Toon posts:

[LX200 protocol] Hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op mijn stage bezig om een koepel van een sterrenwacht te automatiseren. Hiervoor zou ik graag de communicatie tussen de computer, met het programma TheSky en de aansturing van de motoren van de sterrenkijker willen aftappen en omrekenen naar een horizontale verschuiving.

De communicatie tussen de pc en de aansturing van de motoren gebeurt doormiddel van een protocol dat erg veel wordt gebruikt binnen de amateur sterrenwereld. het Protocol LX200. Ik ben opzoek gegaan in de search en op google en altavista, maar ik kom alleen maar toepassingen van dit protocol tegen...
en geen goede bruikbare informatie.

dus bij deze roep ik de hulp van medetweakers in, mischien kunnnen jullie me wat informatie leveren of vinden.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Volgende keer beetje beter je best doen met je topictitel :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zoiets: http://www.mailbag.com/users/ragreiner/lx200CmdSet.html ?

Was toch zeker 1 minuut zoekwerk m.b.v. de termen RFC en LX200 in google ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 09:33:
Ik ben op mijn stage bezig om een koepel van een sterrenwacht te automatiseren. Hiervoor zou ik graag de communicatie tussen de computer, met het programma TheSky en de aansturing van de motoren van de sterrenkijker willen aftappen en omrekenen naar een horizontale verschuiving.

De communicatie tussen de pc en de aansturing van de motoren gebeurt doormiddel van een protocol dat erg veel wordt gebruikt binnen de amateur sterrenwereld. het Protocol LX200. Ik ben opzoek gegaan in de search en op google en altavista, maar ik kom alleen maar toepassingen van dit protocol tegen...
en geen goede bruikbare informatie.

dus bij deze roep ik de hulp van medetweakers in, mischien kunnnen jullie me wat informatie leveren of vinden.
offtopic:
Welke koepel? Gaaf dat je daar mee bezig bent! _/-\o_ Ben astronoompje nl (8> ;)

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Topicstarter
heey creepy,

wat is RFC??
ik ben niet zo GRUWENLIJK thuis met LX200 en dat soort stuff...
want als ik op lx200 of protocol en Lx200 zocht kreeg ik hoogstens apparaten die gebruik maaken van Lx200

Verwijderd

Topicstarter
en bedankt voor de link

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
RFC = Request For Comment

Een document waarbij de achterliggende techniek/mogelijkheden/eisen/whatever eigenlijk de protocolbeschrijving in uitgezet wordt. Op dat document kunnen mensen dan commentaar leveren en daar wordt deze specifikatie dan misschien op aangepast

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
bavariaboy moet nog beetje opgevoed worden :)
bavariaboy schreef op 21 november 2002 @ 23:09:
heey creepy,

wat is RFC??
ik ben niet zo GRUWENLIJK thuis met LX200 en dat soort stuff...
want als ik op lx200 of protocol en Lx200 zocht kreeg ik hoogstens apparaten die gebruik maaken van Lx200
Voortaan ff de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif (edit)knop gebruiken :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
met bv comwatch kun je de communicateie (serieel/par.) bekijken. Errug handig...
dit ter zijde..
Pagina: 1