[FTP] Vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ja, dit is echt een NT probleem. ;)

Het gaat om 2 FTP servers. Ik heb er 1 op mijn Freesco bak, die router speelt (en dus "echt" op het internet zit). En ik heb er 1 op mijn Windows bak, die soms uit staat.
Stats servers:
Freescobak: Loopt op poort 42. Passive Ports: 20000 - 20050.
Winbak: Loopt op poort 21. Passive ports: 42000 - 42049.
Poort 21 is forwarded met ipportfw naar de Windowsbak. De range 42000-049 is met ipautofw ook geforward.

Nu, het probleem: De Windows FTP (Serv-U) is volledig bereikbaar. Maar de Freesco FTP (ProFTPd) wil alleen maar werken als ik PASV transfers gebruik :? :? :?
Een PORT commando werkt lokaal (LAN) wel, maar vanaf het internet niet! Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Dit heb ik ook wellis gehad, hoe ik het oploste was gewoon 1 ftpserver gebruiken op de gateway zelf!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

FTP gebruikt volgens mij officieel 2 poorten namelijk 20 en 21 (correct me if i'm wrong), het probleem zou dus kunnen zijn dat je windows bak aan active transfer opzet over 20 en dan werkt die poort niet meer op je freesco bak.
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:14:
Dit heb ik ook wellis gehad, hoe ik het oploste was gewoon 1 ftpserver gebruiken op de gateway zelf!
Dit is een beetje een oplossing in de trant van: mijn auto doet het niet -> ga fietsen!

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Mja... ik heb liever 2 auto's in dit geval... Daar die FTP van de gateway maar een trabantje is. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik begrijp dat ProFTPd een andere datapoort moet gaan gebruiken?

Forget your fears...

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
Het heeft inderdaad te maken met passive en active ftp. mochten de begrippen je niet duidelijk zijn, ik ga het niet uitleggen, want dat is al door iemand anders gedaan : http://slacksite.com/other/ftp.html ;)
De client die connect moet dus wel passive ftp ondersteunen, en als passive ftp range de range ingesteld hebben die jij geport hebt. anders kan je af en toe wel connecten, maar meestal niet.

good luck

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Nogmaals: PASSIVE werkt, ACTIVE niet. Dat was waarom het zo vaag was... Active mode heeft niets met die poorten te maken :?

Forget your fears...

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
Aetje schreef op 22 november 2002 @ 13:13:
Nogmaals: PASSIVE werkt, ACTIVE niet. Dat was waarom het zo vaag was... Active mode heeft niets met die poorten te maken :?
wel duzz, daarom staat de link er ook ;)
btw, ik zeg niet dat ik de oplossing van je probleem weet, maar ik weet wel zeker als het het bovenstaande linkje door leest dat het je een stuk duidelijker word. :)

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Er stond niets wat ik nog niet wist. De server kan -geen enkele- connectie opbouwen vanaf poort 20. Dit ligt niet aan het gefirewalled zijn van de clients... want de zelfde client kan -wel- een connectie opbouwen op de FTP -achter- de router.

Forget your fears...

Pagina: 1