Toon posts:

[xp] wat is de makkelijkste manier om 65x te instaleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet 65 'lege' pc voorzien van x pro en configureren..

oe, ie, anonieme accounts eruit, cdrom alleen voor user geen gasten.. etc. etc.

nu heb ik een stapeltje van 65 oem cd's maar dat lijkt me niet echt makkelijk om t 65 keer te gaan instaleren, aangezien het 65x dezelfde pc betreft...

echter de pc's hebben alleen cdrom dus ik kan geen iso op dvd pompen en dat er op knikkeren..?!

is t mogelijk via t netwerk iets te bedenken..?! aparte config bestanden zijn geloof ik wel mogelijk maar nog nix over kunenn vinden..

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Wat voor OS?? Allemaal dezelfde machines met allemaal dezelfde inhoud??

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
kan je niet een ghost maken, en die daarna 65 keer kopieren??

specs

Verwijderd

Topicstarter
xp pro (staat er 2x in...) voor de rest zijn alle machines identiek... en nog helemaal leeg...

de hdd moet is zo leeg dat ie eeerst nog geformateerd moet worden...

Verwijderd

Lijkt me idd een karwei voor Ghost. En dan even een diskette aanmaken zodat de Ghost file van het netwerk wordt gehaald

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

unattended via netwerk

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
???

dat ghost van symantec is absoluut niet duur, klopt dit..?! iets van 15 dollar ofso voro de corporate versie..

of moet je een licentie per werkstation kopen..?!!

ik zal ff wat van ghost gaan opzoeken... nog nooit van gehoord...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
Waarin levert ms in godsnaam 65 cd's??? ik dacht dat je bij zulke aantallen gewoon 1 cdtje een een zooi licenties kreeg... ?? Beetje verpilling als je het mij vraagt...

Strava

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Prulleman schreef op 21 November 2002 @ 19:49:
Waarin levert ms in godsnaam 65 cd's??? ik dacht dat je bij zulke aantallen gewoon 1 cdtje een een zooi licenties kreeg... ?? Beetje verpilling als je het mij vraagt...
Ligt eraan wat je besteld lijkt me...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
Wisey schreef op 21 November 2002 @ 19:51:
[...]

Ligt eraan wat je besteld lijkt me...
OK, waarom zou iemand dit bestellen?? is het soms goedkoper dan een zooi losse corp. edition licenties??

Strava

• kvh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 11:44

kvh

technoholic

OEM Licenties krijg je bij aanschaf van bepaalde merken pc's. En dan krijg je natuurlijk ook telkens een cdrom erbij...

Je kan ook met een Windows 2000 Remote Installation Service werken. Die geeft dan zelf al uw machines een verschillende hostname volgens wat jij opgegeven hebt. Je kan ook alles instellen zoals jij wil dat de client er gaat uitzien...

[ Voor 51% gewijzigd door kvh op 21-11-2002 19:57 . Reden: aanvulling ]

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Prulleman schreef op 21 november 2002 @ 19:52:
[...]

OK, waarom zou iemand dit bestellen?? is het soms goedkoper dan een zooi losse corp. edition licenties??
Ik bestel voor al m'n mederwerkers een pc voor thuis te werken..en dan is het wel
handig dat ze allemaal een eigen cd hebben...Bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
de oem licenties zijn goedkoper dat de open licence... as simpel as that...

en aangezien het om nieuwe pc's gaat...

maar ik heb dat ghost bestudeerd... maar als je met een ghostcast server aan de gang gaat, hoef je niet voor elke werkplek een ghostconsole licenties te kopen..?!!

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sysprep in combinatie met een answer file en ghost. Zoek anders ff op Technet naar unattended installation, sysprep etc.

Verwijderd

gewoon alle pctjes aan, cd,s erin en knallen maar

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12

AJ

pffj dan loop je 's avonds met je nek bij je naad...

edit:
vergeef me, het was sterker dan ik...

[ Voor 44% gewijzigd door AJ op 21-11-2002 22:44 . Reden: spijt ]

Verwijderd

AJ schreef op 21 november 2002 @ 22:25:
pffj dan loop je 's avonds met je nek bij je naad...

edit:
vergeef me, het was sterker dan ik...
ha-ha-ha :/ zucht.....

Is best te doen, alles tegelijk, of ff met z,n tweetjes.
Ghost image kan ook, maar duurt alleen maar langer.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

... unatended install ???

Iperf

Verwijderd

Ghost is de snelste methode. Neem de Corporate versie en installeer de GhostCast server. Dan kan je meerdere machines tegelijkertijd installeren (over het netwerk)

Ghost is veel sneller dan de unattended. Unattended kost een uur + configureren per PC dus meer dan 1 uur per PC.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 23:05
Maarreuh, windows xp kun je toch installeren door een diskette met configuratie-file erop. Er is ook een optie om de files van het netwerk te laten halen. Eénmaal wat tijd in zo'n diskette steken, en dan laten installeren. (De setup interrupt dan ook niet meer om key ed te vragen)

Heb hier trouwens ook nog een interessante link gevonden met google: http://www.computerfeeling.nl/pages/zelfinstallxp.htm . Lijkt me iets voor jou :)
offtopic:
Staat dat er trouwens al lang op, als je je bericht edit, dat er dan bijstaat voor hoeveel % ? Zie dat nu juist

[ Voor 37% gewijzigd door ShadowrunR op 22-11-2002 14:20 . Reden: Linkje werkte nie ]

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12

AJ

Ondanks mijn humorvolle eerste reactie ga ik toch voor de oplossing van naadnek; je doet dan gelijk een systemcheck en da's geen overbodige luxe op zo'n aantal.

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 19:28:
[...]

???

dat ghost van symantec is absoluut niet duur, klopt dit..?! iets van 15 dollar ofso voro de corporate versie..

of moet je een licentie per werkstation kopen..?!!

ik zal ff wat van ghost gaan opzoeken... nog nooit van gehoord...
Ghost licenties zijn idd per werkplek. Dan gaat het je iig veel meer dan 15 dollar kosten.

Ghost is wel de makkelijkste oplossing : 1 systeem installeren > Image maken > Image op de andere 64 werkplekken zetten ( gaat vrij snel )

RIS-server is ook makkelijk, ware het niet dat je eerst een RIS-server moet opzetten.

Ik zou dit persoonlijk ( als ik geen Ghost had ) met een unattended file doen. Op de XP-cd staat een map Tools of Support met daarin een deploy.cab. Deze moet je uitpakken en dan vind je een setupmgr.exe ( als ik het goed onthouden heb ). Deze wizard start je en voila je hebt een unattended file. Deze file kun je desnoods met Notepad aanpassen ( meer info hierover vind je beslist op technet ).

het unattended bestand kun je hernoemen naar winnt.sif en op diskette zetten. Werkplekken booten van cd-rom en na het opstarten de diskette erin duwen ( de XP setup zoekt automatisch naar een diskette met winnt.sif ).

Success

[ Voor 1% gewijzigd door dust | zone op 22-11-2002 11:56 . Reden: typo ]

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Verwijderd

klinkt leuk ga ik ook een proberen bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat de licentie van ghost console per werkplek is snapte ik wel..

maar als je een bootdisk maakt om een image te downloaden van een ghostcast server heb je toch maar 1 licentie van ghost enterprice nodig..?!!

ik heb gewoon een hele lege hdd --> floppy erin --> verbinding maken met ghost cast server --> downloaden van image..?!

1 licentie volstaat dan toch..?!!

btw het is wel mogelijk om het sid aan te passen maar wat about w8woorden e.d...?!
als ik 1 image maak van een werkende situatie hoe doen we dat dan met windows activeren ed..?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 14:46:btw het is wel mogelijk om het sid aan te passen maar wat about w8woorden e.d...?!
als ik 1 image maak van een werkende situatie hoe doen we dat dan met windows activeren ed..?!
Er zijn speciale serienummers tegen dat activeren (ja, legaal bedoel ik :P ik heb ook zo'n legale). Activeren is dan niet meer nodig.

En naar mijn weten gaat het activeren automatisch nadat je op Activate hebt geklikt. Misschien is er een optie om unattended te activeren met een awnser file?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga voorlopig naar ghost aan de slag....

Verwijderd

Topicstarter
klopt t dat een var licentie (voor eenmalig gebruik..) ongeveer 5 euro ex btw per werkplek kost..?!! -> buyitdirect.com maar die hebben een beetje weinig info...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 15:11:
klopt t dat een var licentie (voor eenmalig gebruik..) ongeveer 5 euro ex btw per werkplek kost..?!! -> buyitdirect.com maar die hebben een beetje weinig info...
Als iemand toevallig dat gele boekje van Ghost heeft... achterin staat het telefoonnummer van Symantec NL (je wordt eigenlijk doorverbonden met Symantec BE maargoed). Bij Symantec zelf heb ik ook een poos geleden een aantal licentievragen gesteld.

Verwijderd

Eeh, netwerk - ghost cast-server - verbinding maken - enz. enz.
Kan het niet simpeler:
1 PC installeren; Ghost installeren; 2e schijf erachter hangen; 1e schijf klonen; 2e schijf in de desbetreffende PC hangen; volgende schijf erachter enz. enz. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 21:40:
Eeh, netwerk - ghost cast-server - verbinding maken - enz. enz.
Kan het niet simpeler:
1 PC installeren; Ghost installeren; 2e schijf erachter hangen; 1e schijf klonen; 2e schijf in de desbetreffende PC hangen; volgende schijf erachter enz. enz. :-)
mmm kwee nie tis wel een gehannis met al die harde schijven dan...

maar ik ben er nog steeds niet achter of klonen met oem licenties gaat lukken omdat op de ghost site staat dat je een licentie nodig hebt die je niet hoeft te activeren..!!?

Verwijderd

Topicstarter
sgop
Mod-break:

Dit is een kick binnen 24 uur, gelieve dit niet meer te doen. Zie ook
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

[ Voor 98% gewijzigd door blackd op 25-11-2002 12:28 ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Ehm, even misschien een stomme opmerking??? Maar kun je gewoon klonen dan? Ik dacht namelijk dat XP zo veilig was dat het niet te kopieren was enzo en dat je echt aparte serie-nummers moet hebben. Had je net zo goed 1x kunnen bestellen en kopieren...
Volgens mij moet je gewoon cd-tjes erin flikkeren en tegelijk gaan msn'en ofzo op een andere compu tijdens het wachten... Ben er misschien een dagje mee bezig, maar denk het niet eens.

Verwijderd

als je die winxp machine's in een win2k/dotnet domain wil gaan hangen had ik het niet gedaan zoals je nu doet.

Omdat je op deze manier geen unique machines krijgt, hier krijg je problemen mee.

Een pc moet je eerst zo configeren dat alle software erop staat, en vervolgens sysprep draaien.
Dit programma haalt alle unieke informatie druit, zoals naam/serienummers/SID's.
ALs je opstart krijg je een mini setupje (valt ook te automatiseren) welke je pc unique maakt, wat een vereiste is voor ene client in een win2k/dotnet omgeving.
Pagina: 1