23:00:
[...]

hmmm, idd nu ik goed kijk.

Rubber wordt trouwens niet echt makelijk met deze vorm denk...
probeer anders electrisiteitsdraad >:) dat werkt ook wel... heb ik zelf ook, ben nog steeds met me mod bezig, maar er komen nog final picz :)
jij iig suc6 ;)

Verwijderd

vind ook dat er geen rubber om moet als je dat doet worden je hoeken niet meer scherm en dan gaat het er erg belabert uitzien :(

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
ik heb hem zelf in m'n chieftec deurtje vastgezet met behulp van het slotje dat er in zit, en de rand onderin (en een stukkie dubbelzijdig tape) en de randen van m'n window (ovaal) afgewerkt met opengesneden electra kabel :D

bij jou zou ik kijken of je je raam kan vastzetten met sileconenkit (hoe schrijf je dat ook al weer...). (moet je ff kijken naar de dikte, bij 2/3 mm kan ut wel, 4 of dikker wordt lastig.

Popnagelen kan ook wel een wreed effect geven (uiteraard alleen als je het netjes doet, maar dat is zo te zien niet zo'n probleem :P)

de randen zou ik heel strak schuren, (als dat nog niet gedaan is *moeilijk te zien op een foto*) en dan gewoon zo laten :D

[ Voor 52% gewijzigd door -JB- op 21-11-2002 23:09 ]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Ik heb er zelfs aan gedacht om heel de pc op te schuren (dat je een geschuurt metaal effect krijgt, maar dat kan op de plastic voorkant natuurlijk niet.... Dus laat ik dat maar zitten), heb ik even op de achterkant geprobeert, geeft echt een heel cool effect....

Plexi gaat idd vast met siliconenkit (puur om spleten te dichten) en tevens met bouten of popnagels....

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Je kan ook het eens proberen door een (zwart) elekticiteitsdraad open te snijden en dat zwarte plastic eens om de rand te leggen, om het linker (rechthoekige) gat gaat het zeker mooier worden dan (tenzij je zwarte randen niet mooi vind) en kost weinig (geld && Inspanning :))

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Ik zelf heb lekker biezonkit gebruikt voor men windows lijmt alles >:)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Ik denk dat een dun rubber-randje wel netjes zou staan ja, en dan in het zwart... ja denk dat het wel mooier is.. maar zo is die ook mooi hoor ;)

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Ik zou het lekker zo laten... Randen netjes bijschuren met behulp van een schuurblokje (blokje hout met schuurpapier er op gespannen) zodat je randen netjes worden maar de case niet gelijk meegeschuurd wordt en dan vastzetten met kit en evt. wat lijm. Popnagelen zou ik niet doen, om esthetische redenen, maarja, dat is natuurlijk persoonlijk. Suc6!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Ik heb bij mijn mod ook geen rubber gebruikt. Het lexaan zit hard tegen de binnenkant gelijmd met secondenlijn en het ziet best mooi uit.

Edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door GreenGolf3 op 22-11-2002 11:05 ]

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59
Ik heb ook geen rubber. Je moet dan alleen er voor zorgen dat de randen mooi zijn afgewerkt. Je kan dat gewoon met een vijl doen.

Je kan ook met bijvoorbeeld tape of kit aan de slag gaan om de randen af te werken, maar dat geeft een minder mooi effect dan een raam rubber. Ik denk alleen dat het bij dat linker raam lastig is om een mooi rubber te gebruiken.

Je moet trouwens wel ff je kast van binnen opruimen. Even de IDE kabels "rounden" (zijn topics over) en de voeding kabels bij mekaar tapen of zoiets dergelijks.

Als je trouwens een CCFL erin prikt lijkt eentje mij wel voldoende, als je hem over de volledige lengte neerlegt en onderin doet dan staat dat best goed.
Maar wil je meer licht dan moet je er boven en beneden een doen, of links en rechts (van de window that is)

Je moet er alleen wel aan denken dat die dingen stroom nodig hebben dus dat je ze op je voeding aan moet sluiten. Kijk eerst of je wel een molex (zo'n power stekkertje) over hebt. Maar zo te zien zitten er niet 5 harde schijven in, dus moet lukken. ;)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Gewoon een beetje mooi afwerken vijlen en dan schuren, en dan staalwol eroverheen, dan krijg je een superfinish. Wel uitkijken dat je niet je verf eraf schuurt.

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Zoals Bootje zegt, idd, ik moet echt wel ff rounded kabels gaan halen nog, en flink opruimen en stoffen in die kast..... Ik heb even in de grote IA gekeken wat ik nog meer wil, maar daar moet ik toch echt ff mee wachten, want een paar honderd Euro heb ik op het moment niet 'over' helaas.

En ik heb nog wel een molexje over hoor... *even gaat nakijken*

WTF, er is dus geen Molex meer over.... en ik heb er in het totaal maar 4 lijkt wel! (2* CD-ROM en 2*HDD).

K*T.... Dat gaat me dus mijn 'normale' CD-ROM kosten.... Of kan ik een soort van splitter kopen om er zo meer van te creeren?

• Hexyl
  • Laatst online: 28-09 21:27
Droopey schreef op 22 november 2002 @ 13:53:
Zoals Bootje zegt, idd, ik moet echt wel ff rounded kabels gaan halen nog, en flink opruimen en stoffen in die kast..... Ik heb even in de grote IA gekeken wat ik nog meer wil, maar daar moet ik toch echt ff mee wachten, want een paar honderd Euro heb ik op het moment niet 'over' helaas.

En ik heb nog wel een molexje over hoor... *even gaat nakijken*

WTF, er is dus geen Molex meer over.... en ik heb er in het totaal maar 4 lijkt wel! (2* CD-ROM en 2*HDD).

K*T.... Dat gaat me dus mijn 'normale' CD-ROM kosten.... Of kan ik een soort van splitter kopen om er zo meer van te creeren?
gewoon ff naar een pc winkel rennen en een splitter kopen

Verwijderd

Ik gebruik ook geen rubbers, ten eerste ben ik getrouwd :D en ten tweede heb ik de rand van mn window afgewerkt me een blauwe lichtstrip

maar de randen waren bij mij zowiso al geen probleem meer na het spuiten, zag er zelfs zonder lichtstrip strak uit.

voor plaatjes kijk maar op mn site of als je zeer goede ogen hebt op mn avatar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 16:02 ]

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Woow, Wu-Tangcl! Die kast van jou ziet er dus echt helemaal top uit he! Cool man!

Ik ga me eerst helemaal botvieren op de Aopen kast die ik nu heb, dan kan ik daarna serieus verder op een big tower (meer ruimte).... En het meeste is toch overzetbaar (fans, lights, etc) dus heb ik nu een mooie 'oefenkast'.

Maar dat airbrushen lijkt me toch een hobby appart.

Pagina: 1