Toon posts:

trrrraage printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een printer... een Canon s450.
Al ruim een jaar had ik hem aan een parallelle kabeltje hangen, maar aangezien er ook een usb poort opzit dacht ik, die zijn toch sneller?
En heb ik zon kabeltje gekocht.

Uiteraard heb ik in printmanager de printer op USB gezet.
Maar als ik nu een printopdracht geef, al is het maar een heel simpel textbestandje, dan rateld hij wel even, stopt dan.. doet minstens 30 seconden echt helemaal niks, en gaat dan pas printen...

Goede verbetering maar niet heus!

Doe ik iets fout?
Ik heb Win XP, en de pc heeft volgend mij alleen USB 1. En dat is de printer volgens mij ook.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

deed ie at ook al voordat je overstapte op USB?

Verwijderd

Check anders even je USB-drivers. Kabel zal wel goed zijn denk ik, maar download (als ze er zijn) ook even de nieuwste drivers voor je printer. Probeer het eventueel ook even op een andere USB poort, bij voorkeur natuurlijk op een andere PC.

Verwijderd

USBpoort kan niet constand in gebruik worden genomen, dus wordt een geadresseerd signaal gestuurd, staan er mischien nog andere apparaten op USB?

Verwijderd

Gebruik je de usb poorten die eventueel voor op je pc zitten?
zo ja dat kan de oorzaak zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 15:40:
Gebruik je de usb poorten die eventueel voor op je pc zitten?
zo ja dat kan de oorzaak zijn.
Kun je dit ook onderbouwen? Want dat verband zie ik niet helemaal, USB-poort aan de voorkant is (in mijn ogen) niet anders als een USB-poort aan de voorkant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 19:12:
[...]

Kun je dit ook onderbouwen? Want dat verband zie ik niet helemaal, USB-poort aan de voorkant is (in mijn ogen) niet anders als een USB-poort aan de voorkant.
zijn vaak met een kabeltje vanaf het moederbord verlengd.
Dit werkt niet altijd met Canon producten omdat die poorten geloof ik minder vermogen leveren.

Ik spreek uit ervaring (Canon training/ervaring)
Pagina: 1