Verschil tussen geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
Nou weet ik dat sdram geheugen langzamer is dan ddr geheugen. En dat pc 2100 langzamer is dan pc2700 geheugen.

Maar wat is nou bv het verschil in 3dmark. Of een ander test programma.

Scheelt het bv 100 punten tussen pc2100 en pc2700 of scheelt het er 1000.

Is er misschien een test ergens op het inet waar dit mooi naar voren komt. Met compare memory met google kwam ik alleen maar op prijsvergelijking sites tegen. En bij de tweakers search kreeg ik system block bla bla.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

En ook het verschil van 128 mb 256 mb en 512 mb.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr.. RTFFAQ :Z
Sen schreef op 21 November 2002 @ 02:06:
Nou weet ik dat sdram geheugen langzamer is dan ddr geheugen.
DDR is SDRAM :O

Double Data Rate - SDRAM, daarom dat het ook sneller is dan Single Data Rate SDRAM :7
En dat pc 2100 langzamer is dan pc2700 geheugen.

Maar wat is nou bv het verschil in 3dmark. Of een ander test programma.

Scheelt het bv 100 punten tussen pc2100 en pc2700 of scheelt het er 1000.

Is er misschien een test ergens op het inet waar dit mooi naar voren komt. Met compare memory met google kwam ik alleen maar op prijsvergelijking sites tegen. En bij de tweakers search kreeg ik system block bla bla.
PC2100 draait op 133MHz, PC2700 draait op 166MHz. Dat is dus maximaal 25% verschil. In realiteit is het een stuk minder, hoeveel minder hangt ervan af waarmee je meet.

In het meest gunstige geval hebben we het over single channel bij P4- daar heb je een verschil in mem performance van bijna 25% en een totaal verschil van misschien 5%. Dit komt omdat PC2100 maar 1/2 van de FSB van een P4 kan vullen, terwijl PC2700 5/8 vult, een wezenlijk verschil.

In het minst gunstige geval combineer je het met een Athlon met 133MHz FSB op een SiS chipset. SiS chipsets houden helemaal niet van asynchroon draaien en geven torenhoge latencies als je het toch doet. Bovendien is een CPU zelden gebaat met meer geheugenbandbreedte dan de FSB aankan. In dit geval zul je een verschil in mem performance van minder dan 1% zien en helemaal geen verschil in performance in een benchmark.

Alle andere gevallen zullen tussen deze twee extremen in zitten :z

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

En ook het verschil van 128 mb 256 mb en 512 mb.[/quote]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Tja, mocht je dion_b's post nog niet helemaal volgen :7 : kijk eens in de RAMFAQ

Verwijderd

Een goede progje om het verschil in geheugen te kunnen vergelijken is PCMark2002

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Waarom moet je het verschil nu precies in de een of andere punten hebben? Dat is niet te doen omdat elke applicatie een andere afhankelijkheid heeft m.b.t. het geheugen en de snelheid daarvan. Daarenboven hangt het idd erg af met welke chipset je het combineerd en met welke bussnelheden. Check wat reviews, daar komen regelmatig dit soort zaken naar boven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.