Toon posts:

[xp] - Drivers cdrom/cdrw drives kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van me heeft me laatst gevraagd om naar zn pc te kijken want zn cdrom drive en zn cd-rw drive deden het op 'wonderbaarlijke' wijze niet meer.

Blijkt dus dat zn drivers er niet meer op staan en ik ook geen manier ff zo snel weet om ze te installeren omdat de winxp cd het natuurlijk ook niet doet?

Heeft iemand een idee, drivers downloaden en dan installeren zou kunnen maar kan ze niet precies vinden...

Ik hoop wat tips te krijgen, alvast bedankt..

Groeten,

Elt

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53
Meestal worden CD-Roms automatisch gedetect.
Maar pak gewoon een paar atapi drivers.

Staat ie ook niet in de BIOS?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Haal de kast eerst eens open om te zien of de bekabeling nog wel in orde is en of er stroom op zit. Als dat allemaal het geval is, zul je even nieuwe drivers moeten downloaden en die installeren.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

safe mode-> check device manager->delete ze daar
en start opnieuw op
windows moet ze dan opnieuw detecteren
zo niet->fucked up :)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dit zie ik vaak gebeuren nadat iemand met aspi drivers aan het prutsen geweest is. (of met een ouder brand programma)

Trouwens nieuwe drivers downloaden is bullshit. XP maakt geen gebruik van drivers voor je cdspelers. Je zou alleen eens naar de ide controller kunnen kijken wat drivers betreft.

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 21-11-2002 19:38 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset