Vol lopen geheugen bij online

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
kan iemand deze vraag kort beantwoorden:

Loopt je geheugen vol als je je pc aan laat staan en online laat staan? (wordt beweerd door sommigen!!)

Is het slecht om je PC lange tijd aan te laten staan, of om deze meerdere malen per dag opnieuw op te starten?

Verwijderd

Bij mij staat ie regelmatig meer dan 100-200 uur aan per keer voordat ie reboot of omdat de stop doorslaat (wazige elektrieke groep). En geen problemen. Het licht wel aan je OS of er geen leaks in zitten of hoe het met leaks omgaat van programmas. Win95 en 98 gaan slecht om met leaks ME is een lea...xp of 2000 of zelfs NT kunnen het beter hebben en kunnen langer aanstaan.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Vollopen hangt af van je besturingssysteem, win 95,98 en me lopen inderdaad "vol" naarmate de computer langer aanstaat. W2k en WXP hebben daar geen last van. Het is dus niet afhankelijk van online zijn.
Meerdere malen herstarten (echt uit en weer aan ) is over het algemeen slechter voor een apparaat dan aan laten staan (en zeker voor een computer).

Do as I say, don't do as I do.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Loopt in principe niet vol. Win ME staat er om bekend dat ie na het afsluiten van een programma het gebruikte geheugen niet vrijgeeft, maar in principe loopt het niet zomaar vol, en bovendien heb je nog swap geheugen voor het geval dat ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Over dat herstarten of juist aan laten staan, op 1 dag kun je beter je pc de hele dag aan laten staan, of je pc moet binnen korte tijd echt merkbaar trager worden (dat je geheugen idd volloopt). Het lekker laten doordraaien van je pc de hele dag kost misschien iets meer stroom dan normaal, maar doordraaien van je pc is veeeeel beter voor je hardware, echt waar. Elke keer opstarten / afsluiten geeft je hardware een flinke mep wat betreft stroom die erop komt en eraf gaat, en vergeet de warmte ook niet. Eerst is je hardware min of meer op kamertemp., maar als je sys draait gaat het gauw zo'n 20 tot 30 graden omhoog, afhankelijk van het onderdeel. Opwarmen betekent uitzetten, dus of dat 5x per dag of 1x gebeurt....die 1x maakt je hardware dus veel blijer. Over het geheugen, als het echt te gortig wordt kan je kleine handige (freeware!) programma's als Freemem Pro of Maxmem downloaden (ik geloof van AnalogX software). Die zorgen ervoor dat je geheugen wordt opgeschoond en geoptimaliseerd, volautomatisch of met een paar muisklikjes. Veel succes dermee.

LinkedIn
Instagram

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Met een fatsoenlijk OS heb je daar geen last van (en daar vallen Wintendo 98 en ME _niet_ onder), met een slecht geschreven applicatie daarentegen wel. Je kan het zelf ook wel controleren :) Hoe dan ook, dit is een software verhaal (waar vrij veel over te vinden is) en geen hardware vandaar dat ik 'm hier dicht doe.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.