[protagonist] flest ons?

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Het zit zo:
een jaar terug hebben ik en een vriend een siteje opgezet.
We hebben toen ook een domeinnaam en een stukje webspace gekocht.
Dit beide van protagonist.nl.

Maar nu zaten we na 2 maanden al over onze data limiet heen (ging iets te goed),
en extra data was zeer duur bij hun.
Het was voordeliger voor ons om ergens anders heen te gaan.
Dus wij andere host genomen, domein verhuisd etc.
Toen zaten we met een account, waar je alleen via ftp heen kon (want draaide op een plesk server). We konden er een ip aan zetten, of een nieuw domein, maar dit kostte extra geld dus deden we niet.
We dachten: och, het account is nog iets van 9 maanden geldig, misschien handig als we tussendoor ergens files moeten storen, dus we hebben het toen nog maar niet opgezegd.

Maar het account is sindsdien NOOIT meer gebruikt.
Nu krijg ik vandaag post van protagonist.
Of ik eventjes 67 euro over wil maken, want ze hebben het account voor een jaar verlengd.
Maar ik heb nooit gevraagd of ze het wilden verlengen???
Moeten ze niet van te voren eerst laten weten dat het account verlopen is, en dan vragen of ik het uberhaupt wel wil verlengen??

Ik heb ze hierover gemaild, of ze het account niet alsnog kunnen cancelen, zonder dat wij die volledige 67 euro nog een keer moeten betalen (aangezien we helemaal niets aan het account hebben).
Maar ze zijn niet voor rede vatbaar, en blijven erbij dat als het account eenmaal verlengd is, ik moet betalen.
Ze vinden het natuurlijk wel goed dat ik het alsnog NU opzeg, zodat het acocunt gedelete wordt nu meteen, maar dan moet ik TOCH die 67 euro betalen
(En hebben zij dus met 1 klik 67 euro verdient, voor een accoutn dat ze meteen kunnen deleten)

wat kan ik hieraan doen? ben ik echt gedwongen om die 67 pleuros te betalen?

tjah..

Verwijderd

als je een abbonement/contract heb afgesloten dan zit jij verkeerd...

lees de voorwaarden en natuurlijk de factuur/contract...

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Waarschijnlijk staat er in je contract dat er zonder wederbericht het contract automatisch verlengd wordt.
* Heineken is hier ook al eens tegenaan gelopen :/

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Heineken schreef op 21 november 2002 @ 19:14:
Waarschijnlijk staat er in je contract dat er zonder wederbericht het contract automatisch verlengd wordt.
* Heineken is hier ook al eens tegenaan gelopen :/
uhm.. een contract "ontvangen" heb ik niet?
Kan het zijn dat die in zon disclaimer op de site staat alvorens je een pakket besteld? Zon ding dat niemand leest?
En zijn deze dan rechtsgeldig? Aangezien deze in 0,0001 sec te editten zijn?

ik vind dit nu in hun algemene voorwaarden:
De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd met een minimum termijn van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen, c.q. er aanleiding bestaat om de overeenkomst op te zeggen.

2. De overeenkomst kan uitsluitend na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden. Zonder opzegging duurt de overeenkomst voort. Uitdrukkelijk wordt hier nog opgemerkt dat een verhuizing van een domein naar een andere provider geen opzegging van de overeenkomst inhoud.

3. Na ontvangst van de opzegging stuurt protagonist een bevestiging van opzegging, zonder deze bevestiging is de overeenkomst niet opgezegd en duurt deze voort.
Bij punt 2 staat:
Dat ik pas NA de minimumduur (12 maanden) schriftelijk kan opzeggen, en een opzegtermijn heb van 2 maanden?
Hoe moet ik dit zien?

Stel mijn account loopt van 1-11-01 tot 1-11-02
kan ik dan pas VANAF 1-11-02 opzeggen, en heb ik daarvoor nog 2 maanden de tijd? (zal wel niet het geval zijn??)

[ Voor 53% gewijzigd door gizmo9003 op 21-11-2002 19:22 ]

tjah..

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 17:14
Meestal is het zo dat als je nix zegt dat er stilletjes het contract wordt verlengd. Dat staat in die disclamer zooi, als de kleine lettertjes niet leest dan kom zo tegen een probleem aan.

//Wel jammer van die 67 euro's.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je het volgens het rechtssysteem gaat bekijken, staan hun totaal in hun recht volgens mij.
Dus mocht er een rechtzaak komen dan lijkt me dat jij geen poot heb om op te staan.

Echter, dit is natuurlijk niet echt klantvriendelijk. Hun kunnen best in de logs zien dat jij niet meer sinds 9 maanden heb ingelogd.

Je heb nu 2 opties:

1. Je stuurt een mailtje, met daarin de uitleg die ik net geef dat het totaal niet klantvriendelijk is en dat je daarom niet van plan bent om te betalen. Het is handig om in diezelfde mail ook te vermelden dat het onnuttig is om een rechtzaak te beginnen, omdat dat voor beide partijen alleen maar duurder is.

2. Je betaald niet, laat niks meer van je horen en jij hoort (afgezien van nog 2 herinneringen) ook niks meer van ze.

Optie 2 vind ik zelf niet echt netjes, maar dat kan je zelf ook wel zien.

Verwijderd

[b][message=16058043,noline]gizmo9003 schreef op 21 November 2002
Bij punt 2 staat:
Dat ik pas NA de minimumduur (12 maanden) schriftelijk kan opzeggen, en een opzegtermijn heb van 2 maanden?
Hoe moet ik dit zien?

Stel mijn account loopt van 1-11-01 tot 1-11-02
kan ik dan pas VANAF 1-11-02 opzeggen, en heb ik daarvoor nog 2 maanden de tijd? (zal wel niet het geval zijn??)
Je kan neem ik aan wanneer je maar wilt het opzeggen, alleen duurt het opzeggen twee maanden en ben je hoe dan ook aan 1 jaar aan hun gebonden. Meestal kan je na het afsluiten van het contract de volgende dag al opzeggen als in ik stop er na dit jaar mee. Dus als je van 1-11-01 een account tot 1-11-02 hebt kan je tot 1-09-02 je contract opzeggen.. anders wordt het nog een jaar.

Beetje vreemd dat ze het overigens niet mailen van je contract loopt ten einde.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Beetje vreemd dat ze het overigens niet mailen van je contract loopt ten einde.
beetje lullig om iedereen die een jaar of een meervoud daarvan bij je zit, mailtjes te gaan sturen met 'Je contract eindigt, als je wilt opzeggen moet je dat nu doen!!!'. Komt niet zo gezellig over :)
2. Je betaald niet, laat niks meer van je horen en jij hoort (afgezien van nog 2 herinneringen) ook niks meer van ze.

Optie 2 vind ik zelf niet echt netjes, maar dat kan je zelf ook wel zien.
Dan komt de deurwaarder op bezoek :7
(En hebben zij dus met 1 klik 67 euro verdient, voor een accoutn dat ze meteen kunnen deleten)
Zij betalen ook voor de domeinregistratie, en de SIDN kun je ook niet vertellen dat de klant liever het domein niet meer heeft bla bla bla

[ Voor 24% gewijzigd door Jaded op 21-11-2002 22:01 ]

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Jaded schreef op 21 November 2002 @ 21:59:
[...]Zij betalen ook voor de domeinregistratie, en de SIDN kun je ook niet vertellen dat de klant liever het domein niet meer heeft bla bla bla
uhm.. het domein is dus verhuist naar ons nieuwe account (bij andere host)
en het domein willen we wel houden,
maar dat hoeven ZIJ toch niet te regelen, dat kan onze nieuwe host ook gewoon
regelen hoor..

tjah..

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Als het verhuisd is hebben zij er idd geen kosten meer aan, zover ik weet.
Dan heb je wat dat betreft idd gelijk. 8)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 07:59

bonzz.netninja

Niente baffi

tja, protagonist doet idd gewoon verlengen als je niks zegt Ik heb 3 domeinen bij hun. Staat trouwens wel in de algemen voorwaarden vanze

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Contract word negen van de tien x stilzwijgend verlengd, dus je zit er denk ik nog wel een jaar aan vast

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Jaded schreef op 22 november 2002 @ 16:14:
Als het verhuisd is hebben zij er idd geen kosten meer aan, zover ik weet.
Dan heb je wat dat betreft idd gelijk. 8)
heb met me nieuwe host gesproken, en HIJ heeft het domein in handen...
protagonist kan er dus niets aan betalen ofzo..
en daarbij komt, dat het domein nog tot in april geldig is!!

wat is dat dan voor een stomme actie van protagonist,
ze wilden:
45 euro voor account
29 euro voor domein
19% btw ..
totaal 88 euro..

maar die 29 euro voor het domein zullen ze dus ECHT niet krijgen van me hoor..

tjah..

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20

cue

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad....na veel telefoontjes ben ik er toch onderuit gekomen..

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Cue schreef op 22 november 2002 @ 17:11:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad....na veel telefoontjes ben ik er toch onderuit gekomen..
ook bij protagonist?

tjah..

Pagina: 1