Toon posts:

DVD-brander -> HCC dagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik ben van plan om van het weekend een DVD-brander te gaan kopen op de HCC dagen (uiteraard op zondagmiddag :P). Welke kan ik nou het beste kopen? Heb begrepen dat de Pioneer DVR-A05 een erg goede is (ondersteunt die alleen het '-' formaat toch?). Daarnaast heb je ook nog de Sony DRU500A en die ondersteunt zowel '-' als '+'.. Helaas hoorde ik daar nogal veel verhalen over, dat deze apparaten een hoog uitvalpercentage hebben.

Zijn dit inderdaad de 2 beste apparaten op dit moment op de markt of kan ik beter zoeken naar een ander merk / type (en het liefst natuurlijk goedkoper 8))

Mocht iemand een leuke brander, voor een redelijke prijs, tegenkomen op de HCC dagen.. Laat het alsjeblieft ff weten in dit topic _/-\o_

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:15
je kán natuurlijk nog even wachten op de liteon alles in een.
ik zou zeggen; ga voor een +rw.
Die kwamen het best uit de compatibilitytest

Verwijderd

Ik hoorde van mijn zwager (heeft een computergroothandel) dat begin volgend jaar (dus na de kerst enzo) alle "gewone" DVD-branders dus of + of - er uit gaan en er branders komen die allebei de formaten kunnen branden. De reden dat ze pas volgend jaar uitkomen is dat de leveranciers nu nog met partijen zitten die alleen + of alleen - kunnen branden die ze natuurlijk eerst willen verkopen. Dus als ik jou was zou ik nog even wachten tot januari/februari ofzo. Mocht je er toch een willen kopen koop er dan iig een die allebei de formaten ondersteund. Veel succes.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
handig zo'n brander die twee formaten ondersteund, toch?

nou ik denk het niet, je brand toch wel in één formaat, en van te voren denk je na wat je ermee gaat doen om compatibiliteitsproblemen te voorkomen, maar als je nú vast nadenkt kun je ook gelijk een goeie brander nemen

en daarvoor sluit ik me aan bij marteltor...

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tja ...... De + is bewezen veel compatibeler dan de - dus waarom dan een brander nemen die allebei ondersteunt ............ :?

Turn it off and on again.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Ik wil dus ook gaan voor die Pioneer.
In de gewone pricewatch staat 'ie voor 296 euro maar ik vraag me af of 'ie daarvoor ook op de HCC ligt, daar vrijwel elke andere winkel 'm voor 340 of meer aanbied (de Mediamarkt biedt de A04 aan voor nog meer dacht ik)
indien dat niet het geval is, bestel ik 'm nog op de terugweg bij Opussupplies.
Uiteraard ga ik ook nog ff rondkijken voor bijbehorende recordables.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony, ik brand dus ECHT WEL verschillende types:

- Meestal de 1x speed -R schijfjes (zijn het goedkoopst)
- Als ik een keer haast heb, de 2.4x +R schijfjes
- Voor wisbare meestal de 2.4x +RW schijfjes (zijn het goedkoopst van de wisbare, en sneller dan de -RW)
- Mijn stand-alone speler leest geen +RW, dus als ik een proef-schijfje op een std-alone wil testen, wordt dat een -RW

Bovendien liggen de prijzen straks misschien anders, en dan zit ik niet gelijk te balen dat ik van die dure schijfjes moet kopen...

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 19:44:

Bovendien liggen de prijzen straks misschien anders, en dan zit ik niet gelijk te balen dat ik van die dure schijfjes moet kopen...
zit je straks over tien jaar nog met die brander omdat de helft van je schijfjes een ander formaat is dat de "standaarden-oorlog" heeft verloren, en dit de enige drive die ze leest.

Verwijderd

Topicstarter
Shinda, bedankt voor je reactie! Maar is het niet zo dat je altijd moet wachten als je wat voor je PC koopt? Alles wordt altijd weer goedkoper en sneller en beter en mooier, enfin!

Aan iedereen: ik snap alleen even 1 ding niet, waarom zou je niet voor die paar tientjes meer een brander kopen die alle formaten kan branden.. Wel zo functioneel toch of zie ik dat verkeerd?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31
phYzar schreef op 21 november 2002 @ 19:51:
[...]

zit je straks over tien jaar nog met die brander omdat de helft van je schijfjes een ander formaat is dat de "standaarden-oorlog" heeft verloren, en dit de enige drive die ze leest.
Volgens mij snap jij het principe niet helemaal. Of je nu een DVD-R of DVD+R beschrijft, de uiteindelijke disc voldoet altijd aan gestandardiseerde specificatie. Danwel DVD Data, DVD Audio, noem het maar op. Het enige verschil is de manier van beschrijven, maar dat beinvloed op geen enkele manier de uitkomst.

Een DVD-R als ook een DVD+R zal altijd door een (recente) DVD rom speler gelezen kunnen worden. Stand alone DVD spelers zijn een ander verhaal maar dat heeft te maken met de fysieke samenstelling van de media (reflectie ed.).

[ Voor 2% gewijzigd door Domino op 22-11-2002 11:35 . Reden: tiepo ]

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
yup, hoewel ikzelf voor DVD- zou kiezen, ben ik maar al te blij dat die Sony Dru500a nu uit is. geen gezeik met de zogenaamde "oorlog" en onzekere toekomst. €400 in de winkel, da's niet veel duurder dan een normale DVD+ of - brander. correctie: het is goedkoop. nu maar hopen dat ze op HCC em hebben voor €350 :)

het liefst ga ik nu, maar ben op werk. weet niet zeker of ik zaterdags or zondags ga, maar als ik de prijs weet morgen, laat ik het zeker weten O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Terryb47 op 22-11-2002 13:33 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Topicstarter
Top! Ik denk er toch sterk aan om ook een DRU500a te gaan kopen! Zit ik zowieso goed.. Bedoel, stel dat ze bijvoorbeeld opeens de '-' schijfjes van de markt halen, kan je toch nog op + doorbranden (oke, een beetje onrealistisch voorbeeld :))

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31
Als je die sony echt wilt hebben moet je hem kopenmaar ...

Lees eerst eens wat reviews, doe geen impulsieve aankopen.
* De Pioneer A05 is ruim €100 goedkoper, en is een 5de generatie dvd brander.
* DVD-RW is goedkoper.
* Sony heeft nogal wat problemen om deze schrijver echt compatible te maken
* DVD+RW heeft meer technische mogelijkheden (heeft dit nut op dit moment?).

Verwijderd

Op het Werk: Pioneer A03 (-R/W) / Thuis : Memorex 2.4 (+R/W)
De pioneer kan geen DAO op CD-R maar wel op DVD-R ????
Memorex : doet alles, cloneCD Feurio noem maar op...

Memorex Wins, Flawless Victory!

Verwijderd

Om je nog gekker te maken.. Sony komt op 9 december met een nieuwe firmware voor de dru-500a.. Het scrijven op 4x wordt dan mogelijk!!

Ik heb de Sony en voor mij niets dan lof!!!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03 22:39
Wat ik nog weet van een artikel dat ik laatst heb gelezen over DVD branders, is dat de -R het meest compatible is (90-100% ofzo), dan komen de -RW en de +R (80-90% ofzo) en als laatste de +RW (50%, alleen bij de HP-branders was het 80-90%). In deze test waren verschillende DVD ROM spelers en standalone aparaten opgenomen.
Ook over de brandsnelheid is wat te zeggen, +R(W)sch konden allemaal op 2.4x gebrand worden, terwijl dit voor -R 2x is (of misschien zelfs 1x) en voor -RW zelfs maar 1x (toen was de sony nog niet uit, dus weet niet hoe het daarmee zit).
De -R(W) schijfjes zijn (veel) goedkoper dan de +R(W) schijfjes, omdat deze gesponsord worden door Plextor.

Ik zou zelf voor een +RW brander kiezen, omdat deze veel sneller brandt (en ik brand vooral data, heb geen standalone dvdspeler). Maar als je voor de compatibiliteit gaat (ivm standalone speler) zou ik voor een -RW of voor de sony gaan (of ff wachten tot de boel allemaal +/- is na de kerst ;) ).
Pagina: 1