Ik ga morgen naar de HCC en ben van plan om de Draytek Vigor2200E te kopen. Ik heb nu een netwerk lopen tussen mijn 2 PC’s en dat is als volgt: Ik heb een p3 500 en een Athlon 1400, op de p3 500 komt internet binnen vanaf de kabelmodem (@HOME). Een 2de netwerkkaart in de p3 500 verbind de p3 500 met de Athlon 1400 zodat ik daar ook kan internetten en dus en netwerkje tussen die 2 PC’s heb draaien.
Maar als ik nu een router heb en sluit mijn internet en de 2 PC’s er op aan, heb ik dan nog wel een netwerk tussen die 2 PC’s? Misschien een domme vraag, maar dat is mijn blackout.
En nog iets: Ik heb dus een crosscable tussen die 2 NIC’s. Maar van een router naar een PC kan ik GEEN crosscable gebruiken toch?
Sorry als dit een n00b vraag is, ik begin ook net met routers namelijk.
Maar als ik nu een router heb en sluit mijn internet en de 2 PC’s er op aan, heb ik dan nog wel een netwerk tussen die 2 PC’s? Misschien een domme vraag, maar dat is mijn blackout.
En nog iets: Ik heb dus een crosscable tussen die 2 NIC’s. Maar van een router naar een PC kan ik GEEN crosscable gebruiken toch?
Sorry als dit een n00b vraag is, ik begin ook net met routers namelijk.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris