Toon posts:

Videokabel -> hoe ver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu op stage en ik moet uitzoeken hoever je een computer van een monitor vandaan kunt zetten.

Is het mogelijk 30 meter videokabel te kopen zonder dat je dan in de problemen komt met je spanning etc?

Alvast bedankt :)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Je spanning zal iig geen probleem zijn, aangezien die apart is :)

Als er 30 meter op de markt is, moet dat gewoon werken zonder problemen. Heb iig nog nooit gehoord van repeaters voor videokabels.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

zoek uit hoeveel input je monitor wil hebben, minimaal en hoeveel je videokaart er uit spuugd :? en de weerstand van de kabel per meter, en dan rekenze :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Je moet iig een GOEDE videokabel kopen, met afscherming enzo. Anders red je die 30 meter echt niet.
Ik vraag me zowiezo af of je dat haalt trouwens, maar als er 30 meter afgeschermde kabel te koop is moet dat ook lukken

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

30m lijkt me wel erg ver, ik denk dat er van je mooie scherpe sigaal weinig overblijft qua nivo en vorm... En het hangt natuurlijk ook van je beeldresolutie af (=signaalfrequentie).
Maar er zijn echt wel versterkers te krijgen: google ff op vga-extender of vga-amplifier o.i.d. Er zijn ook KVM-switches die VGA ver weg kunnen sturen.
Evt. zou je ook nog aan een of andere domme client ter plekke kunnen denken?

Verwijderd

Topicstarter
We zitten te kijken wat we het beste kunnen doen. We overwegen ook een TFT-PC te kopen. Die zijn ook erg handig...

En bedankt voor jullie snelle reactie's

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal een versterker moeten gebruiken. Ik heb ook wel eens 30 meter kabel aan een scherm gehangen, en toen werd het beeld duidelijk minder scherp, en er onstonden echo's (het beeld zag je vaag 3 keer naast elkaar). En de kabel was toch goed.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Welke versterker/ repeater zou ik dan het beste kunnen gebruiken?
Pagina: 1