Toon posts:

Report topic vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/icon_hand.gif Report topic

Ja ziet er erg leuk uit.. maar wat doet het? is er iets over in de faq.. zag het nog niet staan.. maar wat is de functie er van... en waar komen de berichten te staan?

:)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dan krijgen wij een soort hidden topic daarachter te zien met wat redenen wat en waarom er iets met het topic in kwestie moet gaan gebeuren....

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Als je een topicreport plaatst zien mensen met mod-rechten in dat forum een label verschijnen in de index Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/icon_label.gif. Zo zien wij dus dat een topic gereport is. In dat topicreport kun je zeggen wat er niet klopt aan dat topic (flame, pr0n, warez). Een mod opent het topic, klikt op topicreports en kan die berichten lezen...

Een soort SM zeg maar, maar dan binnen het topic :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Daar was ik ook achter, maar volgens iemand krijg je als je iets tikt in dat replyvenster gewoon een normale reply wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt :)

The devil is in the details.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:50
Is BTW niet erg handig dat je "sticky topics" kan reporten (in bijvoorbeeld het Mededelingen Forum) :?

[ Voor 14% gewijzigd door Xion op 21-11-2002 18:56 ]

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 18:54:
Als je een topicreport plaatst zien mensen met mod-rechten in dat forum een label verschijnen in de index [afbeelding]. Zo zien wij dus dat een topic gereport is. In dat topicreport kun je zeggen wat er niet klopt aan dat topic (flame, pr0n, warez). Een mod opent het topic, klikt op topicreports en kan die berichten lezen...

Een soort SM zeg maar, maar dan binnen het topic :)
dat is erg handig, alleen 1 nadeel, de user kan het zelf niet aanpassen/zien.. dus krijg je ook verschillende keren hetzelfde report.

Maar op zich wel handig omdat je dan niet meer naar de SM hoeft.. en link moet kopieren ect.. :)

Nu nog even uitleggen aan de rest van de GOT waarvoor het dient :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maar waarom? :?
Wordt SM overbodig (/dicht) of is het gewoon extra? Dus ook extra werk: Mods moeten 2 pagina's in de gaten houden ipv alleen SM.

Zelf vind ik het eigenlijk nou niet echt bijzonder, je kunt niet eens zien wat je hebt gepost, en ook geen reactie van de mod van wat hij er mee gedaan heeft/er van vindt :{

[ Voor 2% gewijzigd door kamerplant op 21-11-2002 19:02 . Reden: typo ]

🌞🍃

• Chevy454
  • Niet online
Opzich erg handig maar zo krijg je geen overzicht ala SeM.

En kan je niet zien of het al een keer gepost is. Dus voor jullie mods krijgen jullie al dan niet 100 keer dezelfde postinhoud voor de kiezen. Al zal dat voor pr0n natuurlijk niet zijn O-)

[ Voor 63% gewijzigd door Chevy454 op 21-11-2002 19:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 21 November 2002 @ 18:56:
Maar waarom? :?
Wordt SM overbodig (/dicht) of is het gewoon extra? Dus ook extra werk: Mods moeten 2 pagina's in de gaten houden ipv alleen SM.

Zelf vind ik het eigenlijk nou niet echt bijzonder, je kunt niet eens zien wat je hebt gepost, en ook geen reactie van de mod van wat hij er mee gedaan heeft/er van vind :{
precies dat is zeker een groot nadeel, maar vervalt nu SM in de toekomst?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 19:02:
[...]

precies dat is zeker een groot nadeel, maar vervalt nu SM in de toekomst?
Helemaal kan niet lijkt me, aangezien dingen voor het DT etc. niet aan een topic vast zitten.
Maarr.. het wordt lijkt me wel superrustig dan.. :?
(goh, ik geef antwoord op m'n eigen vraag :+)

Mij lijkt overigens users reporten veel zinvoller. Dan kun je kleine foute dingen wat sneller posten waar je niet snel een SM topic over post. En het kan dat annoniem, wat vooral voor users SMen dus wel erg fijn is :o

[ Voor 23% gewijzigd door kamerplant op 21-11-2002 19:06 ]

🌞🍃

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Eigenlijk moet het een automatische Schop een Modja aanmaak knop zijn met de link van de topic erin, zodat je als je in SeM zit ook nog kan reageren (Dus een snellere versie van knippen plakken SeM enzo :))

Hopenlijk snappen jullie wat ik bedoel want ik heb het idee dat dit een te meoilijke tekst voor sommige mensen is :P 8)7 :X

[ Voor 24% gewijzigd door Illegal_Alien op 21-11-2002 19:04 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35

Jaymz

Keep on moving !

Illegal_Alien schreef op 21 november 2002 @ 19:04:
Eigenlijk moet het een automatische Schop een Modja aanmaak knop zijn met de link van de topic erin, zodat je als je in SeM zit ook nog kan reageren (Dus een snellere versie van knippen plakken SeM enzo :))
Die heeft ooit es iemand (extern) gemaakt en dat was nou niet zo'n succes. Men werd iets te enthausiast namelijk.

't enige waar ik 'bang voor ben' is dat de "ergere dingen" niet meer @ SM komen. Voor de gewone dingetjes is het misschien wel beter, de forummod valt het sneller op en SM groeit niet. Het nadeel is dat Globals/Admins enzo zaken minder snel/niet in de gaten hebben als er geen SM-melding wordt gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 21 November 2002 @ 19:04:

Hopenlijk snappen jullie wat ik bedoel want ik heb het idee dat dit een te meoilijke tekst voor sommige mensen is :P 8)7 :X
Dit lijkt me inderdaad een betere oplossing.. met een groot nadeel dat je dan wel veel meer dubbelposts krijg in de SM.

Maar goed wat Databeest zegt klopt natuurlijk ook.. misschien is het slimmer om bug meldingen en sm samen te voegen? omdat er toch straks bijna niks meer in SM wordt gepost.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vervalt SM nu ;) ?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als hobby of..................................? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Misschien kunnen we gewoon eerst eens kijken hoe het uitpakt voordat je weer weken werk om zeep helpen...

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 21 november 2002 @ 19:08:
[...]
Als hobby of..................................? :P
geen hk hier hè.

Maar inderdaad, ik weet niet hoe de mods zo'n report zien.. als het alleen een handje bij de topic titel is valt het natuurlijk niet echt op. In SM is er altijd wel een mod die even een kijkje neemt.. en zo nodig direct kan ingrijpen of de betreffende mod kan "roepen"

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

daarom, als het niet blijkt te werken kun je het altijd nog afschaffen, of gewoon een beperkte groep rechten geven om een topicreport te gebruiken (ik noem maar wat)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Ik las ook in de changelog dat topic als news konden worden aangeboden? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een newsserver? (news://)

Download my music on SoundCloud

• Justice
dominicbout schreef op 21 November 2002 @ 19:13:
Ik las ook in de changelog dat topic als news konden worden aangeboden? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een newsserver? (news://)
waar las je dat? ;)

Human Bobby

• Hahn
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 19:11:
[...]

geen hk hier hè.

Maar inderdaad, ik weet niet hoe de mods zo'n report zien.. als het alleen een handje bij de topic titel is valt het natuurlijk niet echt op. In SM is er altijd wel een mod die even een kijkje neemt.. en zo nodig direct kan ingrijpen of de betreffende mod kan "roepen"
Zoals Durden al zei: je krijgt dit icoontje te zien voor een topic als mod: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/icon_label.gif

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 21 november 2002 @ 19:14:
[...]

Zoals Durden al zei: je krijgt dit icoontje te zien voor een topic als mod: [afbeelding]
ja dat had ik gelezen, maar leek me een beetje weinig zeg maar.. niet echt opvallend.
LuNaTiC schreef op 21 November 2002 @ 19:11:
daarom, als het niet blijkt te werken kun je het altijd nog afschaffen, of gewoon een beperkte groep rechten geven om een topicreport te gebruiken (ik noem maar wat)
ja dat kan natuurlijk ook.. soort help-modjes team :)

Maar goed we moeten natuurlijk eerst af wachten hoe het gaat lopen. Maar ik denk dat het zeker de eerste tijd niet zal werken ivm met de onbekendheid van het icoontje. Veel mensen zullen het even uitproberen en dan is de werking natuurlijk snel weg.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 19:17 ]

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Krijg je 100 dezelfde meldingen. lekker handig :?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• dominic

dominic

will code for food

In de lijst met wijzigingen die beschikbaar was tijdens het 'down-zijn'

Verwijderd

Topicstarter
nog een klein vraagje.. heb hier boven net me post geëdit, nu zie ik een percentage van 25% er achter staan, geeft dit aan hoeveel je hebt veranderd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 19:23 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Bolk schreef op 21 November 2002 @ 19:16:
Krijg je 100 dezelfde meldingen. lekker handig :?
Jep, er zijn denk ik wel wat nadelen :P Maar goed, we zullen zien hoe dit systeem werkt

Trouwens, bij SM krijg je altijd nog de mening van de mod eronder zoals:

"Ok :> " -> gesloten ;)
"Nou, vind wel dat het topic open mag blijven, kan nog iets worden"

In het eerste geval is het niet zo belangrijk, maar die 2de opmerking is wel handig om te lezen :P

Hoe wordt zoiets geregeld?

Verwijderd

Het idee is wel leuk, maar het lijkt me niet echt praktisch. Je kunt namelijk niet zien of iemand anders het topic al heeft gereport. Dus krijgt de mod tientallen berichten omdat iedereen denkt "goh, ff topic reporten hoor". Je hebt er geen overzicht meer over. Ik kijk altijd als ik SM'metjes heb geplaatst wat de mod ermee gedaan heeft, dus ik lees zijn reply altijd even. Dat vond ik ook altijd erg interessant.

Best jammer...

• Justice
Hoeveel mensen gaan er nou kijken of het topic al gereport is? Nog mnider mensen dan diegene die de hele draad lezen voor ze replyen :P (sarcasme)

Daarnaast maakt het niet veel uit natuurlijk dat een topic meerdere keren gereport wordt, want er komt maar 1 icoontje , niet 20 :) Dus dubbel is niet erg.
(je zou het voor de duidelijkheid voor de modjes bij kunnen houden, 1-2 keer is groen icoontje,2-5 keer is oranje en 5+ keer is rood ofzo, als dat gewenst is).

[ Voor 55% gewijzigd door Justice op 21-11-2002 22:21 . Reden: taalgebruik ]

Human Bobby

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Jaymz schreef op 21 november 2002 @ 19:06:

[...]
Die heeft ooit es iemand (extern) gemaakt en dat was nou niet zo'n succes. Men werd iets te enthausiast namelijk.

't enige waar ik 'bang voor ben' is dat de "ergere dingen" niet meer @ SM komen. Voor de gewone dingetjes is het misschien wel beter, de forummod valt het sneller op en SM groeit niet. Het nadeel is dat Globals/Admins enzo zaken minder snel/niet in de gaten hebben als er geen SM-melding wordt gemaakt :)
Is het niet een mogelijkheid om voor elke topic dat geraporteerd wordt een topic te openen in een apart forum (SM of Schop een Admin?) waaraan alle reports van de gebruikers worden toegevoegd als replies. Dan heb je gelijk een goed overzicht van alle hotspots op dat moment.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Topicstarter
Dawns_sister schreef op 21 November 2002 @ 19:56:
[...]

Is het niet een mogelijkheid om voor elke topic dat geraporteerd wordt een topic te openen in een apart forum (SM of Schop een Admin?) waaraan alle reports van de gebruikers worden toegevoegd als replies. Dan heb je gelijk een goed overzicht van alle hotspots op dat moment.
Jaymz schreef op 21 November 2002 @ 19:06:

[...]

het antwoord is te vinden.. door effe het topic te lezen :)

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:09:
[...]

[...]

het antwoord is te vinden.. door effe het topic te lezen :)
Dat was een topic per report. Ik bedoel een topic per geraporteerde topic, een verzameltopic dus van alle reports van een bepaalde draad.
Eventueel alleen toegankelijk voor alleen de crew om te voorkomen dat de gebruikers elkaar gaan flamen via het report systeem :).

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

het grootste nadeel is dat je niet meer ziet of en hoe het afgehandeld is :/

• We Are Borg

We Are Borg

Erkens schreef op 21 November 2002 @ 20:49:
het grootste nadeel is dat je niet meer ziet of en hoe het afgehandeld is :/
We Are Borg in "Report topic vraagje"

Jep :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

had ik gelezen, maar hoe meer stemmen tegen >:)

op zich wel handig enzo, maar laat hem dan auto posten in SM :/

• dominic

dominic

will code for food

Wat is nou de deal met dat news, kunnen we nu topics bekijken via een newsserver?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

dominicbout schreef op 21 november 2002 @ 23:03:
Wat is nou de deal met dat news, kunnen we nu topics bekijken via een newsserver?
Ja.. dat zou wel iets zijn voor in een abo eigenlijk.. Daar kun je toch al je GoT banners uitschakelen als ik me niet vergis

Oja.. ontopic :):
Ik heb het zojuist een keer gebruikt. Het probleem van vele meldingen lijkt me simpelweg dat report topic niet beschikbaar is zodra iemand het al ge-report heeft. Pas nadat een report is afgehandeld (en er weer gepost is?) mag je weer reporten (er kunnen immers nieuwe redenen zijn voor een report.

Bovendien denk ik niet dat het een echt probleem word. De reports sparen zich op bij een topic.. als het eerste report geldig is en je sluit het topic heb je geen last meer van de overige reports.

[ Voor 46% gewijzigd door CyberSnooP op 21-11-2002 23:09 ]

|_____vakje______|

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het idee van report a topic al 2 keer voorgesteld maar toen werd er niet geluisterd :?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/141425
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/298512

Graag een verklaring waarom nu opeens weer wel :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Papa Roach schreef op 21 november 2002 @ 23:10:
Ik heb het idee van report a topic al 2 keer voorgesteld maar toen werd er niet geluisterd :?

Plots zagen ze het licht en zijn jouw ideeen doorgevoerd :Y) Nog meer goede ideeen? Wellicht wordt er weer naar je geluisterd! Het duurt alleen even, maar dan heb je ook wat..... ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Papa Roach schreef op 21 november 2002 @ 23:10:

Ik spreek niet voor de crew ofzow, maar ik weet wel waarom (denk ik) :P

Die 2 topics van jou die zijn van 1 respectievelijk 1,5 jaar geleden, toen was het nog een stuk rustiger dus was deze optie niet echt nodig. Zoals je ook in die topics werd uitgelegd.

Ten 2e zaten we toen nog in het topix tijdperk, het was toen niet mogelijk om wijzigingen aan de code uit te voeren, omdat die gecodeerd was ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ff over dat 'ja maar dan wordt het honderd keer gemeld' opinie: ik denk niet dat het uitmaakt of een topic al 100 keer gemeld is. Waar het volgens mij om gaat is dat de Mod ziet dat er door users iets opgemerkt wordt en dus gewoon wat allerter is. En het lijkt me ook logisch dat er een 'delete all reports' button inzit, dus dat als een mod alle 'shit' heeft verwijderd uit een topic (stel: offtopic posts) dan kan ie later terug komen en ziet weer het envelopje en denkt ie (denkt ie? :? ;)) 'hey! er is weer wat mis! Modjuhhhh to the rescue!!!'

Sorry voor de iets onserieuse post maar ik ben al de hele nacht op, en ben wat melig. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
het report topic handje is al verschoven naar de plek voor het icoontje om dit topic te bookmarken!!
Pagina: 1