welke windows os

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:20
hallo, ik vraag mij af welk windows os ik het beste kan gebruiken.
ik draai nu win me op een amd k6-2 450 mhz, met 256mb sdram, 20gb hd, 32mb geforce 2mx etc. ik gebruik mijn pc voor office, mp3, netwerk / internet, games, cdbranden. ik haaat het dat de pc telkens vast loopt en ik ben ook niet echt blij met xp, dus wie kan mij vertellen welke windows distro ik het beste kan installeren? win2000 pro?
ik zit ook te overwegen om linux erop te gooien maar daar ben ik helemaal onbekend mee en die ondersteund games vaak niet

thanks

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Ga voor Win 2000, alhoewel je processor een beetje "licht" is. Ik denk wel dat tie het trekt trouwens. 2000 is stabiel, en met de laatste updates en sp's goed om te gamen.

JPS

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik zou de search effe gebruiken. Ik denk trouwens ook dat deze wel snel gelockd zal zijn is al behoorlijk vaak langs geweest :).

Verwijderd

Zeker Windows 2000. Xp is net niet te doen, en wil je ook niet, en eerdere versies zijn onstabiel. Verder is 2000 IMO het beste MS-OS tot nu toe..

Verwijderd

Zie de FAQ: Welke Windows op mijn systeem?
Windows 95: Ondanks dat Windows 95 officieel niet meer wordt ondersteund door Microsoft, zijn er nog veel mensen die Windows 95 gebruiken. Redenen hiervoor zijn problemen met standaard ondersteunde hardware, driverupdates enz. Windows 95 kun je het beste nemen voor een ouder systeem zoals een 80486 of een kleine Pentium die relatief weinig doet, zoals proxy of gateway.

Windows 98(se): Windows 98 is tot voor kort de standaard Windows geweest voor nieuwe systemen. Er zijn ook veel mensen die nu nog Windows 98 gebruiken. Deze Windows draait meestal op systemen bij gamers. Windows 98 draait bij de meeste stabiel, met het voordeel dat er veel hardware wordt ondersteund en dat hardware leveranciers redelijk snel drivers leveren. In de Windows 9x & me groep is Windows 98 vaak de beste keuze. Windows 98 draait lekker vanaf een 233 mHz processor met 64 mb geheugen.

Windows ME: Over Windows ME zijn de meningen sterk verdeeld. De algemene tendens is dat als ME goed draait, dat je er een goede Windows aan hebt, draait ME niet dan kun je beter Windows 98 gebruiken. Voordelen van Windows ME zijn het snellere opstarten omdat de DOS shell deels gestript is en dat er een automatische restore functie in zit die systeembestanden terugzet. Windows ME draait lekker vanaf een 400 mHz processor met 64 mb geheugen.

Windows NT 4.0: Windows NT 4.0 wordt eigenlijk niet veel gebruikt op niet zakelijke systemen. Enerzijds omdat deze al wat ouder is, anderzijds omdat Windows NT 4.0 een eigen wil heeft met bijvoorbeeld het direct aanspreken van hardware. Ook dingen als een USB bus wordt niet ondersteund. Wel is Windows NT 4.0 goed als bijvoorbeeld mailserver, proxy e.d. Windows NT 4.0 kan draaien vanaf een kleine Pentium, afhankelijk van de toepassing.

Windows 2000: Deze versie van Windows komt de laatste tijd steeds meer in opmars. Niet alleen omdat Microsoft oudere versies simpelweg niet meer levert, maar ook omdat Windows 2000 de voordelen biedt van zowel Windows 98 (bijvoorbeeld Plug&Play en gaming) als de stabiliteit van Windows NT 4.0. Windows 2000 is voor niet gamers meestal de beste Windows. De meeste Windows applicaties draaien gewoon op Windows 2000. Begin pas aan Windows 2000 als je bij voorkeur een 350 mHz processor en minimaal 128 mb hebt.

Windows XP: Windows XP is de nieuwste telg van Microsoft. Het is een mengeling van 2 reeksen windows. Hij is voortgebouwd op het interne loopwerk van Windows 2000 (32 bits), maar hij is voor de normale "leek" ook goed te gebruiken als vervanger voor Windows '98. Hij is gebouwd voor 2 doeleinden, zowel zakelijk als privé gebruik. Hij is zo stabiel als Windows 2000 en spellen draaien meestal net zo soepel als op Windows '98. Werkt een spel niet meteen, dan kan je nog proberen om deze te emuleren met de compatibility wizard. Windows XP is aan te raden voor de wat zwaardere (nieuwe) systemen. Persoonlijk vind ik het al lekker werken op een 450 Mhz processor met 128 mb erin.
Volgende keer eerst even de WOS FAQ lezen voordat je een topic aanmaakt :)

Verwijderd

win2k werkt erg lekker.. heb ik ook nog staan op een oud pc'tje.. (p2 350 mhzzzz)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
win98 had ik gedaan.
Ik heb geen goede ervaring met win2k vanwege het irq beleid. Ik kreeg alsmaar lock ups in games. win2k zelf crasht bijna nooit (als je in windows blijft)

ik draai nu winxp want het irq beleid vind ik beter. geen lock ups in games en windows zelf is ook stabiel. Alleen lijkt wel of ie een stuk trager is geworden dan in het begin

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb em draaiend op een AMD K6 -2 300 Mhz 128 MB RAM... is gewoon te doen hoor :)

Ik zou iig dus voor Windows 2000 kiezen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:21
Hier draait Windows 2000 Server op een PII 266 met 512 MB RAM, en werkt zeker net zo snel als mijn gewone PC (AMD AthlonXP 1700+@2100+, 512 MB RAM).

Verwijderd

gewoon win2k!!!!!!!!

Verwijderd

WinXP

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.