Toon posts:

Kan geen bestanden verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een heel wasig probleem.
Als ik een bestand verwijder dan komt er geen HD space bij.
Mijn 80 GB schijf staat helemaal vol maar als ik de root Ctrl-A doe (wel met verborgen bestanden aan) en ik klik op de eigenschappen dan is het zo'n beetje 71 GB ik heb 80 gyg waar zijn die andere 9 gyg?
het probleem is dat ik windows niet meer fatsoenlijk kan draaien.
het is overigens tot zover ik heb kunnen zien geen virus. norton vond iig niets.

Verwijderd

Topicstarter
mzz ffkes wat extra info

Win XP pro
Raid 0 highpoint controlles
2x 40GB WD
NTFS

Powerquest vond ook geen fouten en scandisk ook niet

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Norton Utilities geïnstalleerd? Prullenbak geleegd?

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 22:13
Heb je je schijf al eens gecontroleerd met scandisk etc. Het kan zijn dat windows gewoon de vrije shijfruimte verkeerd weergeeft, een scandisk kan dit probleempje wel eens oplossen.

[ Voor 53% gewijzigd door KeiFront op 21-11-2002 22:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

KeiFront schreef op 21 November 2002 @ 22:02:
Heb je je schijf al eens gecontroleerd met scandisk etc. Het kan zijn dat windows gewoon de vrije shijfruimte verkeerd weergeeft, een scandisk kan dit probleempje wel eens oplossen.
Ja dus :z

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 22:13
[b][message=16058465,noline]Mr_Man schreef op 21 november 2002 @
Powerquest vond ook geen fouten en scandisk ook niet
Sorry ik had deze zin niet gezien.

Verwijderd

Kan wel kloppen dat je wat gigs mist met raid 0 .
Ik heb hier ook Win XP Pro en heb 2x 120gb op raid nul ,
je zou dan zeggen dat je 240GB heb maar hiero heb ik ook maar 222GB beschikbaar , mis dus zo'n 18GB .

Nogmaals kan dus wel kloppen dat je wat mist , en voor meer schijfruimte moet je gewoon wat shit eraf pleuren

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Bij verwijderen van een bestand moet er wel ruimte vrijkomen, tenzij je het alleen maar in de prullenbak gooit ;) Een klein bestandje zie je niet of nauwelijks, dus probeer het 's met een groter bestand (DivX film of zo)

Verder is het heel normaal dat er verschil zit tussen wat Windows bij de eigenschappen van de schijf aangeeft en als je de eigenschappen bekijkt via CTRL-A. Eigenschappen van de schijf is wat je daadwerkelijk nog kunt gebruiken. Via CTRL-A wordt niet of nauwelijks rekening gehouden met het verlies van clusters door een vaste clustergrootte. Stel dat de clustergrootte 4kB is. Dat betekent, dat *elk* bestand, al is het 1kB groot, wel fysiek op de harddisk 4kB in beslag neemt. En bij jou is je data misschien wel 71GB groot, maar door dit verlies wordt dat meer op de schijf.

Die 80GB is trouwens meestal wel wat vertekend. Meeste harddisk fabrikanten (WD is er zo eentje) zeggen doodleuk dat 1GB = 1.000.000.000Bytes aan data. In werkelijkheid is 1GB: 1024*1024*1024=1.073.741.824 Bytes. Dus als je een harddisk hebt waar 40GB op staat, heb je 40.000.000.000 Bytes aan data, wat eigenlijk maar (40.000.000.000/1.073.741.824) = ongeveer 37.25GB aan ruimte is!! :P
Pagina: 1