Toon posts:

Blackscreen Dreamcast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Y'all,

Met ons studentenhuis hebben we een dreamcastje geleend van een goede vriend. Bij een huisgenoot van mij werkte hij gister perfect. Niet de beste console, maar het speelt meer dan ok.

Problem is: de dreamcast is doorgeschoven naar mijn kamer, heb een nieuwere tv dan mijn huisgenoot. Zodra ik 'm aansluit, aanzet en het A/V knopje heb ingedrukt, geeft de controler aan dat hij aan staat, maar op het scherm krijg ik niks te zien.

Aangezien ik totaal geen verstand van electronica what-so-ever heb, wil ik vragen waar het evt. aan kan liggen. TV, bekabeling of iets anders? Thx. :+

Verwijderd

Moet je hem niet op het juiste kanaal zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ben alle kanalen afgegaan.....
Iemand andere suggesties?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 22:08
hoe sluit je em aan?
mijn DC en tv vinden elkaar nooit op een ex kanaal (ex1 en ex2)
als ie op coax zit moet je kanaal 36 instellen..

Bier, Whiskey en Metal!!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:26

KneoK

Not in a million lightyears

Wees er ook zeker van dat de tv kabel GOED stevig in je dreamcast zit... Als je de scartkabel gebruikt zelf even het externe kanaal opzetten op de t.v.
Het werkt namelijk niet zoals bv. een videorecorder of dvd speler, dat de tv automatisch naar het goede externe kanaal springt als je de DC aanzet.

Verwijderd

Topicstarter
Lord_Mithril, ik sluit 'm aan met de scart. Externe kanaal geeft desondanks een zwart scherm. Moet ik 'm gewoon op een van de normale zenders zoeken dan. Nee toch?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Het lijkt mij dat je even een leeg kanaal moet instellen door door de frequentieband heen te scrollen totdat je het dreamcastbeeld tegen komt :?

Heb niet zo veel verstnad van consoles maar dit lijkt me logisch. Als je dan nog niks vind, lijkt het me niet aan de tv te liggen en moet je maar eens naar de rook of snoeren kijken ;)

Human Bobby

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 22:08
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 00:42:
Lord_Mithril, ik sluit 'm aan met de scart. Externe kanaal geeft desondanks een zwart scherm. Moet ik 'm gewoon op een van de normale zenders zoeken dan. Nee toch?
dat had ik dus ook (op 4 verschillende tv's :( )
ik heb em nu gewoon aan me coax hangen en daar moet je op kanaal 36 ff zoeken tot je em vind (zet wel je DC aan dan.. anders kan je lang zoeken ;) )

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1