Ok als je dit leest dan denk je gelijk,
dat is toch zo gepiept
Dat dacht ik ook, ik had eerst in mijn website overal gewoon query's gemaakt die 1 string waren en die dan uitgevoerd worden
nu kwamen er wat problemen mee, dus ben ik overal een Sqlcommand van gaan maken.
Alleen nu liep ik de hele tijd tegen de volgende fout aan
Na ff zoeken kwam ik erachter dat mijn integers niet goed waren
In de update/insert functie haal ik de waarden uit de TextBoxen
dus
Ik heb ook een typevalidator op de textbox staan zodat er alleen integer waarden ingevuld mogen worden.
Het probleem komt zodra ik helemaal niks invul in die tekstbox (wat vrij regelmatig voorkomt). Dan gaat hij over de zeik
Ik heb geprobeerd om via
en
te werken, maar beide met hetzelfde resultaat.
Moet ik nu gewoon handmattig checken of het veld leeg is en dan maar een 0 invullen of is er een ander oplossing?
Dat dacht ik ook, ik had eerst in mijn website overal gewoon query's gemaakt die 1 string waren en die dan uitgevoerd worden
nu kwamen er wat problemen mee, dus ben ik overal een Sqlcommand van gaan maken.
Alleen nu liep ik de hele tijd tegen de volgende fout aan
code:
1
| System.FormatException: Input string was not in a correct format. |
Na ff zoeken kwam ik erachter dat mijn integers niet goed waren
In de update/insert functie haal ik de waarden uit de TextBoxen
dus
code:
1
| dim test as integer = tbtest.text |
Ik heb ook een typevalidator op de textbox staan zodat er alleen integer waarden ingevuld mogen worden.
Het probleem komt zodra ik helemaal niks invul in die tekstbox (wat vrij regelmatig voorkomt). Dan gaat hij over de zeik
Ik heb geprobeerd om via
code:
1
| Int32.parse(string) |
en
code:
1
| Convert.toInt32(string) |
te werken, maar beide met hetzelfde resultaat.
Moet ik nu gewoon handmattig checken of het veld leeg is en dan maar een 0 invullen of is er een ander oplossing?