Toon posts:

Harde schijven vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar vragen over harde schijven:

1. Klopt het dat de maxtor 4r080j0, ofwel maxtor diamondmax 16 serie nieuw is? zo ja, is deze beter dan de d540x?

2. Is het veilig om een harde schijf vol met data los te koppelen en hem bijv. een jaar weg te zetten, en dan weer aansluiten en kan ik er dan van uitgaan dat alles er nog opstaat? of is het beter om de harde schijf gewoon in de pc te laten zitten, die continu aan staat?

3. Gaat een 5400rpm schijf langer mee dan een 7200rpm? Draait een 7200 rpm altijd op 7200, of is dit variabel?

4. hoeveel stroom trekt zo'n harde schijf? ofwel, hoeveel harde schijven zouden er kunnen op een voeding van 300v of iets dergelijks?

Verwijderd

ehh vraag 1 weet ik niet
maar 2 ja dat kan moet geen probleem zijn als je de schijf aangekoppels laat sluit ie alleen maar. als je de schijf ergens los legt kijk uit dan dat iet niet hard valt.
3. dat maakt inprinciepe neit uit
4. heel wijnig stroom ffkes kijken hoor....720mA

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik denk zelf dat de DiamondMax D540X-4G nieuwer is, aangezien die en hoger op de lijst staat van Maxtor Producten, en meer features heeft dan de DiamondMax16, eg Data Protection System, Shock Protection System.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook al gezien, maar daar staat niet of het product nieuwer is, wel de stats.

Dank je, Darkvater, daar heb ik tenminste wat aan

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 11:14 ]