Systeem onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31
Hey,

Ik heb nu al een tijdje een Thunderbird 750 met een ASUS A7V mobo. Nu draait mijn vogeltje al zo'n 3 weken op 950 (1.85V) maar tot voorkort geen problemen mee gehad m.b.t. onstabiliteit. :)
Maar sinds een dag of 2 speel ik Midtown Madness 2 en FIFA 200*. Hij loopt na ongeveer 5 minuten keihard vast middenin het spel. :( Temp is 51c full load met koetje aan (uiteraard) dus daar kan het niet echt aan liggen denk ik zo. In OpenGL, Kwaak 3 dus doet hij het perfect, evenals 3DMark 2000 (D3D?). Het lijkt me dus dat het aan D3D ligt.

Hoe maak ik mijn systeem nou stabiel?

Btw.. kast staat open.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Zet hem eens op 900MHz of 850MHz en kijk dan eens of hij nog vastloopt.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Ja, dan weet je waar het aan licht.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mjah een overclockte 750 die 950Mhz als grens heeft loopt bij 51 graden echt wel vast.

Vooral met een Alluminium koelblok, als je copper-inlay hebt kan de cpu z'n warmte zo veel beter afstaan dat hij 60 graden kan worden.

ik hebbet zelf ff uitgetest.

Mijn Thunderbird 900 op 1050 2volt met alu haalt 50 graden, en met copper 60 graden.

Overigens is jouw temperatuur niet TE hoog, want met zulk soort snelheden haal je dat heel gemakkelijk!

Heb van nu af aan dus altijd koelblok met copper-inlay en mijn cpu loopt op het moment 9x115 (1035) en is in w2kpro in een redelijke idle mode 32Graden, ga ik Quake2 doen dan issie in een maar minuten 50 graden. na een dik uur kwaken komt ie rond de 53 graden maar hoger nooit een keer.

• Daan
850MHz = geen probleem...
900MHz = niet getest...

Dus ik heb tever geoced.. :?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Phreak, 28 of 30 graden kan net het verschil zijn tussen succes of geen succes. Zoek en probeer een Hedgehog met koperen koelblok te vinden. Dat wordt niet makkelijk maar die koelt en hard.

Die-hard Brexiteer

• Daan
Heb net een nieuwe Chrome Orb, dus een nieuwe koeler zit er ff niet in.

Heb wel net 2x 80mm fans besteld bij Ned-Cool.nl en die ga ik dus inbouwen in me kast ter hoogte van de cpu en videokaart zo'n beetje.
Daar haal je de temp wel mee omlaag dacht ik zo :)..

• Daan
Uh.. ff omhoog halen... ;).
Pagina: 1