Toon posts:

router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nou nog een maar dan :

ik kan via mijn gedeelde internet verbinding niet meer op het nieuwsgroepen komen, xnews werkt uitstekend, maar het komen op het nieuwsgroepen lukt me helaas nog niet ,

het komen op het nieusgroepen doen via explorer !!! onder envelop icoontje kun je kiezen dat je nieuws wilt lezen,vervolgens opent zich het programma outlook van microsoft..... en vervolgens hebben we alle soorten opties getest maar geen resultaat dus en dat waren als volgt: news,testnews.home.nl & news.home.nl we krijgen immers melding: server niet gevonden. en xnews is dan wel uit nl als we d'rop willen.

ps: graag geen flauwe reactie just like..zie onderaan

me greetings u

Tralalalala!

Door Gerwin - Tuesday 19 November 2002 21:32

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Elleonrojo schreef op 19 November 2002 @ 21:24:
Je meent het !?
En waarmee probeer je dat, een kampvuur een een deken?

--------------------------------------------------------------------------------

Denk het, dat gaat niet lukken inderdaad

Gerwin wijzigde dit bericht 19-11-2002 21:32

[Airwolf]
Tweaker Hooligan

Door [Airwolf] - Tuesday 19 November 2002 21:40

Hey luigixxx,

Ik zie dat je nog niet zolang op got zit, dus het kan zijn dat je nog niet alle regels kent.

Misschien is het in de toekomst makkelijker als je wat meer informatie geeft.
Op deze manier kan niemand je namelijk helpen.

Ik raad je aan om deze eens door te lezen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Hier staat precies in wat verwacht wordt van een topic op GoT (eigenlijk zou je dit al gelezen moeten hebben omdat je accoord bent gegaan, maargoed)

Ik zou dan voornamelijk letten op dit volgende stukje:

quote:

De openingspost:

De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden

Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).

Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd (en probeer dit zo mogelijk 'te bewijzen').

Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).

Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.

[Airwolf] wijzigde dit bericht 19-11-2002 21:41

[Airwolf] is verliefd

luigixxx
Door luigixxx - Wednesday 20 November 2002 06:31

nou nou, het gaat om ons router ,we hebben sinds kort ons @home via 2 pc 's lopen en daarvoor hebben we een router aangeschaft,tot nu toe kunnen we alles doen en bereiken en maar het komen op de server van de nieuwsgroep lukt ons helaas nog niet.

ik heb expliciet extra info weggelaten ,was bang dat ik in herhaling zou treden ,me excuses

luigixxx
Door luigixxx - Wednesday 20 November 2002 06:32

quote:
Elleonrojo schreef op 19 November 2002 @ 21:24:
Je meent het !?
En waarmee probeer je dat, een kampvuur een een deken?

via explorer

[Airwolf]
Tweaker Hooligan

Door [Airwolf] - Wednesday 20 November 2002 07:12

Ik denk dat ik wel weet wat het is.

Als @home geleverd wordt zeggen ze dat je de newsserver als alleen News moet instellen.
Probeer dit eens als news.home.nl en kijken wat er gebeurt.

[Airwolf] is verliefd

brooker
Gravity Sucks!

Door brooker - Wednesday 20 November 2002 07:28

quote:
luigixxx schreef op 20 november 2002 @ 06:32:
[...]

via explorer

Mmmmh, nieuwsgroepen benader je over het algemeen met outlook express, niet met explorer...

Cutebritney
Just takin' a break !

Door Cutebritney (Moderator I&T) - Wednesday 20 November 2002 17:49

Lees aub de Forumgedrag FAQ. Je openingspost is niet in orde.

Om de newsgroepen te kunnen lezen, gebruik je een programma, bijv. Outlook. Met explorer gaat het dus ook niet lukken.

Als je het met bovenstaande niet opgelost hebt, kun je een nieuw topic openen, mits je voldoende info etc geeft. (Zie forumgedrag)

Cutebritney wijzigde dit bericht 20-11-2002 17:50

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
juist... Welk OS gebruik je? Je zegt Router probleem.. wat voor router, merk? Linux router?? Informatie is alles volgens Pink Roccade, zo ook hier... Lees nog eens kritisch je eigen tekst door en haal onzin eruit vandaan. Dan is men ten eerste beter bereid om je te helpen, ook is het op die manier een stuk leesbaarder. Succes iig.

BTW, als mensen je er op wijzen dat hier een bepaalde etiquette geldt dan moet je dat niet zien als onzin of flame. Handig om te weten voor als je nog ooit eens iets post hier...

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik windows xp en het gaat om de router vigor 2200e , mensen die niets van de pc weten ,wijzen me direct naar de faq ... als dit ook niet helpt om me een hint te geven dan weet ik het niet meer hoor,

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

ShadowBumble

Professioneel Prutser

De reacties hebben een kern van waarheid een mod die zelfs al aangeeft dat je het fout doet en NOG ga je niet nadenken ?

nou ja tis je eigen post (gaat toch weer dicht) maar okay het makelijkste om te doen is te beginnen met het controleren van je port instellingen en je rules op de router. Hier zou ik mee beginnen. Staat op de firewall inde router wel een rule voor bv xnews ? explorer staat er namelijk meestal standaard in.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Luigixxx kijk eens even hiernaar:
>>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<.

Daar staat wat je moet doen als je net zoals jij het niet eens bent met het sluiten van een topic. Ook bestempel je de sluitingspost van Cutebritney even als onzin, terwijl dat wel de mod is hier en die dus vooral bepaalt hoe topics geopend dienen te worden. Ook andere reacties doe je af als onzin, niet netjes, mensen proberen je te helpen!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Ik heb je 1e topic niet voor niets gesloten.

En wederom heb je ook niet de ForumGedrag-FaQ gelezen. Niet zo slim. Door fatsoenlijk contact met me op te nemen, had je topic mischien wel weer open gekunt. Maar op deze manier: No Way

En inderdaad, meestal werkt news.home.nl (oid) niet. Dat is normaal, en ook makkelijk te vinden met de search.
Ik vond zo deze reply, was het 1e topic dat ik tegenkwam:

Verwijderd schreef op 05 January 2001 @ 22:00:
id!

gewoon news.subdomein
dus bv den bosch

news.dbsch1.nb.nl.home.com

zwolle

news.zwoll1.ov.nl.home.com

anders ip-adres

zuiden van nederland

v\> news.dbsch1.nb.nl.home.com
Server: proxy2.zwoll1.ov.nl.home.com