Toon posts:

TV-OUT problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Powercolor Geforce 3 Ti200 64MB DDR met een TV-OUT poort, als ik nu bij mijn display setting voor TV-OUT wil kiezen, kan ik deze niet selecteren (grijs/niet selecteerbaar).
Ik heb echt alles geprobeerd wat in de FAQ staat, oude/nieuwe drivers geinstalleerd, kabels gecheckt op een anders syteem, etc...
Momenteel draai ik Windows XP met de nieuwste nVidia drivers (40.72).
Ik heb op de TV-OUT poort van mijn videokaart een verloopkabel van S-VIDEO naar COMPOSITE aangesloten, en deze op de voorkant van mijn televisie (geel/video-in) aangesloten.
Ik krijg het niet voor elkaar beeld op mijn televisie te krijgen, iemand nog een idee?

Verwijderd

Je moet wel een tv hebben aangesloten als je dat aanklikt..
probeer het volgende:

- computer uitzetten
- tv aansluiten en aanzetten op het desbetreffende kanaal (aux ofzow)
- computer aanzetten

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
En je hebt TVTool ook al geprobeerd? Ik heb wel situaties gezien waarin de TV niet kiesbaar was in de nVidia drivers, maar met TVTool werkt 't altijd prima.

Verwijderd

"Detect Displays" wil ook wel eens helpen.
Of anders ff proberen NView op "Clone" te zetten.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
als die optie grijs zijn moet je dus even je aansluitingen nakijken want je videokaart kan geen tv/sec monitor oid vinden, je kan ook even het vinkje bij "detectie van een monitor op de secundaire aansluiting forceren" aan vinken, dan kan je alles ook instellen

Eve char: Warock <TEST>

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
TVTool!!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Misschien een keer de drivers van Powercolor gebruiken? De standaard drivers van Nvidia odnersteunen niet altijd TV-out. Ik heb een V7700 van Asus, maar met de nvidia driver kan ik geen tv-out selecteren, met de asus drivers wel. Is een poging waard.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

De GeForce4 is de eerste nVidia chip waarvan ik gezien heb dat de drivers fatsoenlijk de TV-OUT ondersteunde. Daarvoor was het bagger. De twinview was onbetrouwbaar en bij TV-tool kon je geen normaal beeld houden op je monitor (800x600@60Hz!). De Ti4200 van mijn broertje draait prima, gewoon 1024x786!

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

je kunt ook nog kijken in je videobios of je chip sowieso wel geinstalleerd staat, als dat niet zo is geeft ie overal aan dat de video-out niet bestaa. Maar waarschijnlijk is dat het niet. Maar al je een oudere (lees een oeroude) revisie van je kaart hebt, dan kan deat er biosm,atig nog niet inzitten.

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

probeer dit eens:
-PC uit
-Kaart aansluiten op TV
-TV op juiste kanaal
-Montor kabeletje uit de video kaart
-PC aan

als het goed is zie je nu alles op de TV voorbij komen (dit was wel bij een GeForce 4, kweenie zeker of dat ook bij de 3 was)

Als het fout gaat bij het opstarten van windows daarna weet je zeker dat het de windows drivers zijn.

groeten

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 14:00
Ik had hetzelfde probleem maar dat heb ik dus opgelost door een oudere detonator driver te installeren. Met die nieuwe driver had ik alleen maar gezeik met NView

Verwijderd

Wat is er bij mij verkeerd?

Ik heb een MSI GeforceTI4200
Ik sluit deze aan op de tv met een svideo kabel
Alles ok, ik zie de desktop met clone bij nview. Van zodra ik dan een film wil bekijken (divx) zie ik wel dat mediaplayer opstaat maar ik krijg zwart beeld waar normaal het beld van de film moest komen.

Iemand raad?

Verwijderd

Ff je overlay instellingen veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lobker/overlay.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 13:07 ]

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2023
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 12:55:
Ff je overlay instellingen veranderen.

[afbeelding]
Nou, wat doet dat er nou toe ? Helpt dit echt ?

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Verwijderd

GeeForce23 schreef op 24 November 2002 @ 18:38:
[...]

Nou, wat doet dat er nou toe ? Helpt dit echt ?

Dat was een reactie op Zabber, die vooral niet de search moet gebruiken om zijn eigen probleem op te lossen. Dat past niet in dit topic, Zabber.
Pagina: 1