Toon posts:

tootje voor deleten oude vga driverS?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb even een vraagje

Ik heb het gevoel dat mijn systeem zit te prutsen met een videokaart die in het verleden is geinstalleerd en dat er enkele drivers zijn blijven hangen. Is er ook een manier om alle drivers weg te gooien??? Of een tooltje die alle vga drivers kan deleten.

Als ik nu me vga kaart installeer dan krijg ik de melding dat de vga kaart niet wil starten. Code 10

iemand een idee??? Heb al gezocht op google maar krijg daar weinig tot geen resultaat

Verwijderd

Staat gewoon in de V&B faq:

[qoute]
Ik krijg foutcode 10, wat doe ik hieraan?

Dit is een redelijk vaakvoorkomend probleem en heeft meestal te maken met een IRQ probleem. Hier is oa. het volgende aan te doen:
Ga met DELETE in bios.
Ga naar PnP/PCI configurations (enter).
Zet Assign IRQ for VGA op ENABLE.
Vervolgens saven met F10.

Inmiddels zijn er heel wat topics geopend over dit probleem, die zijn met de GoT-search te vinden, en anders met de alternatieve search
[/quote]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Drivers uninstalleren kan bijvoorbeeld met Detonator Destroyer, maar dan moet je wel een nVidia kaart hebben, en dat tooltje werkt niet onder WindowsXP. Tooltjes voor andere fabrikanten zijn er voor zover ik weet niet, dus in dat geval zal je dan alles handmatig moeten verwijderen. Iig is dit dus ook met de GoT-search wel te vinden, topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.