Test (lees: bijna leeg) inktcatridge gelev. bij Epson C42UX?

Pagina: 1
Acties:

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb op 24 oktober 2002 een nieuwe printer bij Gistron gekocht. Na 2 dagen was de afddruk kwaliteit heel slecht! Allemaal strepen door de letters. Na één week was de zwarte inktcatridge al leeg !!! Ik contact gehad met Gistron. Ik ging ervan uit dat hier iets kapot zou zijn. Zij adviseerde mij om de printer naar hun terug te sturen.

Krijg ik net een telefoontje van Gistron: "Ja dat is normaal (??), Epson levert een soor test-catridges mee waarmee je kan kijken of hij goed is, daarna zal je zelf weer een nieuwe catridge moeten kopen"....... |:( |:(

Ik viel zowat van mijn stoel!! Het is niet de duurste printer maar hier had ik nog nooit van gehoord. Ze leveren geen inkt meer mee bij nieuwe printers????

Ik ging hiermee ook niet akkoord. Ze zullen me waarschijnlijk nog terugbellen vandaag.

Heeft iemand hier dezelfde schok meegemaakt?? Of kan iemand me vertellen of dit nu normaal is ??

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, lullig, maar ik denk dat het niet gaat lukken,

ze verdienen echt niet op de printer, maar op die cardiges dus... helaas

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:39

Arno

PF5A

De standaard inktpotten van deze (en anderen vaak ook) zijn inderdaad net vol genoeg om te laten zien dat het werkt. Printers worden steeds goedkoper en inktpotten duurder. Een keer raden waar ze nu hun winst op pakken....

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

En wat zeggen ze bij de Epson Helpdesk hier over?

Verwijderd

Traag schreef op 21 november 2002 @ 11:31:
De standaard inktpotten van deze (en anderen vaak ook) zijn inderdaad net vol genoeg om te laten zien dat het werkt. Printers worden steeds goedkoper en inktpotten duurder. Een keer raden waar ze nu hun winst op pakken....
hmz dat zuigt,

een laser printer slurpt toch geen inkt:? dan ga ik die maar eens aanschaffen :)

Verwijderd

Hmmm had ik ook bij mijn printer, niet zo dramatisch van na een paar dagen al, maar wel veel sneller dan ik zou verwachten bij volle cartridges.

Iig goed dat je bent teruggegaan :)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Probeer eens, een speld door het gaatje te drukken aan de bovenzijde van de cartridge, dit wil wel eens een heel enkele keer verstopt zitten. Dan loopt ie vacuum en kan de inkt er niet meer uit.
Nee heb je.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Sommige merken leveren bij printers speciale mini-inhoud cartrdiges. Op computer-beurzen worden deze soms door verkopers met "gevoel voor humor" weer voor de prijs van een normale doorverkocht.

O ja, Dannyke, voordat je een laser-printer koopt : wel eens gekeken naar de prijs van een toner-cartridge voor zo'n ding ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

nee, dan hp. die leveren bij nieuwe printers cartridges waar plm (1/3) in zit, maar dat geven ze ook eerlijk toe.

@mvdejong: kan natuurlijk ook gewoon met een normale cartridge waar maar een beetje in zit. bij de nieuwere hp deskjets (oa 960c) horen patronen die standaard halfvol verkocht worden, en alleen de 'dubbel filled' zitten helemaal vol

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Gem1e schreef op 21 november 2002 @ 20:00:
Probeer eens, een speld door het gaatje te drukken aan de bovenzijde van de cartridge, dit wil wel eens een heel enkele keer verstopt zitten. Dan loopt ie vacuum en kan de inkt er niet meer uit.
Nee heb je.
Het vervelende van deze printer is dat de cartridge elektronisch doorgeeft aan de software op de pc dat de catridge op is!!! Daar kan je dus niks meer mee! En ook al is de kleur niet op, je kan gewoon niet meer printen :(

Was ik toch maar voor een paar tientjes meer voor de Hp gegaan...

Ik krijg hem gewoon terug van Gistron. Ik moet hem zelf weer naar Epson gaan sturen. Heb alleen nog geen tijd gehad om ze te bellen vandaag.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
Die inkt kan echt nooit zo duur zijn, Epson's hebben vaste printkoppen, het zijn dus gewoon plastic doosjes met inkt waar een winstmarge van 500% op zit. Je wordt echt opgelicht.

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Pc123 schreef op 21 November 2002 @ 22:35:
Die inkt kan echt nooit zo duur zijn, Epson's hebben vaste printkoppen, het zijn dus gewoon plastic doosjes met inkt waar een winstmarge van 500% op zit. Je wordt echt opgelicht.
Ja, maar wat doe je eraan als ze zeggen dat dat normaal is???
Ik vindt dat ze dat er zeker bij de advertentie, of in ieder geval als je hem koopt, erbij moeten vermelden... weet je tenminste waar je aan toe bent.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kleine tip: De cartridges van wecare zijn een stuk goedkoper en werken prima voor epson.

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

KifArU schreef op 21 November 2002 @ 22:41:
Kleine tip: De cartridges van wecare zijn een stuk goedkoper en werken prima voor epson.
totdat die patronen je hele printer verzieken... heb je gelijk geen garantie meer...
een vriend van mij heeft dat gehad, net zoals ik in het bezit van een epson photo 1290 (geweldige printer trouwens)... één keer van wecare een inktpatroon er in en het was gelijk foute boel hij kon 'm opsturen maar hij mocht wel alles zelf betalen (en dat kost dus veel geld). Hiermee wil ik niet zeggen dat het altijd mis kan gaan maar dan koop ik liever iets duurdere patronen dan dat ik me met goedkopere patronen in de vingers snij...

het is natuurlijk niet goedkoop om fotoafdrukken te maken, maar als je iets moois wil dan moet je gewoon iets dieper in de buidel graaien... de enige manier (vooral als je grote hoeveelheden nodig hebt) om goedkopere afdrukken te krijgen (die van redelijke kwaliteit zijn) is gewoon naar de foto zaak gaan (zelfs bij het kruidvat kan het, gewoon via internet bestellen en opsturen en een paardagen later ophalen).

ik drijf nu wel heel erg af geloof ik... Het is natuurlijk wel balen als je je printer koopt en je krijgt zo'n brakke cardridge erbij. toen ik vorig jaar mijn printer kocht zaten er wel gewone cardridge's bij... "en was ik al teleurgesteld dat er maar een paar proefvelletjes bij zaten"... Wat trouwens ook balen is, dat wanneer OF je kleuren cardridge OF je zwarte cardridge leeg is je printer niks meer doet... dus als je net alleen maar ff iets in zwart wit moet afdrukken kun je eerst weer naar de winkel...

Verwijderd

Fear-factoR schreef op 22 november 2002 @ 01:17:
[...]

totdat die patronen je hele printer verzieken... heb je gelijk geen garantie meer...
een vriend van mij heeft dat gehad, net zoals ik in het bezit van een epson photo 1290 (geweldige printer trouwens)... één keer van wecare een inktpatroon er in en het was gelijk foute boel hij kon 'm opsturen maar hij mocht wel alles zelf betalen (en dat kost dus veel geld). Hiermee wil ik niet zeggen dat het altijd mis kan gaan maar dan koop ik liever iets duurdere patronen dan dat ik me met goedkopere patronen in de vingers snij...
zoiets staat wel vaak in de garantievoorwaarden ja, het is alleen onwettig. de fabrikant van de printer zal moeten aantonen dat je onzorgvuldig hebt gehandeld (binnen de garantietermijn geldt nou eenmaal de omgekeerde bewijslast). verschillende kantonrechters hebben al bepaald dat het gebruiken van een gerefilde cartridge geen onzorgvuldig gebruik is.

bron: consumentenbond (weet niet meer wanneer, maar is vast nog wel terug te vinden)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
mjhzenden schreef op 21 november 2002 @ 22:32:
[...]

Het vervelende van deze printer is dat de cartridge elektronisch doorgeeft aan de software op de pc dat de catridge op is!!! Daar kan je dus niks meer mee! En ook al is de kleur niet op, je kan gewoon niet meer printen :(

.
Als je met een half lege cartridge gewoon de procedure volgt van nieuwe wisselen, dan is ook de indikator weer vol, als er wat inzit, gaat ie gewoon printen hoor.

Verwijderd

o, hier niet, ik heb een hp deskjet 916 C (is eigenlijk de 960)

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 15:56:
[...]

zoiets staat wel vaak in de garantievoorwaarden ja, het is alleen onwettig. de fabrikant van de printer zal moeten aantonen dat je onzorgvuldig hebt gehandeld (binnen de garantietermijn geldt nou eenmaal de omgekeerde bewijslast). verschillende kantonrechters hebben al bepaald dat het gebruiken van een gerefilde cartridge geen onzorgvuldig gebruik is.

bron: consumentenbond (weet niet meer wanneer, maar is vast nog wel terug te vinden)
je hebt helemaal gelijk... maar ben jij degene die zin heeft om het tegen die tijd aan te vechten, als het een keer mis gaat... dat kost gewoonweg ook veel geld, en maakt het dan uit om per cardridge een paar euro goedkoper uit te zijn...
je wordt er gewoon toe gedwongen die cardridges te blijven gebruiken, want na zo'n uitspraak zie je epson (en andere fabrikanten) niet hun garantie voorwaarden of hun software aanpassen...
Het is immers een internationaal bedrijf en zo'n uitspraak van een kantonrechter in Nederland zullen ze niet schrikken, zoiets zou eerder internationaal aangepakt moeten worden (b.v. met europese afspraken)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 15:56:
[...]

Bijna altijd als de koppen van een Epson verstoppen is dat door refills en dan is het gebruik er van gen onzorgvuldig gebruik?
Bij HP kan ik me dat voorstellen want dan dien je gewoo een nieuw patroon te krijgen van wecare omdat de kop is ingebouwd maar bij Epson verstopt de kop door een ander soort inkt of door de reactie tussen 2 soorten inkt, het moge duidelijk zijn dat je in dat geval eigenlijk bij Wecare (of welke refill je ook hebt) zou moeten aankloppen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 21:55:
o, hier niet, ik heb een hp deskjet 916 C (is eigenlijk de 960)
Idd zal de HP 900 series gaan klagen over lege patronen en weigeren te printen. Die teller is een schatting van hoeveel er nog in zit. Is de teller op 0, dan kan je patroon nog halfvol zitten, zonde van de inkt, winst voor HP.

http://home.hccnet.nl/j.groot/Hp900reset.doc

ff rolletje plakband kopen en jij vult voortaan je HP 900 cartridges weer bij :+
Pagina: 1