NL: 3x Victron Multiplus II 5000VA, 1x Victron SmartSolar MPPT RS 450/200, 50kWh (3x Yixiang v2 met EVE MB30's) | IT: Deye SUN-15K-SG01HP3-EU-AM2, Deye BOS-G50 Pro (51,2kWh HV)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
ik geef een gilSprite_tm schreef op 21 november 2002 @ 01:48:
Als je goed bent met electronica kan je iets maken als een fase-aansnijding voor halogeenlampjes. Ik heb hier ook zoiets draaien (maar dan hangt 'ie nog niet aan de computer, luie ik) en het draai p'fect. Als je info of schema's wil ofzo moe'j maar een gil geven.
NL: 3x Victron Multiplus II 5000VA, 1x Victron SmartSolar MPPT RS 450/200, 50kWh (3x Yixiang v2 met EVE MB30's) | IT: Deye SUN-15K-SG01HP3-EU-AM2, Deye BOS-G50 Pro (51,2kWh HV)
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9389 :dit is een electronische dimmer, naargelang het voltage wat erin gaat (0 - 10V) dimt hij de 220V lijn.
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9383 :pc interface board. Dit sluit je aan op je pc, en met de nodige programma's kan je op elk van de poorten een bepaald voltage (0.1 - 11.5V) zetten. Dus in combinatie met de dimmer zou je hiermee je lichten moeten kunnendimmen denk ik. Als je op die pagina kijkt zie je beneden ook links naar de afstandsbediening die je erbij kan kopen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Maar anders zou je eens kunnen kijken naar de marmitek mouse remote.
Daar zijn ook units voor te krijgen om lampen en motortjes en zo mee te kunnen bedienen.
Wellicht je gordijnen met je remote open en dicht?
Maar goed, de software MAX10 kun je gebruiken om je pc mee te bedienen en daar is echt veel mee mogelijk.
Duh, wel heel oud, 21november
Ook weer niet nodig zo'n oude draad weer omhoog te schoppen.
Naja, wie weet is iemand anders er mee gebaat.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 00:37 ]
dat was een mooi en makkelijk systeem.
je kon zelfs alles van te vore inproggen (bij thuiskomst, licht aan en zo)
kijk maar even op de site, vind je er vast wel meer info over
//edit
Doh ik had eigenlijk ook nie op de datum geled ...
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 25-04-2003 09:44 ]