Toon posts:

Front/Back-end MsAccess via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Server:
- Windows 2000 Server
- ISA Server
- Internetverbinding 100K/15K (kabel)
- Backend van database applicatie

Client:
Compaq Presario 700 (384MB) via DSL verbinding (100K/15K)

Probleem:
Via een internetverbinding wil ik de opgesplitste database benaderen. Daarvoor wordt een VPN verbinding met de server opgezet. De frontend van de applicatie draait op de client en zoekt via een unc pad verbinding met de backend als de VPN verbinding gerealiseerd is.

Het probleem is dat dit vreselijk langzaam gaat. Het duurt ongeveer 2 minuten nadat je via een Form heb ingelogd voordat het hoofdmenu verschijnt. Om vervolgens bijvoorbeeld een ander formulier te openen duurt ook vreselijk lang :( (>5 min).

Is dit het gevolg van eenvoudig weg te weinig uploadcapacity? Zoja --> hoeveel heb je dan minimaal nodig om dit concept een beetje redelijk uit te voeren.

Indien 15K upload voldoende zou moeten zijn, wat is dan het probleem?

Deze situatie is gestest met een leeg kantoor en geen andere VPN verbindingen. De "volle" 15K was dus beschikbaar voor upload.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:14
15 is normaal wel snel zat om een beetje te vpn'en.
Hangt ook van de data af die verstuurd moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dromer schreef op 21 November 2002 @ 22:01:
15 is normaal wel snel zat om een beetje te vpn'en.
Hangt ook van de data af die verstuurd moet worden.
Precies, maar hoeveel data is dat gemiddeld bij een een front-end back-end situatie? In de testsituatie worden er 3 queries uitgevoerd op tabellen met minder dan 10 records!!

Bovendien gaat het ophalen en versturen van andere bestanden naar de server wel aardig snel (15K), maar dat is de vraag niet.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Je kan toch kijken hoeveel verkeer er over de VPN verbinding gehaald wordt ?
En via een UNC pad? Werk je soms met .mdb bestanden? Dan wordt idd alle data over de lijn getrokken, ook de data die je niet nodig hebt. Dat is bijvoorbeeld niet met SQL server (die je gewoon via TCP kan benaderen)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Welke database applicatie gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
camiels schreef op 22 November 2002 @ 10:49:
Welke database applicatie gebruik je?
Stom, dat had ik er idd wel ff bij mogen vermelden. 8)7

Het is een MsAccess DB, dus FlyDuck --> ik werk met .mdb bestanden. Het geheel is wel opgesplitst in een frontend/backend om minder netwerkverkeer te hebben.

Vraag is en blijft...hoeveel verkeer genereert Access ongeveer? Is 15K voldoende of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Hier is Access gewoon helemaal niet geschikt voor, ik heb zelf in het verleden wat testjes gedaan en die waren ook bagger. Helemaal erg is het als je bv. puldown boxjes met keuzes in je form hebt want die moet hij eerst vullen vanuit de mdb.
Misschien dat je je beter kan verdiepen in replicatie of anders de applicatie ombouwen voor MS SQL.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
waarom activeer je niet gewoon terminal services op die windows 2000 server, dan kan de gebruiker via deze sessie de access file's benaderen,

als het voor 1 gebruiker is dan kan heb je ook niet zon zware server nodig, (terminal server is nogal zwaareisend als je er met meer man op gaat werken)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Met deze database gaan ongeveer een 10 mensen werken. Deze zijn via een 100 Mbit lan verbonden met de server.

Af en toe zal iemand via VPN verbinding maken met de server. Dit gebeurt dus niet zo vaak.

Vooralsnog denk ik dat het voorlopig maar zo blijft totdat we een 100 Mbit verbinding met het internet hebben >:)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 16:57:
Met deze database gaan ongeveer een 10 mensen werken. Deze zijn via een 100 Mbit lan verbonden met de server.

Af en toe zal iemand via VPN verbinding maken met de server. Dit gebeurt dus niet zo vaak.

Vooralsnog denk ik dat het voorlopig maar zo blijft totdat we een 100 Mbit verbinding met het internet hebben >:)
jij krijgt een 100mbit verbinding met het internet (upload dus)? dat kost je een flink kapitaal lijkt me

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 09 december 2002 @ 18:03:
[...]

jij krijgt een 100mbit verbinding met het internet (upload dus)? dat kost je een flink kapitaal lijkt me
I was just kiddin'....Ik bedoel dat we voorlopig geen database via VPN hebben omdat we onvoldoende bandbreedte hebben..

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Msaccess heeft naar mijn weten de nare gewoonte de hele database binnen te halen als je er gegevens uit nodig hebt. Dus als je bv data uit één tabel wilt weten, dan haalt hij de data uit alle tabellen op :/

Probeer het anders eens met alleen een tabel die je echt nodig hebt, en kijk eens of dat verschil maakt.

Verwijderd

Net wat zwelgje zegt. Aan te raden is eens naar een Terminal Server oplossing te kijken. Als je clients al win2k pro zijn, is het zo goed als gratis.
Pagina: 1