Toon posts:

Monitor Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb alweer jullie hulp nodig:

Wat voor monitor speakers kan ik het beste kopen????
Ik zat te twijfelen tussen Videologic of JBL.....wat denk jij?????

(HLPDSK, is dit icoontje beter??)

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Als je echt lekkere monitor speakers wilt hebben, ga dan voor Genelec. Die hebben we hier ook in de eindregie van TMF.

What the heart requires may never be understood by the mind!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Dat moeten jullie toch eens andere kopen, TMF klinkt echt verschrikkelijk :P (al heb ik het vermoeden dat het niet daaraan ligt).

Maaruh, waarvoor wil je die monitors gebruiken? Als in monitor in een studio, of een monitor op de stage, of voor thuis? En wat is je budget, maw need more input.

Jag

Verwijderd

Ik heb de Absolute 2 van Spirit by Soundcraft.

[img]"http://www.spirit-by-soundcraft.co.uk/pix/pics/producti/absolute.gif[/img]

Ze kosten ongeveer ƒ 1000.- per setje en klinken, naar mijn mening perfect.
Ze zijn niet actief ik heb ze aan een Nakamichi IA-4s hangen.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
tannoy revael active hebben wij bij de radio ook en die dingen kosten 1500 per setje en klinken geweldig

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Hier dus de gluidsstudio van ome_kritz hier hangen dus 2 tannoy system 10 DMT MK II
Monitoren en die tannoy's zijn dus echt de top he geweldige sound voor je studio die reveal zijn trouwens ook geweldige bakkies (khad de passieve als nearfield) maar als je echt wat moois wilt ga dan voor de system serie van tannoy alleen neem dan wel een DMT MK II versie want die anderen zijn slechter (in vergelijking dan) die genelec dingen zijn ook nog wel oke alleen de duurdere actieve

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 18:35 schreef P@ het volgende:
Ik heb de Absolute 2 van Spirit by Soundcraft.

[img]"http://www.spirit-by-soundcraft.co.uk/pix/pics/producti/absolute.gif[/img]

Ze kosten ongeveer ƒ 1000.- per setje en klinken, naar mijn mening perfect.
Ze zijn niet actief ik heb ze aan een Nakamichi IA-4s hangen.[/quote]HOT DAMN! Dat zijn mooie speakertjes :) Drool
Misschien zijn die Videologic X-Fires toch wat te goedkoop (850,-) :D Maar ja, die zijn wel magnetisch afgeschermd en da's wel zo fijn voor je monitor.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 21:59 schreef joshua2 het volgende:
Misschien zijn die Videologic X-Fires toch wat te goedkoop (850,-) :D Maar ja, die zijn wel magnetisch afgeschermd en da's wel zo fijn voor je monitor.[/quote]De Spirits ABSOLUTE 2 zijn uiteraard ook magnetisch afgeschermd en kunnen zo naast je monitor(s).

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb een setje van Samson staan (DA 80); een versterkertje in desktop formaat met equalizer. Twee keer echte 40 watts met twee (magnetisch afgeschermde) 40 watt speakertjes. Klinken erg goeg, wel een redelijk prijzig setje (800,-), maar dan heb je wel Samsons in huis!

En voor je buren kun je er ook nog een subwoofer aanhangen...

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik zou gaan voor een setje Kef Uni-Q 's, 2 weg basreflex , erg strakke speakertjes. p.s. wat voor eindversterker heb je , NAD H/K QUAD Luxmann ? Denon maakt(e) ook leuk spul.

* FreeRider zou zo graag ooit nog eens zelf een buizenversterkertje bouwen :)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
weten een paar mensen nog meer????
iets betaalbaars.......

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zou echt voor Genelec's gaan perfecte speakers ! ook nog actief, dus ruimte besparend.. zijn wel erg duur, en over die tannoy reveals, zou ik alleen doen als je een hele kleine ruimte hebt, want de klankkast is te klein om een behoorlijk geluid te geven in een middelgroote ruimte, ik vond ze echt VIES tegenvallen voor het geld, kosten zon 1500 piek (de actieve).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

duh het zijn ook nearfields de naam zegt het al en vind het persoonlijk (ik heb een studio en heb werk bij wisseloord) de reveal een van de mooiere nearfields.
genelec vind ik vooral de actieve midfields mooi van ... maar kwee nie mix toch liever af op dmt's van tannoy

Verwijderd

Die soundcraft vind ik persoonlijk niks maar jah ieder zn eigen mening en niet te vergeten OOR :)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ga voor Genelec. Ga voor actief.
Pagina: 1