Dual MP 1800, 1 gig DDR

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 09:51
Ik hoop dat het hier thuispast maar ik kon geen beter board vinden dus bij deze

Weet iemand hoeveel P U B L I C servers je maximaal op een dual athlon 1800 MP met 1 gig DDR ken draaien zonder lag? (100 mbit verbinding)

(kort maar krachtig)

verder standaard HD, 40 gig 7200 toeren...

Owjah, voor het spel Counter-Strike, en als het kan zo´n nauwkeurig mogelijk andwoord + uitleg, thnx!

Verwijderd

minimaal een RAID-Array gebruiken. CPU power heb je genoeg nu verder komt erop neer snelle Disks. Eigenlijk zou je SCSI moeten nemen.

als je een kleine verglijking wil hebben neem dan b.v. GoT draait ook op een dual MP 1800+ draait met 1 of 2 Gig ram. alleen zei hebben snelle disks...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 19:59 ]

• m33p
Sorry als me vraag onduidelijk is, maar de vraag is hoeveel PUBLIC counter-strike servers ik daar maximaal op kan draaien, ik heb verhalen gehoordd van een stuk of 12 maar ook van maar 6, iemand hie die het wat exacter weet?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
T zal grotendeels aan t aantal mensen liggen wat je er op wil hebben..
Servers van 16 man groot, ik denk dat je er daar een stuk of 6 - 8 van kunt draaien.

(Je HDD zal idd waarschijnlijk de beperkende factor zijn. Verder, welk OS heb je er op staan?)

[ Voor 24% gewijzigd door Nefiorim op 21-11-2002 20:02 ]

XBO: Michaël#3318

• m33p
Denk of weet? sorry maar ik moet zekerheid hebben... zoals ik al zei "duidelijk andwoord + uitleg" plz!

Verwijderd

trust me, genoeg :) kan je geen specifieke info geven dan snij ik mezelf in mn vingers :)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
Euh je server hoe lang blijft dat ding in de lucht?? constant??? als dat zo is zou ik inderdaad SCSI aanschaffen vanwege het feit dat SCSI hd erop zijn gebouwd om fulltime aan te staan en zijn daarbij ook nog sneller. SCSI raid is nog een andere oplossing maar dan gaat het echt €€€€€ kosten maar das eigenlijk als je ook nog aan data beveiliging gaat denken. (btw hoe kom je aan een 100Mbit verbinding :9~ :9~ )

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• m33p
Sorry hoor, mar als je geen nuttig andwoord hebt kun je ´t dan plz niet posten. Genoeg is een mening, jij ken 6 genoeg vinden en ik niet, dus als je geen getallen hebt post ´t dan plz niet. Wel bedankt voor je intresse maar niemand schiet er wat mee op...

Manowar, wel es gehoord van telecity?

[ Voor 9% gewijzigd door m33p op 21-11-2002 20:10 ]

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
euh eigenlijk niet more info , more info :9

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

trust me, denk een 10+ met 12 spelers

en lees iemands sig, misschien weet ik wel waar ik het over heb.....

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 20:13 ]

• m33p
Wat heb ik nodig voor 16 publics met 16 spelers dan?

En wat heb ik nodig om 20 x 12 spelers clanserver te draaien?

[ Voor 39% gewijzigd door m33p op 21-11-2002 20:15 ]

Verwijderd

m33p schreef op 21 november 2002 @ 20:14:
Wat heb ik nodig voor 16 publics met 16 spelers dan?
qua cpu-power denk k dat dat wel aardig te doen is met een dual 2000+ oid

maar het is van hoop factoren afhankelijk, zoals plank icm hd, nic enz enz.....performance is nooit exact van tevoren te voorspellen.

trust me

clanservers ach zijn niet altijd bezet, maar ga altijd van max. load uit
lag = klantenverlies nl.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 20:16 ]

• m33p
Hehe, bedankt voor je anwoord, maar k´heb getallen nodig :) trust me ;)

Verwijderd

snelle discen? een snel en stabiel OS ... cpu power heb je genoeg denk ik ... misschien nog wat RAM erbij

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 20:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:17:
snelle discen? een snel os ... cpu power heb je genoeg denk ik ... misschien nog wat RAM erbij
nah HLDS onder win32 pakt een 60-70MB * 10 = ca 720 meg zeg maar....

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55
m33p schreef op 21 November 2002 @ 20:09:
Sorry hoor, mar als je geen nuttig andwoord hebt kun je ´t dan plz niet posten. Genoeg is een mening, jij ken 6 genoeg vinden en ik niet, dus als je geen getallen hebt post ´t dan plz niet. Wel bedankt voor je intresse maar niemand schiet er wat mee op...

Manowar, wel es gehoord van telecity?
Je bent goed bezig !!! En je verwacht echt nog antwoorden ? >:)

-

Verwijderd

Juicy schreef op 21 November 2002 @ 20:20:
[...]

Je bent goed bezig !!! En je verwacht echt nog antwoorden ? >:)
zoiets had ik ook maar ja

we zijn liev tegen over elkaar

O+ O+

maar k moet oppassen dat k er geen concurrent bij krijg :P

• m33p
wrong, ik heb gezecht counter-strike servers dus dat + 100 mb * 10 is 1 gig extra, maar schijfruimte is ´t probleem niet ik heb aantallen nodig

Verwijderd

m33p schreef op 21 november 2002 @ 20:21:
wrong, ik heb gezecht counter-strike servers dus dat + 100 mb * 10 is 1 gig extra, maar schijfruimte is ´t probleem niet ik heb aantallen nodig
jonge als je t beter weet met mem gebruik waarom vraag je het dan??? ik geef je stats van me eigen server nb

dan niet ....

Verwijderd

het gaat niet om schijfruimte maar om de snelheid van de schijven! voornamelijk doorvoersnelheid!!!

• m33p
OMG kunnen we nu weer ffies ontopic gaan, ´t gaat dr´om hoeveel servers ik daarop kan draaien, de rest wet ik zelf wel alleen dat niet...

Verwijderd

6 maximaal met goede performance

en neem een adaptec 2940 met en 9gb uw scsi disk 7200 rpm

want als je bak gaats wappen word je io van je ide belast en gaat server laggen daar komt meeste lag van dus neem echt scsi en geen ide

Verwijderd

op school leerde ik altijd METEN IS WETEN! ... je merkt het vanzelf als het foutloopt!!!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

m33p schreef op 21 november 2002 @ 20:23:
OMG kunnen we nu weer ffies ontopic gaan, ´t gaat dr´om hoeveel servers ik daarop kan draaien, de rest wet ik zelf wel alleen dat niet...
trial & error
kijk eens naar jouw reply's :/

deze mensen proberen je te helpen, en je snauwt ze gewoon af :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:24:
6 maximaal met goede performance

en neem een adaptec 2940 met en 9gb uw scsi disk 7200 rpm

want als je bak gaats wappen word je io van je ide belast en gaat server laggen daar komt meeste lag van dus neem echt scsi en geen ide
6 pubs op een dual 1800?

denk dat dat wel heel erg krap bemeten is hoor, die zal wel wat meer trekken. zelf draai ik een 2100+ :)

Maar disk is idd erg belangrijk :) alhoewel t nogal meevalt, erg veel load krijg k er niet door. mem altijd overkill nemen :)
Erkens schreef op 21 november 2002 @ 20:25:
[...]

trial & error
kijk eens naar jouw reply's :/

deze mensen proberen je te helpen, en je snauwt ze gewoon af :/
jeugd van tegenwoordig ;)

maar iets aardiger mag idd wel....Als je zo met je klanten omgaat kan je nu beter stoppen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 20:28 ]

Verwijderd

Ik ken een gast die 5 RTCW clanservers heeft draaien op een dual XP 2000+ met 1,5 GB op 100Mbit. Ook draait ie een ftp voor vrienden en kennissen maar die gaat uit als er belangrijke matches zijn.

Het ligt denk ik ook aan het aantal spelers per server en zorg voor een voldoende snelle aansluiting.

// Topicstarter gedraag je ff, ik had er overheen gelezen, anders stond deze post er niet. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 20:38 ]

Verwijderd

ik weet dat het me weer eens geen zak aangaat en ik wil me nergens mee bemoeien (wat ik dus toch doe!!).

TJONGEJONGE :( :( :( !!! WAT BEN JIJ EEN LOMPE BOER (boer = ander woordt voor lul)!! mensen proberen je gewoon te helpen met de kennis die ze hebben!!! en dan geef jij zo een achterlijke reactie!! ALS IK IETS OP TWEAKERS TE VERTELLEN ZOU HEBBEN ZOU IK JE METEEN BANNEN VAN GOT!!

ben je nu zo stom of snap je niet dat je zo mensen niet moet aangaan?? ik kan je niet helpen met je vraag, maar als ik het kon dan zou nog geen haaar op me kop eraan denken dat ik het zou doen!!

sorry ik moest me ff uit :r :r :r :r :r :r :r :r:r :r :r :r

ik weet dat het me weer eens geen zak aangaat en ik wil me nergens mee bemoeien (wat ik dus toch doe!!).

• m33p
damn, jullie gaan zo offtopic, vroeger kon je hier nog wat vragen en een zinnig andwoord krijgen, nu nie meer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:35:
Ik ken een gast die 5 RTCW clanservers heeft draaien op een dual XP 2000+ met 1,5 GB op 100Mbit. Ook draait ie een ftp voor vrienden en kennissen maar die gaat uit als er belangrijke matches zijn.

Het ligt denk ik ook aan het aantal spelers per server en zorg voor een voldoende snelle aansluiting.
k sta op telecity 2 en met zon 100mbit lijn, die trek je echt niet vol met een paar HL servers. de hardware is eerder de beperking :)
m33p schreef op 21 November 2002 @ 20:36:
damn, jullie gaan zo offtopic, vroeger kon je hier nog wat vragen en een zinnig andwoord krijgen, nu nie meer
vroeger kreeg je ook normale replies... sjongejonge. als dit je bedrijf wordt stop amar vast :) moet je je voorstellen. wel 15x verzoek tot sponsoring per dag en dan zo reageren. weg mensen ;) :D
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:38:
als het je hier niet bevalt dan rot op!!!
tip edit ff je replies voordat je een OW krijgt....doe t ff snel :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 20:39 ]

Verwijderd

als het je hier niet bevalt dan rot op!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:37:
[...]

k sta op telecity 2 en met zon 100mbit lijn, die trek je echt niet vol met een paar HL servers. de hardware is eerder de beperking :)
Hahah, idd, maar er zijn hier ook gasten geweest met vragen voor weet ik wat voor server om aan een Chello lijntje te hangen. Maar dat bleek na 100 posts, zonde van de moeite. :o

// topicstarter heeft 100Mbit, maar dit soort topics zijn ook een naslagwerk voor anderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 20:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:39:
[...]

Hahah, idd, maar er zijn hier ook gasten geweest met vragen voor weet ik wat voor server om aan een Chello lijntje te hangen. Maar dat bleek na 100 posts, zonde van de moeite. :o
lol uhhh die 2-2 trekt me P133 met 48meg ram nog onder redhat :D

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

m33p schreef op 21 november 2002 @ 20:36:
vroeger?
Geregistreerd op Saturday 14 September 2002 09:39

hmm, vroeger werd er door de topicstarter ook normaal gereageert ;)

Verwijderd

m33p schreef op 21 november 2002 @ 20:36:
Vroeger? Sinds 22 september 2002 is er niet zo vreselijk veel veranderd hoor! Ik zou als ik jou was 'iets' vriendelijker zijn tegen de mensen die je proberen te helpen... })

En zoals gezegd, het is vooral afhankelijk van de load die veroorzaakt gaat worden, dus wordt het trial and error. Een exacte voorspelling kan niemand je geven, en dat had je eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:37:
[...]

6 pubs op een dual 1800?

denk dat dat wel heel erg krap bemeten is hoor, die zal wel wat meer trekken. zelf draai ik een 2100+ :)

Maar disk is idd erg belangrijk :) alhoewel t nogal meevalt, erg veel load krijg k er niet door. mem altijd overkill nemen :)
Hij bedoelt dus dat die lompe boer met een IDE-schijf 6 servers kan draaien. Denk idd dat jij wel een paar meer trekt dan 6 8) maar jij hebt ook scsi-schijven volgens mij, of zie ik dat nu verkeerd? Met en IDE trek je een volle load als 3 of 4 servers opeens gaan mapchangen denk ik.

[schreeuwmodus]
JE KAN DUS ONGEVEER 6 SERVERS DRAAIEN!!!!!
[/schreeuwmodus]

en als je dat niet genoeg vind heb je pech, en je reacties zijn echt om te :r

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:09
laat maar topicstarter is te zielig om op te reageren
ow ja voor ik het vergeet :r

[ Voor 117% gewijzigd door Twistedmark op 21-11-2002 21:35 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Je kan echt wel een stuk of 16 spelers draaien hoor, meestal is de i-netverbinding de beperkende factor.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04

Jaymz

Keep on moving !

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat dat duidelijk merken. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Zo'n vraag kan natuurlijk niemand beantwoorden alstie niet weet wat de bedoeling en verwachtte load van die servers is.

Daarnaast is het niet de bedoeling van Gathering of Tweakers dat je er zomaar ff je vraag kan neerdumpen en een uurtje later Het alomvattende antwoord op je zit te wachten :)

Dus leg es wat meer uit, en (belangrijker) wees een beetje geduldig Joh; 's zo slecht voor je hart man :)

Verwijderd

Wat een aap die m33p. Beetje grote muil opzetten.

Als je nu eens google gebruikt of bij een clan wat navraag doet.... :r

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

T.starter mag fijn uitgaan testen wanneer z'n server lags vertoont of niet.
Naast het feit dat meten, weten is, en er al antwoord is gegeven, stelt hij blijkbaar geen antwoorden op prijs.
Dicht dus.

Needforspeed mag z'n mail gaan checken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.