Toon posts:

Beveiliging van een folder op een windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat een share op de server waarin een aantal mappen staan waar de gebruikers mee werken. Nou gebeurt het nog wel eens dat ze per ongeluk een van die directories verplaatsen naar een andere directory (slepen i.p.v. dubbelklikken)

Hoe kan ik zorgen doormiddel van security de map niet meer verplaatst kan worden, maar dat ze wel alles mogen in die map??

Ik krijg het niet voor elkaar, zelfs als je alleen read rechten op de directory zet mag je de directory zelf nog verplaatsen als normale user.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:53

Peetman

Tjah....

Misschien moet je bij de sharing van die folder de permissions instellen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Share permissions: Everyone - FC
NTFS permissions: (op de gesharde map): Everyone: READ / Domain Admins: FC
NTFS permissions: (op de mappen eronder): Everyone: MODIFY / Domain Admins: FC

Verwijderd

Wat cyberJ zegt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar dan kun je geen nieuwe map meer aanmaken en de mappen kunnen nog wel verplaatst verplaatst worden.

Maar ik wil het andersom, wel nieuwe mappen aan kunnen maken, maar de bestaande mappen niet kunnen verplaatsen.

voorbeeld:

root
|
|
|__ data (share: data)
.....|
.....|__ klanten
.....|
.....|__ werk1
.....|
.....|__ werk2

De bestaande directories klanten, werk1 en werk2 mogen niet verplaatst worden.
In de share data moeten ze wel een nieuwe directory aan kunnen maken.
en in de mappen klanten, werk1 en werk2 moeten de gebruikers nog wel alles kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog een suggestie voor dit probleem?

Verwijderd

de mappen apart delen en dan bij de gebruikers toevoegen als aparte netwerk schijven?..is maar een ideetje

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:53
Voor de data share modify instellen, en dan per onderliggend object wat je wilt beveiligen de rechten op read zetten. Kijk ook even goed naar die combobox, die bepaalt namelijk hoe de rechten overge-erft worden.

Verwijderd

MetHod schreef op 22 November 2002 @ 11:46:
Voor de data share modify instellen, en dan per onderliggend object wat je wilt beveiligen de rechten op read zetten. Kijk ook even goed naar die combobox, die bepaalt namelijk hoe de rechten overge-erft worden.
ja inherit moet uit staan.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:53
Vervolgens dien je voor de beveiligde mappen natuurlijk wel te zorgen dat er nieuwe bestanden kunnen worden aangemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:22:
Hoe kan ik zorgen doormiddel van security de map niet meer verplaatst kan worden, maar dat ze wel alles mogen in die map??
Dan is het makkelijker dat je je gebruikers leert omgaan met een een muis. En je moet ze het fatsoen bijbrengen dat als ze een fout maken dat ze het ook zelf oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 12:18:
[...]

Dan is het makkelijker dat je je gebruikers leert omgaan met een een muis. En je moet ze het fatsoen bijbrengen dat als ze een fout maken dat ze het ook zelf oplossen.
Dat valt niet te leren, dan komt met de tijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 09:02:
Dat valt niet te leren, dan komt met de tijd.
Of niet. ;).

Maar het eigenlijke punt van mijn post was dat de oplossing niet te vinden is het aanpassen van rechten, maar in de kunde van de gebruikers.
Pagina: 1