[VBA, Access] Vraagje over InputBox

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Hoe kan ik bij een InputBox een klik op de Annuleren-knop detecteren, zonder gebruik te maken van het feit dat een klik op de Annuleren-knop een tekenreeks met waarde "" oplevert.
De vraag anders gesteld: hoe kan ik een lege tekenreeks opleveren, zonder dat er gedacht wordt dat de Annuleren-knop geklikt wordt.

code:
1
2
invoer = InputBox("Geef commentaar")
If invoer = "" Then Exit Sub 'Annuleren geklikt

Houdoe

Verwijderd

code:
1
If invoer = vbCancel Then Exit Sub 'Annuleren geklikt

[Edit] werkt niet :|
Als je iets invult en op cancel klikt is de string ook leeg! Dus toch testen op leeg.
When both helpfile and context are provided, the user can press F1 to view the Help topic corresponding to the context. Some host applications, for example, Microsoft Excel, also automatically add a Help button to the dialog box. If the user clicks OK or presses ENTER, the InputBox function returns whatever is in the text box. If the user clicks Cancel, the function returns a zero-length string ("").

Verwijderd

Volgens mij kan het bij Inputbox gewoon niet, aangezien je de ingevoerde waarde een String is en VBA een knoppen invoer als integer leest (bij een msgbox is ok een 1 en cancel een 2). Ik denk dat het niet kan

• Witte
Ik denk ook dat het niet kan. Maar Tweakers zijn toch mensen die 'beyond the possible' willen...

Houdoe

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
dan maak je toch zelf een input box van een formulier een textbox en een paar buttons?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De suggestie van DaRace lijkt me inderdaad de oplossing.

In ieder geval SA -> P&W :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat zijn de echte creatieve tweakers-gedachten !
Goed opgelost DaRace !

• Witte
DaRace, goede tip. Zo ga ik dat oplossen.
Wat mij betreft mag Uncle Bill inputboxen weglaten uit Acces2003.

Houdoe

Verwijderd

liever niet.
Anders moet je voor elke inputbox een form maken. En als je iets maakt wat veel input vergt, dan heb je binnen de kortste keren ontzettend veel forms.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 14:56:
liever niet.
Anders moet je voor elke inputbox een form maken. En als je iets maakt wat veel input vergt, dan heb je binnen de kortste keren ontzettend veel forms.
Je kan een form ook hergebruiken :) Of meerdere invoervelden in 1 form plaatsen....

Exact expert nodig?

Pagina: 1