[suse] mp3 autoplay script bij boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 10:20
Ik heb een klein simpel scrippie gemaakt welk de cd mount en vervolgens mp3's speelt.
Alleen als ik deze in de /etc/init.d/boot.local zet wordt hij niet uitgevoerd bij booten(waarschijnlijk omdat deze te vroeg wordt uitgevoerd ofzo)

Hoe kan ik er voor zorgen dat ie later wordt uitgevoerd, en het liefst dat ie ook automatisch inlogt met een gebruiker (alleen console, geen kde of iets).

Tgaat om een mp3 bak met 1 Gb disk, dus die automatisch een mp3 cdrom moet gaan spelen als je hem aanzet. (Zonder toetsenbord, tis voor mn zus :P)

(mp3 afspelen gaat met mp3blaster)

[ Voor 4% gewijzigd door Pwigle op 21-11-2002 22:12 ]

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 11:42

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Voor automatisch inloggen kun je autologin of init 1 gebruiken.

Zet je scripje anders bij ~/.bashrc ofzo?

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-11 08:17

Valium

- rustig maar -

linux maakt gebruik van runlevels. Dus als je wilt dat een scripsel wordt uitgevoerd on-startup kun je het beste een script in /etc/init.d zetten en die symlinken vanuit het runlevel waarin die PC opstart. (/etc/rc.d)

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Je kunt het dan natuurlijk ook in je ~/.bash_login plaatsen. Die wordt bij het inloggen aangeroepen.

Als je het in je ~/.bashrc zet wordt het ook bij niet login-shells aangeroepen.

Bij mijn weten worden de volgende bestanden bij het starten van bash uitgevoerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
login:
 /etc/profile
 ~/.bash_profile
 ~/.bash_login
 ~/.profile

logout:
 ~/.bash_logout

bij een niet login-shell:
 ~/.bashrc

(meestal wordt ~/.bashrc ook vanuit ~/.bash_profile aangeroepen)

Verwijderd

Moet je ff init scriptje maken:
cd /etc/init.d; nano mp3blaster (maak 't script en zeg wat ie moet doen); chmod +x mp3blaster
maak een symlink die van /etc/rc2.d/99mp3blaster naar 't script in init.d map.