Geen Beeld, Geen Piepen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb het volgende gekocht:

Asus a7v8x + raid
256 mb DDR333
AMD XP 1600+
Geforce 4 Ti4200
en wat andere benodigde hardware.

Alles in mekaar gezet, PC aan, en dan...

Er gebeurt niets, althans, niet op het scherm. Scherm staat aan, maar ik kom niet in het bios, het scherm knippert alleen, stand-by.

De hdd en fdd gaan aan, ik hoor de hdd draaien en het lampje van de fdd gaat aan.

Op het moederbord brandt een ledje, groen.
De CPU-koeler draait en ook die van de 3d-kaart.

Problemen zijn echter:

Het eerder vermeldde scherm.
Geen piepjes afkomstig van het mobo, geen foutpiepjes, die het zou moeten geven als iets niet correct is aangesloten.

Wat kan ik hieraan doen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:25

dominic

will code for food

HDD connectors verkeerd om?

Is mij wel eens gebeurd en dan had ik deze symptomen..

Download my music on SoundCloud

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09
Je geheugen moet op zich wel goed zijn, je videokaart lijkt me ook wel. (anders zou je iets horen meestal)

Dus of je cpu is niet ok, of je mobo is niet ok.

Moeilijk te zeggen zo.

Ik heb nog wel een Asus post kaartje, kun je zo je foutmelding op zien, weet je direct wat het probleem is :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hoyden op 21-11-2002 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
MHM, dus als bijvoorbeeld de cpu niet goed is, zijn er geen piepjes en is er geen beeld, logisch eigenlijk, maar dat zou het dus kunnen zijn?

Want het moederbord reageert wel dus met dat ledje, en de fdd en hdd draaien ook.

(overigens, toen ik de cpu kreeg, waren er wat pinnetjes lichtelijk gebogen, maar dat komt wel vaker voor, die heb ik gewoon recht gezet)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
dominicbout schreef op 21 november 2002 @ 19:06:
HDD connectors verkeerd om?

Is mij wel eens gebeurd en dan had ik deze symptomen..
Zou kunnen, maar je zou zonder hdd in het bios moeten kunnen komen.

Verwijderd

je moet de kabel van de voeding ook op het mobo doen (is een van de dingen die ik altijd vergeet :S)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 19:15:
je moet de kabel van de voeding ook op het mobo doen (is een van de dingen die ik altijd vergeet :S)
Dat zit goed hoor ;)

Verwijderd

Haal de Vga en je mem er om en om uit en kijk of ie dan wel piept.

Zo niet Mobo of CPU down. Ik hoop het niet voor je

Sluit de led's ook niet aan deze kunnen soms bij verkeerd om aansluiten ook voor storing zorgen.

Verwijderd

Ja probeer eens je geheugen eruit te halen kijk dan eens of hij dan gaat piepen, zo ja dan wordt waarschijnlijk net zoals bij mij je geheugen niet goed door het moederbord ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 19:48:
Ja probeer eens je geheugen eruit te halen kijk dan eens of hij dan gaat piepen, zo ja dan wordt waarschijnlijk net zoals bij mij je geheugen niet goed door het moederbord ondersteund.
Ging je moederbord dan NIET piepen toen je er ander geheugen in had zitten en WEL toen je er goed geheugen in had zitten?

(Want diT mobo piept namelijk als er geen geheugen in zit, dus als het het niet herkent, zou die ook moeten piepen...)

Verwijderd

Gebruik je nog steeds dit mainboard

Voeding naar de ***

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 15:26:
Ik had even mijn kast opengemaakt, even mijn videokaart eruit gehaald, maar daarna weer teruggezet, verder niets veranderd. Ik sloot mn pc weer aan op het stopcontact, zette mn pc aan, en toen PANG!
Ik zag een flits uit mn voeding komen, en daarna wat rook. PC ging (vanzelfsprekend) niet meer aan.

Mijn vraag is: HOE KAN DIT? en zijn mogelijk nu andere onderdelen ook kapot?
Mocht dit om het zelfde bord gaan lijkt het me dat die defect is

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:17:
[...]

Mocht dit om het zelfde bord gaan lijkt het me dat die defect is
Nee, dat was een ander mobo. De a7v8x is net uit de verpakking.

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Kan het zijn (niet beledigend bedoeld :)) dat je je geheugen in het verkeerde slot hebt gestoken? Ik weet nog wel dat ik overstapte van een Abit KT7A naar een Abit KR7A-Raid, en bij dat nieuwere bordje was de volgorde van de geheugensloten omgedraaid.

Ik met mijn newbie hoofd zet dus doodleuk mijn geheugen in het verkeerde slot, en hetzelfde probleem als bij jou was het gevolg...

(het kostte me 2 weken om daar achter te komen 7(8)7)

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Verwijderd

Topicstarter
TheExecutor schreef op 21 November 2002 @ 20:43:
Kan het zijn (niet beledigend bedoeld :)) dat je je geheugen in het verkeerde slot hebt gestoken? Ik weet nog wel dat ik overstapte van een Abit KT7A naar een Abit KR7A-Raid, en bij dat nieuwere bordje was de volgorde van de geheugensloten omgedraaid.

Ik met mijn newbie hoofd zet dus doodleuk mijn geheugen in het verkeerde slot, en hetzelfde probleem als bij jou was het gevolg...

(het kostte me 2 weken om daar achter te komen 7(8)7)
Gecheckt, maar die zit er goed in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Fans aan, en ledje aan is gewoon omdat er spanning op het moederbord staat.
CPU erin zou toch wel iets van een piepsessie op moeten leveren.
Zo niet: cache in cpu stuk, cpu stuk, cpu niet goed in socket of mobo (deels dus) stuk.
Zo wel: mooi: RAM erin. Zou nu nog steeds moeten piepen want geen VGAkaart. Maar dan zouden de piepjes anders moeten zijn dan zonder RAM.
Dan de videokaart erin...
Rustig dus 1 voor 1 de onderdelen erin... zou toch enige clues moeten verschaffen waar het aan ligt.

geen zin zonder onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apenstaartje schreef op 22 november 2002 @ 16:11:
Fans aan, en ledje aan is gewoon omdat er spanning op het moederbord staat.
CPU erin zou toch wel iets van een piepsessie op moeten leveren.
Zo niet: cache in cpu stuk, cpu stuk, cpu niet goed in socket of mobo (deels dus) stuk.
Zo wel: mooi: RAM erin. Zou nu nog steeds moeten piepen want geen VGAkaart. Maar dan zouden de piepjes anders moeten zijn dan zonder RAM.
Dan de videokaart erin...
Rustig dus 1 voor 1 de onderdelen erin... zou toch enige clues moeten verschaffen waar het aan ligt.
Eigenlijk zou ik even een andere cpu moeten proberen, die bij iemand anders WEL heeft gewerkt... Als er dan wel piepjes te horen zijn...cpu stuk.
> nog geen piepjes > mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
reset bios, jumper van enabled afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:07:
[...]

Ging je moederbord dan NIET piepen toen je er ander geheugen in had zitten en WEL toen je er goed geheugen in had zitten?

(Want diT mobo piept namelijk als er geen geheugen in zit, dus als het het niet herkent, zou die ook moeten piepen...)
Nee hoor, bij mij piepte hij als er geen geheugen inzat en als dat verkeerde geheugen er inzat gebeurde er niks net zoals bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Heb je niet per ongeluk het moederbord tegen de kast aan gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soortgelijkig probleem had ik ook met mijn Ga-7VAXP met een 2000+ proc. :'(
Deze wou ook geen beeld geven, het beeld bleef gewoon in standby staan..
Volgens anderen is het moederbord kaduuk..

Het is dus iig geen
edit:
specifieke
bug van het moederbord.. (of heel toevallig van beide)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
zelf heb ik dit probleem ook gehad, bleek een rotte bioschip :'(

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je erachter bent wat het probleem is; laat het dan even weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Haal eens de proc er uit. De pc van piepte ook niet. Later wel toen ik de cpu er uithaalde.
Kortom. Een machine hoeft niet altijd te piepen wanneer er iets mis mee is.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje

Thomasje

Semacode

Een pc moet altijd piepen als er geen CPU, VGA kaart , Ramm inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje

Thomasje

Semacode

Dus ik denk dat je moederbord kortsluiting heeft gemaakt en het daarom niet meer doet. Ik zou als ik jou was terug naar de winkel gaan en vragen of ze het willen testen/. KLaat ook gelijk je geheugen testen omdat die ook door dat kapot kan gaan.

Laat het ff horen als het is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Heb je toevallig al je nieuwe spulletjes in een oude kast gepropt? Had ik wel, nieuwe voeding(p4 ready) + oude kast en die connectors op nieuw mobo: geen beeld! Probeer ook es om alleen je hdd aan te sluiten op de voeding en de cd station ff van de voeding af!
Succes!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

speakertje wel goed aangesloten? of speakertje kapot?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

reset ook even de bios, * hufkes had zelfde probleem met een a7v266-c, bleek dus toch iets met de bios te zijn, want na vanalles geprobeerd te hebben de bios gereset, en toen deed hij het ineens gewoon |:(

gaat de cpu-fan wel draaien, anders heb je wellicht de aan/uit knop net naast het goede pinnetje gedrukt, of de resetknop er fout op zitten.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 22 november 2002 @ 21:00:
reset bios, jumper van enabled afhalen.
Dit heb ik al geprobeerd. Werkt niet.

MHM, ik ga het eens met een andere processor proberen, bij veel zaken geven ze dit advies, het kan namelijk heel goed zijn dat de cpu stuk is. Misschien heb ik gewoon een brakke cpu gekregen (was in de uitverkoop). En ALS het mobo nog niet piept, dan ligt het aan het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 23 November 2002 @ 04:14:
reset ook even de bios, * hufkes had zelfde probleem met een a7v266-c, bleek dus toch iets met de bios te zijn, want na vanalles geprobeerd te hebben de bios gereset, en toen deed hij het ineens gewoon |:(

gaat de cpu-fan wel draaien, anders heb je wellicht de aan/uit knop net naast het goede pinnetje gedrukt, of de resetknop er fout op zitten.
CPu-fan draait wel.

-

Alles in nieuwe kast.

--

GEloof niet dat mn mobo mn kast heeft aangeraakt. Van alle afstandsbusjes gebruik gemaakt, en goed gecontroleerd of het mobo de kast niet zou aanraken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ook dit topic:
asus a7v8x wil niet opstarten en geeft geen beeld

ws precies hetzlefde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Druk je Video-kaart eens aan, heb ik ook wel eens gehad.
Kleine moeite en wil wel eens helpen
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugen is defect of je cpu
Pagina: 1