[HTML] Layer volledig transparant?

Pagina: 1
Acties:

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Ten eerste: me n00b dus sorry als dit al gevraagd is. Ik kon het iig niet vinden.

Ik had laatst een idee voor een site: Layers met daarin een afbeelding met een gat in die gif (een transparant vlak dus) en daar achter een i frame met een pagina erin. Je krijgt dus het effect alsof er een gat in de pagina zit waardoor je naar een andere pagina kijkt.

Ik dus een gif in een layer gemaakt en frame erachter gezet en nu blijkt het volgende:

De pagina is zichtbaar maar is niet "aanklikbaar" zeg maar. Links kunnen niet beklikt worden en de tekst kun je niet selecteren. Hier is mn test pagina: http://members.rott.chell...1/blueace/test/index2.htm

Hoe kan ik er dus voor zorgen dat: Of de afbeelding (via photoshop bv) volledig transparant wordt, of dat er (via HTML) een layer kan worden gemaakt die "aanklikbaar" is?

Is hiervoor misschien ook een oplossing d.m.v. flash of een ander programma?

Ow en gewoon de pagina bovenop de afbeelding is natuurlijk te makkelijk. :P T effect dat dit geeft lijkt me wel gaaf namelijk.

Is this making any sense? :P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40
Kan niet. Je kunt niet door transparantie heenkilikken zeg maar. Zou zeggen maar gewoon een pagina 'rand' (het gat wat je bedoeld) en daarin een iframe/ilayer/div of iets van die geest.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
de oplossing is om meerdere plaatjes als randen om je iframe heen te leggen, dit is trouwens ook netter wat grote van je site betreft aangezien je anders een plaatje laad wat transparant is en je dus niet ziet (nutteloos)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BlueAce
BasieP: Als ik dat doe heb ik niet t volledige effect wat ik nu heb en sommige delen van de pagina blijven dan nog steeds onklikbaar zeg maar. Keep 'm comin' :P

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
BlueAce schreef op 21 November 2002 @ 09:42:
BasieP: Als ik dat doe heb ik niet t volledige effect wat ik nu heb en sommige delen van de pagina blijven dan nog steeds onklikbaar zeg maar. Keep 'm comin' :D

(=- BlueAce -=)
je moet dan idd wel je layer idee opgeven, en het in bijvoorbeeld een table ofzo doen, anders kan je idd niet klikken

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40
BlueAce, je hoeft niet onder elke post je naam te vermelden. Waarom niet? Lees de FAQ :)

Het blijft overigens nog redelijk in het vage.
Zou met een iets duidelijkere probleemomschrijven komen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• BlueAce
willem169: Done, beetje slechte gewoonte :P , ik ga er maar s mee kappen.

NIW ik vind het erg duidelijk wat ik zeg: net als op mn voorbeeldpagina is t frame dat onder de gif zit niet aanklikbaar, hoe zorg ik ervoor dat de content gewoon bereikbaar is?

BassieP: Nee gaat niet lukken, dan kan ik net zo goed t i frame bovenop de afbeelding doen maar dan is t effect dus weg.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Misschien een idee om met een map te gaan werken

code:
1
2
3
4
5
<map name="PspiceMap">
<area shape="rect" alt="Dit is het rempedaal"  coords="39,13,174,89" nohref  title="Rempedaal">
</map>

[img]"Plaatjes\PSpice[/img]

Voor een voorbeeld kijk dan hier.
http://student.st.hhs.nl/~20007714/Blok1.2/Opdr.html
Was een opdracht voor school ;)

Als je over een schema heen "zweeft" met je muis
dan komt er een omschrijving naar boven zetten
maar je kan ook die vakken aanklikbaar maken

• BlueAce
Ja, dan wordt t een link en das niet de bedoeling. Als je via een map een soort van transparant deel in een afbeelding kunt brengen, dat zou mooi zijn....
Pagina: 1