Toon posts:

lokaal FDD onder Terminal server 2K?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebbe hier (op de stage) een terminal server draaien op Windows 2000, me vraag ik nu of je als je hem gebruikt vanaf een client, of je dan de diskdrive van de client kan openen, normaal gaat die niet omdat die dan de diskdrive is van de server. is hier een progje vor ofiets?

bvd

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Citrix MetaFrame.

Met de ICA client kan dit. Niet met de standaard MS RDP client.
Citrix is echter niet te betalen (voor sommige bedrijven dan) dus je kan het beter anders oplossen.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De enige optie die je hebt is je eigen floppy drive te sharen, niet echt handig als je het vanaf veel clients wil doen.

.Net kan trouwens wel gewoon drives, geluid, com poorten etc mappen via RDP. dus er zit vooruitgang in zullen we maar zeggen. De TS in een Windows release komt van Citrix af en loopt qua features altijd behoorlijk achter op de huidige Citrx release.

Verwijderd

Topicstarter
aha. ok bedank, dus dat gaat niet? ok weet ik dat. kan het dat doorgeven :P

Verwijderd

Mwa, gaat wel hoor. Laatst bij een klant het volgende gedaan:

In de domain login batchfile waarmee de PC zichzelf op het domein aanmeldt zet je de volgende regel:

code:
1
net share floppy=a:\

Daarna zet je in de login batch file van je terminal server:

code:
1
net use f: \\%clientname%\floppy

Probleem is wel dat Windows steeds shares wil nakijken, en dat je gebruiker continu activiteit op z'n floppy ziet, wat de boel flink kan vertragen. Ik heb het tweede stukje code weggelaten, en op de desktop van All Users een shortcut geplaatst naar \\%clientname%\floppy.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

In mijn externe desktop (van winXP is ook een terminal client)
kan je gewoon zeggen: mount mijn schijstations en poorten bij de server.

waarom doe je dat niet ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
reddog33hummer schreef op 22 november 2002 @ 20:09:
In mijn externe desktop (van winXP is ook een terminal client)
kan je gewoon zeggen: mount mijn schijstations en poorten bij de server.

waarom doe je dat niet ?
eerste keer dat je met terminal server werkt :?

deze features werken alleen met .NET server (of met citrix metaframe add on voor terminal server nt4/2000)

A wise man's life is based around fuck you

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

eerste keer dat je met terminal server werkt :?
nee, ik gebruik die functie normaal nooit, ik heb hem alleen zien staan
deze features werken alleen met .NET server (of met citrix metaframe add on voor terminal server nt4/2000)
vreemd, mijn normale windows 2000 terminal server die kan wel de poorten mappen en de lokale drives.

Mischien heb je een andere versie van je terminal client, die van mij is 5.1.2600.1106

[ Voor 4% gewijzigd door reddog33hummer op 23-11-2002 00:27 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1