Toon posts:

IP ban voor offtopic reactie?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
N.a.v. User is gebanned maar voor alles? vraag ik mij eerlijk gezegd ook af waarom jullie Jaap_Stam een IP ban geven.
Als ik zijn berichten zo doorneem vind ik een IP ban wel een heel erg grote straf.

Kunnen jullie m niet gewoon bannen ofzo.
Ik vind het persoonlijk een beetje kinderachtig allemaal.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

ah wederom een kloon?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

JvS in "User is gebanned maar voor alles?"
Lijkt me een duidelijk statement?

Verwijderd

Leuke eerste post op GoT, welkom enzo, of slaan we dat over deze keer ? ;)

Verwijderd

Laatste bezoek 21-11-2002 10:18
Aantal postings 1
Gemiddeld aantal postings per dag 1
Geregistreerd op Thursday 21 November 2002 10:13
:+

gewoon je klacht mailen naar de bemiddelaar (bemiddelaar@tweakers.net), maar wel eerst het volgende lezen:

Lees dit voor je een bemiddelings verzoek doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het een beetje kinderachtig, dat is mijn statement.
Iemand bannen is nog daaraantoe, maar een IP ban?
Iemand voor teringlijer og k*nkerhond uitschelden, dan lijkt mij zoiets op zijn plaats, maar dat was niet in dit geval van toepassing

Verwijderd

Och die user kan nog 9 spelers van Lazio reggen en dan zit ie met 11 bans :)

Zeg: het gaat NIET om de user Jaap_Stam maar om zijn accounts DAARVOOR.
Crespo meen ik dat dat was en nog wat namen ;)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:24:
Of er wordt een keer gezorgt dat hij zich niet meer KAN reggen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:24:
Revervebank nog :+

oeps... offtopic reactie. Nu krijg ik ook een ban :P

Verwijderd

Topicstarter
Nielsz schreef op 21 november 2002 @ 10:25:
[...]

Of er wordt een keer gezorgt dat hij zich niet meer KAN reggen ;)
IP adressen is geen probleem, ik ken jullie wel vanuit het Datacenter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:24:

Zeg: het gaat NIET om de user Jaap_Stam maar om zijn accounts DAARVOOR.
Het is toch logisch dat als je geband wordt en je wilt toch nog gebruik maken van het forum, dat je dan een andere naam aanneemt?
Een beetje knullige reden om daarvoor iemands IP te bannen :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:26:
[...]
Revervebank nog :+

oeps... offtopic reactie. Nu krijg ik ook een ban :P
Een IP ban welteverstaan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:30:
[...]

Het is toch logisch dat als je geband wordt en je wilt toch nog gebruik maken van het forum, dat je dan een andere naam aanneemt?

Het is toch ook logisch dat als je geband wordt, dat je dan niet meer welkom bent ? :{

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:30:
Als iemand zich onder naam1 niet kan gedragen, waarom zou dat wel opeens kunnen onder naam2 ? ;)

Buiten dat, je hebt blijkbaar laten zien dat je niet het soort user bent, dat de modjes hier graag op GoT zien, ga je wonden likken, i.p.v. dat lame kloontjes-maken :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:30:
[...]

Het is toch logisch dat als je gebanned word op een forum dat je dan niet gewenst bent en dus ook niet onder een andere naam geaccepteerd word?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:33:

[...]

Het is toch ook logisch dat als je geband wordt, dat je dan niet meer welkom bent ? :{
Ja en waar baseer je dat op?
Het valt me gewoon op dat jullie iemand per definitie te snel bannen cq topics sluiten en de betreffende user niet eens een mailtje had gekregen dat zijn IP gebant was!
Bovendien hoor je eerst een OW te krijgen of een temp ban (los gezien van de kloons)

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
Hmm.. Ik snap het hele probleem eigenlijk niet :?

Als iemand bewezen heeft zich niet te kunnen gedragen dan word hij gebanned (en daar moet je eigenlijk nog vrij veel voor doen!).
Als hij/zij vervolgens toch nog doorgaat met irriteren en clones aanmaken, dan volgt gewoon een IP ban.

Lijkt me simpel.. Waarom zou dat een te zware straf zijn voor iemand die we toch niet meer op het forum willen hebben?

• Nielsz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:37:
[...]

Ja en waar baseer je dat op?
Het valt me gewoon op dat jullie iemand per definitie te snel bannen cq topics sluiten en de betreffende user niet eens een mailtje had gekregen dat zijn IP gebant was!
Bovendien hoor je eerst een OW te krijgen of een temp ban (los gezien van de kloons)
Het zijn richtlijnen geen wetten. En wie bepaalt het nu? Jij of zij?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:35:

[...]

Het is toch logisch dat als je gebanned word op een forum dat je dan niet gewenst bent en dus ook niet onder een andere naam geaccepteerd word?
En dus wordt gelijk degene z'n IP geband, waardoor ie niet meer op FOK kan komen? :/

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:39:
En dus wordt gelijk degene z'n IP geband, waardoor ie niet meer op FOK kan komen? :/
Dat snap ik niet FOK! zit op een andere server, die heeft niets met T.net van doen, een IP-ban hier geldt dus niet daar.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Nielsz
  • Niet online
bazs2000 schreef op 21 November 2002 @ 10:40:
[...]

Dat snap ik niet FOK! zit op een andere server, die heeft niets met T.net van doen, een IP-ban hier geldt dus niet daar.
loadbalancer ofzo ;)

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
bazs2000 schreef op 21 november 2002 @ 10:40:
[...]

Neu, een IP-ban geld voor het hele Tnet serverpark..

Omgekeerd is het trouwens ook zo.. Als je op FOK een IP-ban krijgt, dan kom je hier ook niet meer op..

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De loadbalancer? Ik dacht dat de firewall daarachter zat?
Of gaat een IP-ban tegenwoordig op een andere manier?

Edit:

Oké, ik vroeg het mij af omdat ik altijd dacht dat FOK! ook hardwarematig los stond van T.net. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:39:
[...]

ooit gedacht aan consequenties van je daden?
Dat het dat gevolg kan hebben staat zelfs ergens in de FAQ...

Als diegene nu stopt met kloontjes maken... en over een maandje ofwat de bemiddelaar mailt... is er een kans dat de IP-ban opgeheven wordt... echter ieder kloontje maakt die kans kleiner...

En gezien de reacties van diegene die het kunnen/moeten weten zou ik minimaal niet eerder dan over 6 maanden dat mailtje sturen... ik gok dat ieder extra kloontje die termijn wel 3 maanden verder schuift, voordat het nu heeft om een mailtje over een IP-ban te sturen, en op Fok! weer toe gelaten te worden...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:30:
Niet welkom is niet welkom. Een ban betekend niet welkom, dus je bent dan niet welkom.
Snappie?
Je bent dus niet welkom dan.

Als jij denkt dat je gewoon een nieuw account moet registreren ondanks dat de deur voor je dicht getrokken is, dan doen we op een gegeven moment gewoon de deur op slot, met als bedoeling dat je er niet meer in kan (en ja, daar kan je idd omheen, dat weten we ook heus wel).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:39:
[...]

Dat noemen ze: Aktie - Reaktie
En aangezien de user begint met de aktie lijkt je dan niet dat de user eens moet nadenken over wat hij gedaan heeft? :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:39:

Troost je, als je op Fok een ipban weet te krijgen vlieg je er ook bij tweakers.net uit...

Het is heel simpel, als je je dusdanig misdraagt dat je een ipban krijgt, dan willen we je gewoon niet op onze site. Maar Fok heeft ook niet echt behoefte aan dat soort users, dus hebben we de ipban gewoon doorgetrokken naar Fok toe (en andersom dus, van Fok naar ons toe).

• Nielsz
  • Niet online
He, maar stel nou, om ff theoretisch te zijn, dat hij via een proxy gaat waar ook iemand op zit die een t.net abbo heeft. Die komt er dan ook niet meer op...

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

/beetje Off topic

Nu ben ik (en anderen met mij denk ik) toch benieuwd wat desbetreffend persoon gedaan heeft voor z'n IP ban... :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

MrJ schreef op 21 november 2002 @ 10:49:
/beetje Off topic

Nu ben ik (en anderen met mij denk ik) toch benieuwd wat desbetreffend persoon gedaan heeft voor z'n IP ban... :)
Dat kan mij eigenlijk nu niet meer zo boeien :X

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 21 november 2002 @ 10:43:

[...]

Niet welkom is niet welkom. Een ban betekend niet welkom, dus je bent dan niet welkom.
Snappie?
Je bent dus niet welkom dan.

[...]

Als jij denkt dat je gewoon een nieuw account moet registreren ondanks dat de deur voor je dicht getrokken is, dan doen we op een gegeven moment gewoon de deur op slot, met als bedoeling dat je er niet meer in kan (en ja, daar kan je idd omheen, dat weten we ook heus wel).
En als de betreffende user nou geen accounts meer aanmaakt op GoT, maar wel FOk wil blijven benaderen, dan kan die IP ban toch wel opgeheven worden?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:24:
(...)
Ik hecht eraan om te melden dat bij Lazio behalve Stam op het moment de heren Marchegiani, Colonnese, Cesar, Baggio, Stankovic, Sorin, Lopez, Corradi, Fiore, Mihajlovic, Simeone, Pancaro, Giannichedda, Gottardi, Favalli, Liverani, Inzaghi, Oddo, Negro, Couto, Chiesa, Castroman, Manfredini, Peruzzi en Concetti spelen.

Géén Crespo, die bij Inter Milan speelt :) Wel ff inhoudelijk correct bezig blijven heh >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:44:

[...]

Dat noemen ze: Aktie - Reaktie
En aangezien de user begint met de aktie lijkt je dan niet dat de user eens moet nadenken over wat hij gedaan heeft? :)
Het enige wat degene gedaan heeft waren kloontjes en lichtelijke offtopic reacties.
Ik vind daardoor die IP ban ook veel te hoge straf. Zeker als je hem daarmee ook op een ander forum afsluit.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 11:00:
En als de betreffende user nou geen accounts meer aanmaakt op GoT, maar wel FOk wil blijven benaderen, dan kan die IP ban toch wel opgeheven worden?

Waarom zouden we dat geloven na een rits nieuwe accounts?

Als die user zijn geloofwaardigheid had willen houden had ie zich volgens onze regels moeten gedragen. En er zijn duizenden users die dat wel kunnen, dus zo moeilijk lijkt me dat niet...

Had ie maar over de gevolgen na laten denken voor ie regels ging breken. Misschien dat we bij het opruimen van de ipbans de boel es wijzigen, maar voorlopig niet lijkt me.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:54

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[...]

Ik denk dat het dan gewoon een kwestie van jammer is....

Er zal wel een gegronde reden zijn om zelfs een IP-ban op te leggen. Tsja, en dat hier dan voor hem een paar minder prettige bijkomstigheden bij zitten....

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Ja, maar dat vertrouwen dat dat niet meer gebeurt is weg omdat de user nu al twee cloontjes heeft aangemaakt na zijn ban. Tevens vertikt de user zich aan de richtlijnen te houden door een LA topic aan te maken in plaats van een mailtje te sturen naar de bemiddelaar. Ook lijkt het niet door te dringen dat je niet 'zomaar' een ban krijgt.

Maar aangezien je bij de Tiscali Datacenter werkt lijkt een IP ban moeilijk ;) Laat het gewoon rusten. Laat GoT vanaf nu met rust, ga lekker FoKken en gedraag je.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 11:02:
Het enige wat degene gedaan heeft waren kloontjes en lichtelijke offtopic reacties.
Ik vind daardoor die IP ban ook veel te hoge straf. Zeker als je hem daarmee ook op een ander forum afsluit.

De straf op meerdere kloontjes is een ipban. (punt dus)

Net als dat je op irc (overal, niet alleen bij ons) een kline krijgt als je aan banevasion doet, krijg je dat dus hier in principe ook.

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 21 November 2002 @ 11:02:

[...]

Waarom zouden we dat geloven na een rits nieuwe accounts?

Als die user zijn geloofwaardigheid had willen houden had ie zich volgens onze regels moeten gedragen. En er zijn duizenden users die dat wel kunnen, dus zo moeilijk lijkt me dat niet...

Had ie maar over de gevolgen na laten denken voor ie regels ging breken. Misschien dat we bij het opruimen van de ipbans de boel es wijzigen, maar voorlopig niet lijkt me.
Jullie zijn pas achter de kloons gekomen na die offtopic reactie van Crespo.
Daarvoor was degene al een tijdje geregd onder een andere clone, Mister_Cocos.
Deze user gedraagde zich gewoon normaal, maar is dus ook geband omdat jullie achter die kloon kwamen.

Erg oneerlijk dit hoor :(

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
dat had je moeten bedenken voordat je je ging misdragen |:(
(hee dat was een reactie op 11:02, maar gaat op alle reacties van je op in dit topic.. zegt wel genoeg)

Human Bobby

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 11:06:
[...]

Jullie zijn pas achter de kloons gekomen na die offtopic reactie van Crespo.
Daarvoor was degene al een tijdje geregd onder een andere clone, Mister_Cocos.
Deze user gedraagde zich gewoon normaal, maar is dus ook geband omdat jullie achter die kloon kwamen.

Erg oneerlijk dit hoor :(
Wees nou eens braaf en ga de faq lezen. Welk stukje van "Klonen is niet toegestaan" begrijp je niet?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Wij zijn erachter gekomen na het flame gedrag van Crespo.
En wij gaan inderdaad niet op zoek naar kloons maar zijn niet gek :+

In tegenstelling tot sommige users die menen dat als ze kloons hebben en gaan flamen op andere users er mee weg denken te komen :)

1 van VELE dieptepunten van deze persoon: Nelske is een waardeloze mod

Verwijderd

Topicstarter
Justice schreef op 21 november 2002 @ 11:08:
dat had je moeten bedenken voordat je je ging misdragen |:(
Je moet niet dingen gaan speculeren als je niet eens wat diegene gedaan heeft |:(

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:54

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 11:09:
[...]

Je moet niet dingen gaan speculeren als je niet eens wat diegene gedaan heeft |:(
Hij doet geen uitspraak over aan welk feit de persoon in kwestie zich schuldig gemaakt zou hebben. Uit je verhalen blijkt dat de persoon in kwestie meerdere kloons hebt gehad. Dit is niet toegestaan volgens de regels en dit is, concreet gezien, een misdraging.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee, dan had ie tot dan toe mazzel...

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 11:09:
[...]
Ik speculeer niks. Wilde je zeggen dat je een aanvulling voor het forum was dan? Je hebt een IPban gekregen, kloontjes gemaakt, en geflamed (dat staat allemaal in dit topic), en dus nog meer blijkbaar (dat zeg jij nu, omdat ik niet moet praten over dingen waar ik geen kennis van heb), en daaruit kan ik dan nog geen conclusie trekken? :X

Ik zeg alleen maar dat je had kunnen weten, via rondvragen; faqs lezen; gezond verstand gebruiken, dat je een ban/ipban zou krijgen.. Dus heeft het geen zin te gaan zeuren, behalve wanneer het onterecht zou wezen (maar dat is het dus niet, want kloontjes heb je al toegegeven).

Denk je dat je het model van een privaat forum snapt?

Human Bobby

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Damn als je geband ben ben je geband (Heb ik voor de HK) dus.... Sjees

En we hebben altijd nog een bemiddelaar :)

anders de volgende tips:

1. Xeroxat
2. Riagg
3. Bier
4. Computer uit raam gooien

Ze geven je niet zomaar een ban (Een IP ban is voor mij dodelijk :( heb een vast ip)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik wek soms de indruk dat er meerdere mensen op mijn account zitten, maar ik pas mijn stijl aan aan het forum waar ik in zit. Hier en in W&L ben ik heel erg serieus.

Ik zou een clone geen reden vinden om een IP te bannen, als hij zijn leven betert kan het nog positief worden. (kleine kans, maar hij is er wel)
En dan is er nog een broertje die op GoT zou willen.

2 accounts per IP, en dan moet het over zijn.

Zo, nu even offtopic :P
Leuke ondertitel, Illegal_Alien, past niet echt bij jou. De modjes waren wel tolerant.

[ Voor 35% gewijzigd door Resistor op 21-11-2002 19:53 . Reden: Aanvulling ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Resistor schreef op 21 November 2002 @ 19:48:
[..]
Zo, nu even offtopic :P
Leuke ondertitel, Illegal_Alien, past niet echt bij jou. De modjes waren wel tolerant.
offtopic:
Zou het beter staan als ik een (lite)mod zou zijn geweest :? ;)

Nu ff m`n mening uitten gelieve dit niet als flame beoordelen:
De meeste Users die juist zoveel roepen dat de ban niet eerlijk is enzo die maken teveel ophef dat het niet goed is en dat de modjes niet goed opletten enzo. Maar ze kunne beter eerst zichzelf goed nalaten kijken om te zien of ze ZELF dan geen fouten maken. Wat mij betreft zijn de Usertjes die dit soort topic openen mietjes omdat ze niet kunnen accepteren dat ze een ban hebben gekregen door hun domme en idiote acties die ze zelf hadden kunnen voorkomen. Ban is Ban punt en als je er niet mee eens bent heb je altijd nog de bemiddelaar.

Ik kan so pist off worden van mensen die denken dat ze GOD zijn op GOT en dat ze alles mogen. Die mensen zijn er alleen om herrie te schoppen en om een forum met een hoog "Wetenswaardigheidsgehalte" naar beneden te halen, als je echt je wilt keten gebruik je maar een Chatbox of een Forum die daar voor bedoelt is en niet GOT hier lopen serieuze mensen die graag informatie met elkaar willen delen en als dat word gedwarsboomd door "kleutertjes" dan vind ik een IP ban een goed zaak (Het is alleen jammer dat dit geen waterdichte oplossing is, een combinatie van Windows ID en een IP zou beter zijn alhoewel ik niet weet of dit technisch mogelijk is en mag)

Dit was mijn mening.
Dank u voor uw aandacht

[ Voor 30% gewijzigd door Illegal_Alien op 21-11-2002 20:15 ]

Verwijderd

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat je hier te gast bent.

Gedraag je je niet volgens de regels van de huisbaas/eigenaar van een huis, dan wordt de je ook buiten gezet. Hier is dat precies hetzelfde en moet je er overigens erg ver voor gaan, wil het zover komen.

Ban = ban = niet meer welkom != clone regggen & doorgaan

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Wat mij betreft hoeft niemand hierover nog wat te zeggen, dit is gewoon zwaar matig van de Topicstarter het verpest de sfeer...

Verwijderd

I_A: volledig mee eens en volgens mij wil hij het nog steeds niet snappen maar heeft door de upgrade hij zijn attentie ergens anders op gericht ;)

De standpunten zijn duidelijk.
Genoeg geweest en dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.