Meer problemen met duron 750????

Pagina: 1
Acties:

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09
Gisteren en eergisteren twee durons 750 (splinter nieuw, 10 sec gedraaid) spontaan de geest gegeven, zijn er meer mensen die daar problemen mee hadden???

PV opbrengst

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
had je ze wel goed gekoeld met de heatsink direct op de proc?
(op de duron zitten 'pootjes' en als je een (p3)koeler hebt die ook pootjes heeft dan zit er ruimte tussen de proc en de heatsink en volgens amd zal de proc dit niet langer dan 6 sec. uithouden)

• Justin2000
Ja natuurlijk de cooler zat goed op de Proc!

PV opbrengst

Verwijderd

Weet je wel zeker dat ze kapot waren? En niet gewoon een probleem met andere hardware ofzo? BIOS instellingen fout ofzo?

Misschien kan je trouwens wat meer info geven over je mobo enzo....

Verwijderd

justin 2000 je hebt er 2 sleutelhangers bij , je hebt ze gewoon opgeblazen want ook al dacht jij dat de koeler er goed opzat , zou dit niet het geval zijn geweest , als jij geen gecertificeerde socket A cooler hebt gebruikt heb je kans dat je core en de cooler elkaar net niet geraakt hebben ( millimeterwerk) en dan is ie inderdaad in 10 seconden gefrituurd , hetzelfde is gebeurd bij een hardware site met een t-bird 1000 mhz ... dus terug ermee en hopen dat je de reseller aansprakelijk kan stellen voor verkeerd geleverde cooler en anders heb je denk ik heel erg veel pech, vooral als de core helemaal zwartgeblakerd is , maar je kunt dan ook zeggen ik zette hem aan en ineens poof !!!! lol :) volgende keer beter opletten !

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Nou, ik kan je vertellen, een duron blaas je zo makkelijk niet op.

Ik ben laatst koelers aan het testen geweest, toen heb ik een paar keer per ongeluk de compu zonder koeler aangezet. Het gaat dan om een D600 @ 800 oid, die een seconde of 50-80 aangestaan heeft, meerdere keren. No ill effects.

Inmiddels issie wel sleutelhanger (letterlijk) trouwens, van puur mechanisch randjes van de core afbreken.

Verwijderd

En daar ben je zeker trots op :?

• Justin2000
Nou een goeie koeler had ik een Global win Fep32!!!!!, en daar lag het niet aan, mn moederbord is een Abit KT7, het zal waarschijnlijk een slechte producitie lijn bij AMD zijn geweest.

PV opbrengst

Verwijderd

Zeer zeker is die koeler NIET goed bevestigd geweest. Je moet ook 10x checken en koelprut gebruiken. Die kussentjes kunnen ook de oorzaak geweest zijn.

• abwouters
  • Laatst online: 31-08 22:31
Nou, ik was laatst een hele avond aan het UT'en, wilde ik de volgende dag mijn compu aanzetten niets. Ikke dus kijken en wat ziet ik cooler hangt los van de proc. Ik dacht die is dood. maar wat blijkt hij doet het gewoon nog.
mijn duron 650@927 heeft gewoon een hele avond zonder cooling gedraaid.

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
Trots? Nee, niet bijzonder. Hoe kom je daarbij?

Het is gewoon mijn ervaring, die ik opgelopen heb door stommiteiten uit te voeren.. zo gaat dat.
Pagina: 1