Toon posts:

planet ADSL opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Planet heeft weer eens een prijsverhoging doorgevoerd.

Nu dacht ik ooit ergens te hebben gelezen dat een prijsverhoging een gegronde reden is om per direct het abo op te zeggen. Ik kan dit echter nergens meer vinden!

Weet iemand hier meer over?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02

spaceboy

Op grote hoogte

Dat hoef je niet ergens te lezen, dat is een feit. Als zij eenzijdig de voorwaarden aanpassen (in bijv. kwaliteit en/of prijs) heb jij onvoorwaardelijk het recht om op te zeggen voordat de aanpassing "in effect" gaat. Desnoods met terugwerkende kracht.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:? een prijsverhoging? heb nog geen bericht daarover gehad van Planet.
Maar als dat zo is zeg ik het ook wel op, er zijn nu onderhand wel genoeg concurrenten

[ Voor 40% gewijzigd door Fietsbel op 21-11-2002 22:06 ]

39

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Deze prijs verhoging was al langer bekent, dat was tot voor kort de korting op je factuur. Nieuwe leden betalrn sinds april an de verhoing, en nu de oude leden vanaf december

Verwijderd

eh.. hoe duur is het dan geworden? dan kijk ik ff of we het oude of nieuwe bedrag betalen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33
2 euro duurder

tot 52 euro ofzo :/

en ik geloof niet dat het dan per direct opzegbaar is. Gewoon tot op het moment dat het nieuwe bedrag in gaat (en zoals dat in je contract staat) zul je het moeten aanhouden.

In mijn geval, ik heb ADSL aangevraagt in februari, mag ik het pas voor januari opzeggen, omdat er een min-contracttermijn geldt voor 1 jaar, en omdat het nieuwe tarief dan pas ingaat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

52 euro :| Ik hoop dat het een reden is om op te zeggen. Kan nu voor 55 euro een 2048 / 512 verbinding krijgen :9

edit:
verkeerde smilley

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 21-11-2002 22:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:27

Snow_King

Konijn is stoer!

ik ga zeker weg nu bij Planet, kreeg de brief vanmorgen, vind het wel genoeg daaro, ik ga mooi naar Cistron..

We begonnen met 45 euro en zitten nu al 7 euro hoger, daaaaag!!!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

52 euro, en dat met die brakke newsserver van ze op dit moment :( Verhoging om "in de toekomst de service te kunnen blijven leveren zoals we nu al van ze gewend zijn" :? Als dat op de nieuwsserver slaat, kunnen we onze borst nog nat maken :P

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

tering he we betalen ons nu al blauw aan dat internet en dan wordt het nog duurder, mischien moet ik het toch weer eens over overstappen om een andere provider hebben

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

In juni kreeg ik dit antwoord op het vervallen van de voor mij EUR 6.00 vaste klanten korting per maand.
........................................................................................................................
Geachte heer de Koning,

Per 17 april 2002 is de maandprijs voor ADSL via Planet Internet verhoogt voor nieuwe abonnees. Tevens zijn de kortingsregelingen voor de vaste klanten korting gewijzigd. Hierover bent u door ons per email geinformeerd.

De kortingspercentages zijn ingevoerd in een tijd dat Planet Internet nog niet zoveel verschillende aanbiedingsvormen had. Nu dit inmiddels wel het geval is, zijn de percentages te ingewikkeld geworden. Met de vaste bedragen voert Planet Internet een standaardisatie door met duidelijkheid en gelijkheid voor alle abonnees.

De regeling dat Planet Internet trouwe klanten beloont is uniek, dit doet geen enkele andere Internet Provider. We willen dit systeem ook blijven hanteren.

Door de standaardisatie is de korting voor een deel van de klanten meer geworden, voor een deel helaas ook minder. Dat hoort bij de nieuwe invulling van de Customer Loyalty, waarvoor gekozen is.

U heeft lang kunnen profiteren van flinke kortingsbedragen. Ondanks dat dit nu minder wordt, komen we u nog wel met korting tegemoet, waarbij onderstreept mag worden dat Planet Internet nog steeds de enige internetaanbieder is die dat doet.

De vaste klanten korting zal voortaan verrekend worden met de eerste factuur van het jaarcontract.

De momenteel vermeldde korting van EUR 2.09 betreft niet de vaste klantenkorting, maar de verrekening van de verhoging van het abonnementsgeld voor ADSL van 17 april 2002. Omdat u al ADSL voor deze datum blijft u ons gewoon EUR 22.21 betalen.

Met vriendelijke groet,
Jan-Kees Geijteman

Customer Services
Planet Internet
........................................................................................................................
In de nieuwe brief en op de site kan ik hier niets meer van terug vinden.
Heb nu deze e-mail weer gebruikt om opheldering hierover te krijgen.
Een verhoging van EUR 8.09 per maand is wel erg veel.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KroontjesPen schreef op 21 november 2002 @ 23:54:
[...]
Door de standaardisatie is de korting voor een deel van de klanten meer geworden, voor een deel helaas ook minder. Dat hoort bij de nieuwe invulling van de Customer Loyalty, waarvoor gekozen is.
[...]
Ik vraag me nog steeds af welk deel van de klanten er beter op is geworden met die nieuwe kortingsregeling.

/▌

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Marzman schreef op 21 november 2002 @ 22:32:
52 euro :| Ik hoop dat het een reden is om op te zeggen. Kan nu voor 55 euro een 2048 / 512 verbinding krijgen :9

edit:
verkeerde smilley
voor 55 euro 2048/256, waar is dat ?. Als je dan toch meer moet gaan betalen zal dit geen foute optie zijn:). Die aanbieding van zonnet is ook niet fout, 512/128 voor 34 euro, + eenmalig 79 euro aansluitkosten. Ok hij zal wel niet worden verhoogd naar 768, maar het scheelt wel ruim 18 euro per maand!.

Ok, maar eerst eens proberen op te zeggen.......

• KroontjesPen

KroontjesPen

Nog ff terug komen op mijn reply van Thursday 21 November 2002 23:54.

De vaste klanten korting was EUR 4,44 (20%) en niet EUR 6,00 (1 x nieuwe vaste klant korting).
Ben ook vergeten dat mijn korting op 1 jan 2003 30% zou worden.

Mijn 'schade' wordt dus feitelijk EUR 9,38/mnd.
Moet nu snel beslissen voor een andere IP.

Stem blanco!

Verwijderd

Kan ik het nu zonder problemen te verwachten mijn abonnement op zeggen? Dus als ik het nu opzeg gaat is het per 1 januari afgelopen met planet?

Ik vind het nl. aantrekkelijker om nu Zonnet Breedband Family te nemen. Zelfde bandbreedte als ik nu heb. Die verhoging van de bandbreedte planet adsl interesseert me toch niet zoveel, die paar keren dat het van pas komt....

Verwijderd

Marzman schreef op 21 November 2002 @ 22:32:

edit:
verkeerde smilley
:9~ waar??????? :9~

• P.B.
  • Niet online
TweakDSL, Cistron, etc...

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit was al lang bekend, je hebt altijd 2 euro korting gehad als je voor ... abbonee was.
Ze hebben dus wel het recht om in het nieuwe jaar de prijzen gelijk te richten met de abbonees die de verhoging al betalen.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 11:40

Garrett

Watercooler

TweakDSL is 68 euro per maand voor een 1024/512 aansluiting, ProDSL heet het dan

Da's dus geen 55 euro en zeker geen 2048/512

I love watercooling

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kan korting krijgen, normale prijs is 88 euro :*)

/▌

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Is me dat ff duur geworden !!!
Gewoon weggaan

• Fault
  • Laatst online: 07-08 08:26
Het is jammer dat er nog geen procedure is om te veranderen van provider zonder dat je je abbo bij kpn moet beeindigen en weer opnieuw moet aanvragen. Wat je weer aansluitkosten en meestal een nieuw modem kost. Anders was ik allang van Planet naar Xs4all overgestapt, onder andere omdat Xs4all wel een nieuwsgroep heeft waar complete files te vinden zijn.

Verwijderd

Zonnet Family Breedband is 34 euro of 39 euro per maand en biedt ook 512/128 aan, alhoewel Planet naar de 768 gaat vraag ik me af of dat een verschil waard is van 18 of 13 euro per maand :( Voor mij in ieder geval niet

Verwijderd

wat een gelul dat die kortingspercentage's te ingewikkeld zijn geworden. et is dat ik hier geen goede alternatieven heb.(overstappen naar andere prov. is wel optie,maar hoelang duurt het voordat die ook meegaan in prijsverhoging???)

Verwijderd

ik wil ook er mee kappen.
en wil gelijk wat sneller,ben ik wel verplicht een ethernet modem aan te schaffen.
maar wat is nu een degelijke goede provider.

• Fault
  • Laatst online: 07-08 08:26
xs4all

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 12:53:
ik wil ook er mee kappen.
en wil gelijk wat sneller,ben ik wel verplicht een ethernet modem aan te schaffen.
maar wat is nu een degelijke goede provider.
Je bent niks verplicht? Wat heb je nu? USB kan die 8 Mbit ook wel aan hoor als er verder geen webcams ed. aanhangen.

/▌

• whitehouse
  • Laatst online: 25-07 21:12
wanneer gaat planet naar de van 512 naar 7.. ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

ik betaal (sorry pa betaalt ;) ) 88 euro voor adsl advanced.. 92.50 en we hebben eweka premium :D 8000/512 dacht ik

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
whitehouse schreef op 24 november 2002 @ 20:06:
Naar 768 bedoel je? Volgend jaar.

• KroontjesPen

KroontjesPen

whitehouse schreef op 24 November 2002 @ 20:06:
768/128 & 1536/256 start op 1 jan 2003

Stem blanco!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 12:39:
Zonnet Family Breedband is 34 euro of 39 euro per maand en biedt ook 512/128 aan, alhoewel Planet naar de 768 gaat vraag ik me af of dat een verschil waard is van 18 of 13 euro per maand :( Voor mij in ieder geval niet
das toch dat adsl lite? Daar zit toch een download-limiet op van 1 gig per maand ? :r

Gabriël AM5

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
sapphire schreef op 24 November 2002 @ 23:17:
[...]

das toch dat adsl lite? Daar zit toch een download-limiet op van 1 gig per maand ? :r
lite is 256kbit/s down en 64 up....
najah ik blijf maar bij planet, geen zin om mn verbinding 2 weken kwijt te zijn, veel overstapkosten te betalen ensow... :/

dats ook het nadeel als je naar xs4all gaat, die overstapkosten :/

maar planet is nieliev bezig, begonnen met 100gulden/maand, naar 53 euro, is, en dat valt tegen, bijna 117gulden/maand :/

• KroontjesPen

KroontjesPen

Heb ff m'n HCC acount weer nieuw leven ingeblazen.
Als ik straks heb geslapen ga ik de overgang per 1 jan 2003 naar TweakDSL ingang zetten.
Die 2 weken moeten dan redelijk te overbruggen zijn.
Voor de korting is alleen de datum van 30 november bepalend en niet die van ingang.
Gelukkig dat ik een domein heb waardoor ik snel m'n email kan omzetten.

____________________________ edit ______________________

Zo juist de knoop door gehakt. Per fax ProDSL bij Tweak bestelt.
Vond bij m'n oude PI papieren nog een fax nr. van hun.
Heb daar alvast m'n opzegging gestuurd.
Doe het ook nog aangetekend voor de zekerheid.

[ Voor 30% gewijzigd door KroontjesPen op 25-11-2002 14:39 ]

Stem blanco!

Verwijderd

sapphire schreef op 24 November 2002 @ 23:17:
[...]

Nee, dat is adsl via Versatel met 512/128. Het kost afhankelijk van je keuze 34 euro p/m + 79 euro aansluitkosten, of 39 euro p/m en geen aansluitkosten. Het eerste jaar bespaar je dus ten opzichte van Planet (18 euro x 12 - 79) 137 euro of (13 x 12) 156 euro. Er zit geen datalimiet op.

Enigste nadeel dat ik kon vinden:

-Helpdesk a 1,15 euro p/m

Misschien voor andere een nadeel, maar maakt mij niet zoveel uit: bij mij weten gaat bij deze variant de snelheid niet naar 768 maar blijft deze 512.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 18:28:
[...]

Nee, dat is adsl via Versatel met 512/128. Het kost afhankelijk van je keuze 34 euro p/m + 79 euro aansluitkosten, of 39 euro p/m en geen aansluitkosten. Het eerste jaar bespaar je dus ten opzichte van Planet (18 euro x 12 - 79) 137 euro of (13 x 12) 156 euro. Er zit geen datalimiet op.

Enigste nadeel dat ik kon vinden:

-Helpdesk a 1,15 euro p/m

Misschien voor andere een nadeel, maar maakt mij niet zoveel uit: bij mij weten gaat bij deze variant de snelheid niet naar 768 maar blijft deze 512.
nog even over een datalimiet.... het is dus fair use policy... de meeste mensen vinden faire use policy maar crap, maar WAAROM? tussen 7 en 12 uur 's avonds niet al te veel downen..... en de rest van de dag alles binnen halen.... of begrijp ik het nou verkeerd?

Verwijderd

volgens mij hebben alle providers een fair use policy toch?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 19:01:
volgens mij hebben alle providers een fair use policy toch?
nee....zijn er zat met een vaste datalimiet hoor :)

Verwijderd

behoudens die met een datalimiet bedoelde ik :P

Verwijderd

Topicstarter
Véél reacties, maar niet écht het antwoord op mijn vraag.

Zojuist heb ik ff met Planet gebeld (en binnen 10 minuten had ik iemand aan de telefoon!! => een goede prestatie gezien mijn eerdere ervaring waarbij het méér dan 1 uur duurde)

De medewerker van de Helpdesk vertelde dat het wel degelijk mogelijk is om bij een prijsverhoging per 1 januari het abo op te zeggen.
Dit kan door een brief te sturen en daarin duidelijk te vermelden dat je wilt opzeggen vanwege een prijsverhoging.
Het adres:

ADSL-Desk
Postbus 2529
3800 GB, Amersfoort.

Verwijderd

Fault schreef op 24 november 2002 @ 12:36:
Het is jammer dat er nog geen procedure is om te veranderen van provider zonder dat je je abbo bij kpn moet beeindigen en weer opnieuw moet aanvragen. Wat je weer aansluitkosten en meestal een nieuw modem kost. Anders was ik allang van Planet naar Xs4all overgestapt, onder andere omdat Xs4all wel een nieuwsgroep heeft waar complete files te vinden zijn.
ehh , dat hoeft niet per se natuurlijk , xs4all bied dacht ik ook adsl over het netwerk van babyXL of bbnet aan... :{

Verwijderd

hmm ik was eigenlijk van plan om naar adsl advanced te gaan, wordt toch al stuk duurder en veel alternatieven zijn er helaas niet:(

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
snelheid word toch begin volgend jaar met 50% verhoogd ? Nog steeds goedkoop toch in verhouding ?

...

• KroontjesPen

KroontjesPen

Als je besluit om Planet op te zeggen nav deze verhoging dit dan wel duidelijk bij de opzegging vermelden.
Was het zelf vergeten en zou nu pas aan het eind van m'n jaar contract (in mei) weg kunnen.
Kwam hier achter omdat ik nog steeds niets vernomen had en ff ging bellen.
Ze lopen wel erg achter met het verzenden van brieven (900) heb ik gehoord.

Stem blanco!

Pagina: 1