Athlon 1ghz multiplier lock

Pagina: 1
Acties:

• Mketelaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ben bezig geweest mijn l1 bridges door teverbinden maar ik weet niet of dit gelukt is???

Ik kan in mijn bios de multiplier op x11 zetten (fsb100). dus start ik opnieuw op zie ik dat ik op 1100mhz draai, windows start op en dan komt het probleem. Als windows is opgestart kan ik mijn mouse niet meer gebruiken???? doet die niks meer!

Ik heb nu mijn fsb overgeklocht(+15mhz) dus hij draait momenteel op 115mhz x 10=1150mhz stabiel.

De vraag heb ik mijn multiplier goed unlocked ja of nee?
Is dit een normaal probleem(dat ik in windows niks meer kan doen) als mijn multiplier niet unlocked is en ik verhoog mijn multiplier in de bios?

mobo: abit kt7 raid
cpu: athlon thinderbird 1Ghz @ 1.15Ghz

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Heb je er iedere keer last van wanneer je de MP verhoogd?
En met de FSB maak je het hele systeem sneller in plaats van alleen de CPU.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

Misschien zit je muis kabel er niet goed in?

of loopt hij gewoon vast? misschien is hij dan te hoog geclocked, probeer eens wat lager

• Mketelaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07-2024
als ik de multiplier terug zet doet me muisie het weer.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb dezelfde config alleen draait mijn 1000 Mhz op 1333Mhz (10x133) :) dus ook unlocked (potloodstreepje)

Ook problemen met muis gehad toen ie USB was, hij haperde nog wel eens. Ik heb een USB muis maar met convertertje naar PS2 en dan doet ie ut gewoon. Verder nooit aanda8 aan besteed. Misschien iets meer spelen met de bios settings.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

doe je voltage s een beetje verhogen...
en probeer dan eens een MP van 12x soms doet zon cpu op een bepaalde stap moeilijk.. weet ook niet waar dat aan ligt maar soms helpt het..

Verwijderd

enne je hebt ook halve stapjes 10,5 - 11 - 11,5 ietsie voorzichtiger en inderdaad gooi je
core spanning een stappie hoger...

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Dat ie in Winhoos nix meer doet heeft denk ik te maken met de temp die de CPU krijgt te verduren door én de hoge FSB én de MP. Als je dan toch je MP hebt geunlocked, waarom dan nog aan je FSB kloten? Wat ik wel zou doen is de V-CPU op 1,85 zetten (of als je em Volt-mod nog wat hoger)

En zoals hierboven ook reeds gezegd, FSB overklokken "raakt" je hele mobo, dus incl. PCI-sloten e.d.!

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Pagina: 1