Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Hometheatre automatisering

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Ik ben bezig met een hometheatre met projector and all...
Nou ben ik bezig met de halogeen verlichting, ik heb aan beide kanten van de kamer 3 spotjes hangen (ingebouwd in een mooi zwart geverfde balk ;)).
Nu wil ik via de afstandsbediening van mijn pc de spotjes kunnen dimmen, zodat als ik een film start, de lampen langzaam dimmen (seconde of 30) totdat ze helemaal uit zijn.

Ik weet wel hoe een schakeling kan bouwen die de halogeen spotjes aan en uit zet, maar ik weet niet hoe ik ze via de computer kan dimmen. Heeft iemand een oplossing voor me? Het programma kan ik zelf schrijven :)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:54

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Tsja, heb je er wat geld voor over? Ik kan niet 1-2-3 een goedkope thuisgebruikers-oplossing verzinnen, maar met professionele spullen lukt het wel. Je kan een USB -> DMX-convertor kopen en daarmee een klein professioneel dimmerpackje aansturen. Je kan dan misschien met WinLIRC en IRAssistant de nodige commando's programmeren voor de software. Het is een beetje omslachtig maar anders zou ik het ook niet weten...

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je zou kunnen zoeken naar x-10 op google, ik geloof dat het zo heet, www.htforum.nl heeft er een apart forum voor, volgens mij levert dat voor een betaalbare prijs dimmers ed die met de pc te besturen zijn.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als je goed bent met electronica kan je iets maken als een fase-aansnijding voor halogeenlampjes. Ik heb hier ook zoiets draaien (maar dan hangt 'ie nog niet aan de computer, luie ik) en het draai p'fect. Als je info of schema's wil ofzo moe'j maar een gil geven.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Sprite_tm schreef op 21 november 2002 @ 01:48:
Als je goed bent met electronica kan je iets maken als een fase-aansnijding voor halogeenlampjes. Ik heb hier ook zoiets draaien (maar dan hangt 'ie nog niet aan de computer, luie ik) en het draai p'fect. Als je info of schema's wil ofzo moe'j maar een gil geven.
ik geef een gil :) ik ben altijd wel in voor een leuk projectje, en zelf bouwen moet wel lukken, heb ook een amp gebouwd :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Misschien dat je met deze dingen wat kan:

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9389 :dit is een electronische dimmer, naargelang het voltage wat erin gaat (0 - 10V) dimt hij de 220V lijn.

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9383 :pc interface board. Dit sluit je aan op je pc, en met de nodige programma's kan je op elk van de poorten een bepaald voltage (0.1 - 11.5V) zetten. Dus in combinatie met de dimmer zou je hiermee je lichten moeten kunnendimmen denk ik. Als je op die pagina kijkt zie je beneden ook links naar de afstandsbediening die je erbij kan kopen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:54

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Het is al weer even geleden, maar ik kom er toch nog even op terug. Ik heb vorige week op de PC Discount beurs een afstandsbedienbaar setje schakelaars gekocht van Trust (http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=12561). Van deze serie zijn ook dimmers te krijgen. Misschien wat voor je voor het geval je nog niets had gevonden. Als je al wel wat had gevonden dan ben ik er wel benieuwd naar... :)

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre je zelf wilt bouwen en welke hardware je al hebt.
Maar anders zou je eens kunnen kijken naar de marmitek mouse remote.
Daar zijn ook units voor te krijgen om lampen en motortjes en zo mee te kunnen bedienen.
Wellicht je gordijnen met je remote open en dicht?

Maar goed, de software MAX10 kun je gebruiken om je pc mee te bedienen en daar is echt veel mee mogelijk.

Duh, wel heel oud, 21november :-(
Ook weer niet nodig zo'n oude draad weer omhoog te schoppen.
Naja, wie weet is iemand anders er mee gebaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 00:37 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als ik me niet vergis was vorige week jou probleem / oplossing besproken bij wannaheaves(.nl) op tv.
dat was een mooi en makkelijk systeem.
je kon zelfs alles van te vore inproggen (bij thuiskomst, licht aan en zo)
kijk maar even op de site, vind je er vast wel meer info over

//edit
Doh ik had eigenlijk ook nie op de datum geled ...

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 25-04-2003 09:44 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1