[Iwill MPX2] Twijfels...

Pagina: 1
Acties:

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sta op het punt een Iwill MPX2 mobo'tje te kopen op de hcc daagjes,
maar nu zag ik toevallig op m'n werk een mini athlonXP (jah, volg de laatste nieuwtjes ff niet meer zo er, word er op den duur best moe van) .
Maar goed, na ff checken is dat dus een "Palomino" beestje, naujah, geweldig, maar dat Iwill mpx2 geval slikt als het goed is maar 2 "Thoroughbred"jes, dus dat zou betekenen dat ik maar XP2100+'jes kan gebruiken (toch?)

Zow, nu dus wat vraagjes, na deze geweldige inleiding:
Klopt het dat:
- 2x XP2100+ de max is?
- DDR 333/400 overkill/overbodig is?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als T'breds op een plankje kunnen, dan kunnen de oudere Palomino's ongetwijfeld ook :)

Wat betreft DDR333 vs DDR400, nou da's afhankelijk van jou en de processor:
Athlon XP @ 266 heeft precies genoeg aan DDR266 (PC2100).
Athlon XP @ 333 heeft precies genoeg aan DDR333 (PC2700).
Wanneer je wilt overklokken dan is het wijs om een stapje sneller geheugen te nemen.

• eXhale
  • Niet online
joh? kee, dacht dat die nieuwe proc echt een stuk kleiner was, en dat dat dus nooit ging passen op een socket a ding... mmm..
Maar goed, had het wel over de Iwill mpx2, en volgens zijn specs, trekt hij maar "Support PC2100/1600 DDR SDRAM memory module"
Dus dan hebbie er toch niet veel aan? behalve een fsb oc dan..

edit:
http://www.iwill.net/prod...tDetail.asp?vID=19&CID=92
Site :)

[ Voor 14% gewijzigd door eXhale op 21-11-2002 22:07 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm, bij nader inzien, waar haal je eigenlijk vandaan dat de MPX2 T'breds ondersteunt? Volgens de CPU support list ondersteunt ie enkel Palomino's (ik zie geen XP2400/2600/2800 T'breds) http://www.iwill.net/supp...tyItem.asp?vID=294&PID=36

En wat betreft geheugen: neem PC2100 wanneer je niet wil overklokken, of neem anders PC2700, sim-pel :)

• eXhale
  • Niet online
Woei, heb die 2 beestjes door elkaar gemixed.. toch weer eens knap van mij...
Dus max 2x 2200+.. naujah, best redelijk.

FF snel tussendoor, zijn er wel dual mobo's die de T'breds ondersteunen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jawel, bijvoorbeeld A7M266-D. Maar als ik Iwill was zou ik ook binnenkort een BIOS update uitbrengen met T'bred support.. Als je per-se de MPX2 wil hebben, zou ik de Iwill eens mailen of gewoon de forums op www.2cpu.com doorspitten of iemand T'breds op een MPX2 draaiende heeft gekregen :)

• eXhale
  • Niet online
De volgende duale chipset van AMD zal eind van het jaar komen en zal dan de Hammer ondersteunen, dus geen opvolger maar een vervanger. Hierdoor is de verwachting dat er geen updates van de MPX zullen verschijnen
Bleh, ook niet liev.. die asus is idd ook een leuk ding.. maja, gok het wel op die Iwill.. iig bedankt voor de ophelderingen :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De 2200's _zijn_ T'breds. En snellere XP's (ff SMP'able maken natuurlijk) werken ook prima op de MPX2 :) Hoewel er eigenlijk geen toeters en bellen op het bord zitten kun je er voor een 760MPX bord behoorlijk mee FSB overclocken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• eXhale
  • Niet online
Jah, had Iwill zelf al te pakken, en die vertelde mij braaf dat de T'dreds geen probleem zijn.. bus is alleen wat hoog (166) en dus ook de pci bus (dacht niet dat veel dividers hadden) maar goed, ik heb wat te kopen op de HCC :)
Pagina: 1