Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[zelfbouw] UTP kabeltester knutselen

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina gevonden waar beschreven staat hoe je zelf een utp kabeltester kunt maken, maar ten eerste is mijn Duits niet zo geweldig, en ten tweede is niet heel duidelijk beschreven wat ik moet doen. Kan iemand me vertellen hoe dat ding gebouwd moet worden.

Onderaan staat een lijstje onderdelen, waar kun je dat spul halen?

link naar artikel

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Dat spul kan je halen bij www.conrad.nl en in de Nederlandse uitgave van het blad 'Elektuur' (uitgeverij Segment, zie de bieb) heeft ergens tussen nu en anderhalf jaar geleden ook een kabeltester gestaan. Het is overigens een intens simpel ding.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:17

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar kan niemand mij DIT artikel uitleggen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 21:43:
ok, maar kan niemand mij DIT artikel uitleggen?
misschien moet je het (laten) vertalen?
en waarom deze kick?
is dit wel NT?
niet CME ofzo?

Verwijderd

Het is een looplicht, waarbij het signaal aan de ene kant van de kabel wordt gemaakt en de ledjes aan de andere kant zitten. Hoe test je hiermee overspraak, ruis en andere dingen die bij kabels een belangrijke rol spelen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 21:54:
Het is een looplicht, waarbij het signaal aan de ene kant van de kabel wordt gemaakt en de ledjes aan de andere kant zitten. Hoe test je hiermee overspraak, ruis en andere dingen die bij kabels een belangrijke rol spelen?
NIET Dus 8)7

Verwijderd

Topicstarter
t is ook een basis test geval, je moet van een apparaatje van 20 euro niet verwachten dat ie hetzelfde kan als een tester van 2000 euro. Maar je kan wel testen op breuken, aarde, verkeerde aansluiting etc.
volgens mij staat er dat je het ding ook zonder printplaat kunt bouwen. Kan dat echt, je het toch een printplaat nodig?

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 15:39
In de elektuur van januari 2002 staat ook een kabeltester. Het principe is als volgt, je bouwt met een timer (555) een looplicht en de signalen van het looplicht stuur je door de kabel, aan de andere kant zitten ledjes die dan oplichten. Ik kan het wel ff opzoeken maar ik weet niet of ik het artikel hier mag posten.

Verwijderd

Topicstarter
Check je mail.

[ Voor 87% gewijzigd door AcouSE op 22-11-2002 19:37 ]

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 22:47:
t is ook een basis test geval, je moet van een apparaatje van 20 euro niet verwachten dat ie hetzelfde kan als een tester van 2000 euro. [...]
Hmm, zo goedkoop? :)
Dacht de tester die ik altijd gebruikte iets van 10.000 euro was, maar daar test je dan ook alles mee, zelfs of je kabel te warm is :P

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ook best. LVT (leuk voor thuis) maar niet echt reeel lijkt me.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja .. toch iets meer voor CME

Move NT > CME :P

Tijd voor een nieuwe sig..

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
woei de modjes zijn weer lekker bezig ;)

Voor wijnig kan je tog ook gewoon een simpel cabletestertje kopen? met mooie behuizing en alles... zal niet veel xtra kosten dan er een zelf maken???

Verwijderd

int engels vertaalt ... beetje brak maar als je echt geen duits kan misschien handiger

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Check je mail.

[ Voor 79% gewijzigd door AcouSE op 22-11-2002 19:37 ]

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 18:18

GigaTexel_BE

AMD MP²

Check je mail.

[ Voor 69% gewijzigd door AcouSE op 22-11-2002 19:38 ]

Siesteem Spekkies!

Verwijderd

Check je mail.

[ Voor 74% gewijzigd door AcouSE op 22-11-2002 19:38 ]

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

mag volgens mij dus niet, staat in schop een modje !

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Mensen, er staat een schema in en een onderdelenlijst. Das alles wat je nodig hebt. Ik heb dat ding ook gemaakt en je hebt al die tekst echt niet nodig (ik kan duits en heb dat artikeltje ook wel gelezen). Koop gewoon alles wat op die lijst staat, maar dan een ledje en een weerstandje minder (als je stp wil gaan testen moet je het natuurlijk wel gaan doen, maar dan moet je wel een extra diode kopen). Die lijst klopt niet helemaal met de schema's, dus moet je eigenlijk beter op dat schema kijken dan op die lijst.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik ben echt een n00b op dit gebied. Wat heb ik allemaal nodig dan? Staan alleen maar codes. Ik wil dat ding maken zonder printplaat zoals in het artikel staat, is dat te doen?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je niet zo heel erg veel kabels hoeft te testen kan je dat hele apparaatje trouwens gewoon vergeten en een multimeter gebruiken. Gewoon ader voor ader meten of er verbinding is. Zo heb ik ook wel eens UTP kabels getest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 14:41:
ja maar ik ben echt een n00b op dit gebied. Wat heb ik allemaal nodig dan? Staan alleen maar codes. Ik wil dat ding maken zonder printplaat zoals in het artikel staat, is dat te doen?
Denk dat dat een warboel van draadjes gaat worden, en vooral dat je daarmee je IC's gaat verneuken. Een printplaat is wel heel handig, vooral ivm IC's. En dan kun je namelijk ook fatsoenlijk je weerstanden, ledjes en diodes verwerken. Laatst is er hier ook al een topic geweest over printplaten met eilandjes, hoe je dat het beste kan doen. Misschien dat je daar nog wat wijzer uit wordt.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 13:14:
int engels vertaalt ... beetje brak maar als je echt geen duits kan misschien handiger
Of als je geen nederlands kan vertaalt = vertaalD ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

euuh, schema aanvragen uit bv de elektuur zijn toch niet toegestaan? [dus ook je mail adres geven niet ;) ]

Gregor van Egdom Krekr

• pep_82
Check je mail.

[ Voor 108% gewijzigd door AcouSE op 22-11-2002 19:41 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Modbreak: Artikelen uit de elektuur zijn copyrighted. Aanbieden of vragen naar dit materiaal is dus een warez-request/aanbod.

• pep_82
Tja :/
pep_82 schreef op 21 November 2002 @ 22:49:
In de elektuur van januari 2002 staat ook een kabeltester. Het principe is als volgt, je bouwt met een timer (555) een looplicht en de signalen van het looplicht stuur je door de kabel, aan de andere kant zitten ledjes die dan oplichten. Ik kan het wel ff opzoeken maar ik weet niet of ik het artikel hier mag posten.
/\
Ik vraag het hier
Door Koffie (Moderator PNS/NT) - Friday 22 November 2002 11:14

Mja .. toch iets meer voor CME

Move NT > CME
/\
Wordt niks over gezegd
--------------------------------------------------------------------------------
Modbreak: Artikelen uit de elektuur zijn copyrighted. Aanbieden of vragen naar dit materiaal is dus een warez-request/aanbod.
Heb je dit aan je reet, hangen. Tja dan niet
Helaas voor jullie geen artikelen meer, zelfs al is het gratis van de elektuur site af te halen. Niet naar de links gekeken?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

"Als het niet mag, haal het dan maar weg"
Als je niet 200% zeker bent dat wat je wilt gaan posten wel mag volgens de policy of gezond verstand: Plaats het dan niet!
Lijkt me duidelijk.
En ik weet wel zeker dat het artikel niet op de elektuur-website is te downloaden.

Nu aub. weer ontopic. :)

[ Voor 9% gewijzigd door AcouSE op 22-11-2002 20:03 ]

Pagina: 1