Toon posts:

text veranderen bij mouse-over in flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik weet het je kunt dit soort vragen ook opzoeken via het net. maar waar is anders dit forum voor......

Ik wil samen met een button een tekst laten veranderen in een flash menu. Ik wil heb in totaal 9 buttons die van figuur veranderen als men hier overheen gaat met de muis. nu staat centraal bovenin een tekstkader waarin dan de tekst moet komen van deze button b.v.

Als men op de button van "informatie" gaat staan dan moet bovenin (een tekstkader dat los van deze button staat) de tekst "informatie is makkelijk te verkrijgen door een folder of leaflet aan te vragen" komen te staan.
Gaat men met de muis over het Adres button heen: dan komt in dit tekstkader de tekst "ons adres is bla bla bla" te staan..

Hoe pak ik dit aan?? Moet ik een action achter de button zetten van: Onmouse_over tekst is..... of zoiets??

alvast bedankt voor de genomen moeite

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 21:16:
Hallo beste mensen,

Ik weet het je kunt dit soort vragen ook opzoeken via het net. maar waar is anders dit forum voor......

Ik wil samen met een button een tekst laten veranderen in een flash menu. Ik wil heb in totaal 9 buttons die van figuur veranderen als men hier overheen gaat met de muis. nu staat centraal bovenin een tekstkader waarin dan de tekst moet komen van deze button b.v.

Als men op de button van "informatie" gaat staan dan moet bovenin (een tekstkader dat los van deze button staat) de tekst "informatie is makkelijk te verkrijgen door een folder of leaflet aan te vragen" komen te staan.
Gaat men met de muis over het Adres button heen: dan komt in dit tekstkader de tekst "ons adres is bla bla bla" te staan..

Hoe pak ik dit aan?? Moet ik een action achter de button zetten van: Onmouse_over tekst is..... of zoiets??

alvast bedankt voor de genomen moeite
Kijk, dat vroeg ik me dus ook af :)

Verwijderd

http://www.macromedia.com...ents/java_script_comm.htm

misschien helpt dit

kan zijn dat ik het bericht niet begrijp
truste :z

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 22:20 ]

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 21:16:[...]
[...]
Je mist het subtiele verschil tussen een helpdesk en een discussieforum. ;)

En je hebt het antwoord eigenlijk al gegeven, maak van dat "tekstkader" een dynamic text field waar je een naam aan geeft. Vervolgens kan je in ActionScript een eventhandler aan je buttons hangen met 'naam_van_tekstkader = "ons adres is bla bla bla"';'.

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11
Maak een movieclipje met daarin alle teksten (1 tekst per frame) en zorg ervoor dat achter elk frame in deze MC een 'stop' actie zit.
Daarna een instantie van deze MC naar het frame slepen waarin ie moet komen, een naampje geven en mbv de tell target actie verwijs je in eeen rollover actie o.i.d. naar die instantie en zegt dat ie naar een bepaald frame moet gaan...

Everytime I suffer I become a better man because of it

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

zoiets als mijn voorganger schreef, maar dan met goede code ;)

- tekstveld met dynamische tekst
- functie schrijven die ervoor zorgt dat er een nieuwe tekst komt in je box
- button met verwijzing naar functie

en.... zeker geen TellTarget gebruiken!
want dat hebben nu wel gehad! Oké vroeger was alles beter, maar sommige dingen toch niet echt
Pagina: 1