Toon posts:

DiamondMax Plus 9, 80Gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DiamondMax Plus 9, 80Gb

Heb al in de search gezocht, maar kon er zo snel niks over vinden vandaar deze topic.

Ik ben vanplan om een raid0 setup te maken met 2x 8-gb maxtor degene die hierboven staan. (ben niet van plan om 8mb cache versie te nemen mij atm iets te duur)

Maar ik kon verder niks van over het geluidsniveau en de (prestaties)
Dus mijn vraag is hoe is het geluid van de DiamondMax Plus 9, 80Gb (ata133 7200rpm).

Ervaringen plz ;)

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
dit is een liquid schijf dus maakt best weinig geluid

Verwijderd

Topicstarter
6Y080L0 is het model nummer
hij is toch niet standaard met liquid baring?
dat bedoel je toch ?

• generation
  • Laatst online: 20-06-2024
The 7200 RPM DiamondMax® Plus 9 hard drive is your solution for performance PCs with data-intensive applications such as network attached storage, home networking devices, audio, video and other multimedia applications. DiamondMax Plus 9 is equipped with fluid dynamic bearing motors for acoustic sensitive applications. This allows the drive to operate with extremely low sound output, an important feature for many applications. With Maxtor Shock Protection and Data Protection Systems on every drive, your drives and data are protected against operating and non-operating shock. DiamondMax Plus 9 offers performance leadership design with a 2MB or 8MB buffer, ATA/133 or SATA interface.

dus ja met liquid motor

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

De 6Y080L0 is een behoorlijk stille schijf :) Ik ga er zelf ook een kopen op de HCC. De DiamondMax Plus 9 serie is standaard uitgerust met vloeistoflagering.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 19:15
Ik heb de 60G versie en ik kan bovenstaande bevestigen. Hij zit in een bracket, had daar eerst een IBM 20G 7200rpm zitten en na verwisselen hoor ik wel degelijk het verschil.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep hier 2x 60gb daimondmax 9.
Moet ze nog in raid zetten maar kep ze al wel in gebruik.

Zeer stil en lekker snel !
Ben er dik tevreden over...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik zal gewoon twee Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB) nemen en die in raid 0 plaatsen >:)

verder voor meer info about hardisks www.storagereview.com ofcourse

[ Voor 28% gewijzigd door _MaLa_ op 21-11-2002 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey maikeltje alles goed? ;)

btw, informatique verkoop die maxtor schijven voor 99 euro nu, dus voor degene die het niet goedkoper kunnen vinden op de hcc ;)

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 21:48:
hey maikeltje alles goed? ;)

btw, informatique verkoop die maxtor schijven voor 99 euro nu, dus voor degene die het niet goedkoper kunnen vinden op de hcc ;)
hehe super hier 8)

kijk effe storage review joh dan kun je alles bekijken :P

die nieuwe serie schijven met 8mb cache zijn lekker joh ik haal er zelf ook 1 op hcc >:)

ps: add me effe @ icq

[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 21-11-2002 21:50 ]

• charrel
  • Laatst online: 12:01

charrel

Cortisol4life..

ik had eerst per ongeluk die maxtor 80g, het geluid wat die maakte viel me erg tegen voor liquid bearings. De hitte trouwens ook. Daarna kreeg ik me western digital 800jb(8mb cache).
Deze zijn een stuk stiller, het scheelt echt! Daarnaast ontwikkelen ze ook aanzienlijk minder warmte. Zou dus voor wd gaan in Raid!

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 21-11-2002 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
tussen die wd en maxtor zit veel prijs verschil, maxtor is dus 99euro en die wd is echt aanmerkelijk duurder.

btw, heb geen icq meer maikel, wel msn of irc mocht je dat gebruiken.

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 21:54:
tussen die wd en maxtor zit veel prijs verschil, maxtor is dus 99euro en die wd is echt aanmerkelijk duurder.

btw, heb geen icq meer maikel, wel msn of irc mocht je dat gebruiken.
als je echt veel preformance wil moet je investeren :X

volgens mij presteerd die maxtor ook nie slecht hoor maar wel wat minder.. effe uitzoeken dus...

blaat: wat is msn mail ?

Verwijderd

Topicstarter
-onnodig-

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

De 80GB is bij informatique NIET 99 euro, dat is de 60GB versie, een foutje van hun in de mailing dus. Check de site maar..

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bah
Pagina: 1